به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۰۳ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب : ۱۶۳۰۵۵

قیمت طلا رکوردشکنی کرد

گروه اقتصادی: قیمت طلا روز پنج شنبه تحت تاثیر سقوط بازارهای سهام جهانی که تقاضا برای این فلز ارزشمند به عنوان دارایی مطمئن را تقویت کرد، به بالاترین حد خود در بیش از سه ماه گذشته رسید.
قیمت طلا رکوردشکنی کرد
هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۲۳۷.۰۴ دلار رسید.در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۱۲۳۹.۷۰ دلار رسید.بورس‌های آسیایی پس از این که افت سهام فناوری، بزرگترین افت روزانه وال استریت از سال ۲۰۱۱ را رقم زد و رشد شاخص‌های آن از ابتدای سال تاکنون را معکوس کرد، کاهش پیدا کردند.بازارهای سهام جهانی هفته جاری به دلیل نگرانی‌ها نسبت به درآمدهای آمریکا، مشکلات مالی دولت ایتالیا، تنش‌های تجاری و افزایش فشار بر عربستان سعودی بر سر قتل یک خبرنگار منتقد دولت، افت شدیدی را متحمل شدند.به گفته تحلیلگران گروه بانکی ای ان زد، ضرر بازارهای سهام جهانی همچنان به تقویت قیمت طلا کمک کرده است؛ به طوری که صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا شاهد جریان قوی ورود سرمایه هستند.

بر اساس گزارش رویترز، طلا که به دلار معامله می‌شود، در شرایط ابهام سیاسی و اقتصادی به عنوان دارایی مطمئن با افزایش تقاضای خرید روبه‌رو می‌شود. قیمت طلا پس از این که اواسط اوت به ۱۱۵۹.۹۶ دلار - که پایین‌ترین قیمت خود از ژانویه سال ۲۰۱۷ بود - سقوط کرد، بیش از شش درصد رشد کرده است.شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از شش ارز رقیب، در معاملات روز پنج شنبه ۰.۲ درصد افت کرد.به گفته وانگ تائو - تحلیلگر فنی رویترز - هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است مقاومت در سطح ۱۲۳۸ دلار را بشکند و وارد محدوده ۱۲۵۲ تا ۱۲۶۳ دلار شود.در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد افزایش به ۱۴.۷۴ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، به ۸۳۱.۶۰ دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۱۲۲.۴۰ دلار رسید.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: قیمت طلا