به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۵:۲۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ساعت ۱۹:۳۵
کد مطلب : ۱۶۳۰۴

دبیرخانه جنبش غیرمتعهدها منحل شد

گروه سياسي: يك مقام مسئول در دولت گفت: با جمع‌بندی انجام شده بررسی‌های کارشناسی دبیرخانه جنبش غیرمتعهدها منحل شد.
دبیرخانه جنبش غیرمتعهدها منحل شد
امیرحسین زمانی‌نیا خاطرنشان کرد: رییس‌جمهور دستور بررسی فعالیت‌های دبیرخانه جنبش غیر متعهدها را داده بود تا بر اساس آن ارزیابی شود که آیا ضرورت ادامه کار این دبیرخانه و فعالیت آن وجود دارد یا خیر که پس از بررسی‌های انجام شده قرار شد این مسئولیت به وزارت امور خارجه واگذار شود. وی افزود: با حکم رییس‌جمهور، دبیرخانه جنبش غیرمتعهد‌ها منحل شد و مسوولیت آن به معاونت بین‌الملل وزارت امور خارجه محول شده است. وی تاکید کرد: دولت تدبیر و امید برای چابک‌سازی فعالیت‌ها تاکید دارد که نباید موازی‌کاری صورت گیرد و این کار صرفا از طریق وزارت امور خارجه دنبال شود.

از زمانی‌نیا پیش از این به عنوان قائم مقام دبیرخانه جنبش غیرمتعهدها نام برده شده است. لازم به ذكر است در دولت احمدي نژاد اسفنديار رحيم مشايي مسئول دبير خانه جنبش غير متعدها بود.

(امین)
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۱۹:۴۳
کلاً جنبش غیرمتعهدها در سیاست بین المللی هیچ نقشی رو ایفا نمی کنه و بیشتر کشورهای اون عقب افتاده هستند،فقط این میان یک عده با درست کردن نهادهایی بدون هیچ کاربردی و منفعتی برای کشور و اختصاص بیت المال به این نهاد در حال نان خوردن هستند. (129577)
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۲۱:۳۸
ميگم اگه واقعا" بي خاصيت بود، پس چرا اينهمه از جيب مردم براش خرج کردند!!؟ صدها و شايد هزارها ميليارد! خدا ازتون نگذره. (129611)
هولدینگر
United States
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۰۱:۱۰
برای اینکه سال 84 به احمدینژاد رای دادیم تا هاشمی بزرگ رئیس جمهور نشود .
وقتی که خودمان چنین رئیس جمهوری انتخاب می کنیم مجبوریم هشت سال دودش را تحمل کنیم
خدا کند دیگر از این به بعد چنین کارهایی انجام ندهیم (129680)
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۲۲:۳۹
به نظر من حرکت درستی انجام شد، چون اساسا" به دلیل ارتباط این جنبش با کشور های خارجی انجام این کار باید توسط وزارت امور خارجه باشد و به قول قدیمی ها آشپز که دوتا شد آش شور میشه یا بی نمک. (129636)
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۰۰:۳۳
البته سیاست خارجی ما در دولت دهم آشی نداشت که شور یا بی نمک باشد.‏ ‏ (129676)