به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۰۲ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب : ۱۶۳۰۰۷

حجازی بهترین دروازه‌بان جام ملت‌های آسیا

گروه ورزشي: مرحوم «ناصر حجازی» در پایان نظرسنجی کنفدراسیون فوتبال آسیا از سوی هواداران فوتبال به عنوان بهترین دروازه بان تاریخ جام ملت‌های آسیا انتخاب شد.
حجازی بهترین دروازه‌بان جام ملت‌های آسیا
به گزارش ایرنا، کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز چهارشنبه در ادامه نظرسنجی‌های خود برای انتخاب بهترین بازیکن در هر پست، نتیجه نهایی نظرسنجی در پست دروازه بانی را منتشر کرد که مرحوم حجازی، سنگربان سال‌های دور تیم ملی ایران با 59 درصد آرای مخاطبان، این عنوان را به خود اختصاص داد. در این نظر سنجی که 45 هزار نفر شرکت کرده بودند، «نور صبری» دروازه‌بان عراق در جام ملت‌های 2007 که با این تیم به قهرمانی رسید با 37 درصد آرا دوم شد.

محمد الدعایه از عربستان سعودی، لی وون جائه از کره جنوبی، یوشیکاتسو کاواگوچی از ژاپن و مارک شوارتزر استرالیا دیگر رقیبان حجازی در این نظرسنجی بودند. ناصر حجازی، دروازه‌بان فقید تیم ملی فوتبال ایران، در جام‌ ملت‌های 1972 و 1976 توانست در این دو جام با ایران به قهرمانی برسد. پیش از این «علی دایی»، «علی کریمی» و «مهدی مهدوی‌کیا»، به ترتیب به عنوان بهترین مهاجم، بهترین هافبک و بهترین مدافع تاریخ جام ملت‌های آسیا با نظر سنجی هواداران انتخاب شده بودند.

ناصر حجازی و غلامرضا تختی تنها چهره‌های ورزشی هستند که نام آن‌ها در مجموعه کتاب در دست چاپ مفاخر و نام آوران ایران زمین در کنار نام‌هایی چون ابوعلی سینا، سعدی شیرازی، حکیم ابوالقاسم فردوسی، عطار نیشابوری، امیر کبیر، کمال الملک، جلال آل احمد، پروین اعتصامی، محمود حسابی، علی شریعتی و جعفر شهیدی قرار گرفته ‌است. او در30 اردیبهشت ماه سال 1390 در جریان تماشای دیدار تیم فوتبال استقلال تهران مقابل پاس همدان در روز آخر لیگ برتر به ‌دلیل وخامت حالش به کما رفت و در حالی که از بیماری سرطان ریه رنج می‌برد، در تاریخ 2 خرداد 1390 در سن 62 سالگی درگذشت.
برچسب ها: ناصر حجازی