به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۰۹:۵۴
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب : ۱۶۳۳۴

افزایش هزینه های اینترنت ADSL

گروه علمی وفناوری: مدیر یک شرکت ارائه‌دهنده ADSL گفت: اخیراً قیمت برق و فضا روی هر پورت هزار تومان افزایش یافته و تخفیف 20 درصدی اینترنت برای شرکت‌های PAP حذف شده است. در نتیجه این دو اتفاق، هزینه‌های شرکت‌های ADSL به یکباره افزایش یافته است.
افزایش هزینه های اینترنت ADSL
احمد نخجوانی اظهار داشت: اخیرا چند اتفاق در حوزه اینترنت پرسرعت در کشور رخ داده که شرکت‌ها مجبور شده‌اند درآمدشان را افزایش دهند. این فعال در بازار اینترنت کشور اظهار داشت: با مصوبه جدید شماره 166 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، قیمت برق و فضا (محل نصب تجهیزات شرکت‌ها در مرکز مخابراتی) برای شرکت‌ها روی هر پورت ADSL هزار تومان افزایش یافته است. با ضرب تعداد مشترکان هر شرکت در مبلغ هزار تومان، محاسبه می‌شود که هزینه شرکت‌ها‌ به یکباره چند صد میلیون‌ تومان افزایش یافته است.وی ادامه داد: در گذشته برای هر پورت ADSL مبلغ 300 تومان هزینه برق پرداخت می‌شد که با هزینه فضا در مجموع 500 تومان می‌شد. اکنون این رقم به 1600 تومان افزایش یافته است. یعنی هزار تومان روی هر پورت ADSL افزایش داشته است. نخجوانی اضافه کرد: همچنین تخفیف 20 درصدی اینترنت زیرساخت که تاکنون برای شرکت‌های PAP (ارائه‌دهنده اینترنت پرسرعت) اعمال می‌شد، حذف شده است.

مدیر شرکت ارائه‌دهنده ADS تصریح کرد: یعنی در گذشته شرکت‌ها روی هر STM1 (لینک اینترنت) حدود 7 میلیون تومان تخفیف از شرکت زیرساخت می‌گرفتند که اکنون این تخفیف حذف شده است. با ضرب تعداد STM1 ‌های هر شرکت در مبلغ 7 میلیون، رقم‌های چند صد میلیونی بدست‌می‌آید که نشان‌دهنده میزان افزایش هزینه شرکت‌ از حذف تخفیف 20 درصدی است.این مدیرعامل شرکت PAP افزود: در نتیجه در مجموع مبلغی نزدیک به یک میلیارد تومان به یکباره به هزینه‌های شرکت‌های PAP اضافه شده است. این فعال اینترنتی که بیشترین تعداد مشترکان ADSL را در بین شرکت‌های خصوصی دارد، با تشریح وضعیت بازار گفت: در این شرایط شرکت‌ها مجبور هستند تا برای ادامه فعالیت، درآمد خود را افزایش دهند.
مرجع : فارس

۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۰:۳۰
وزیر ارتباطات روحانی اصلا خوب نیست
تو وزارتخونه همه میپیچوننش
به دادمون برسید کجای دنیا اینترنت رو حجمی میدن
با این کیفیت پایین (129750)
پرواز
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۰:۴۳
اینترنت را جمع کنیدتمام (129761)
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۳:۴۲
ترافیک نامحدود رو در سیستان و بلوچستان برداشتن !!! (129859)
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۴:۳۵
چرا جمع کنند!!!؟ هرطور که دلشان بخواهد با و به هر کیفیت و قیمتی که برایشان سودهای زیاد داشته باشد اینترنت به مردم می فروشند و هر وقت هم دلشان خواست سرعت را کم می کنند و همه چیز را فیلتر می کنند و .... و هیچ کس هم هیچ نمی گوید حتی رییس جمهور محترم و وزیر محترم ارتباطات. (129908)
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۰:۵۶
اگر با توجه به کیفیت خدمات هزینه گرفته بشه باید ماهانه دو زار بابت این اینترنت داد (129767)
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۱:۳۲
قیمت زیاد میکنین، هیچی نگفتیم، حداقل کیفیت رو کم نکنین!!
سرعت من از انتخابات تا حالا نصف شده
روحانی این بود آرمان های ما؟! (129776)
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۲:۱۵
اینترنتی که سرعتش اینقدر پایینه و اکثر سایتهای مفید و دلخواه هم فیلتر هستند ارزش یک ریال پول پرداختن ندارد (129788)
arash
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۲:۳۲
دقیقا دو برابر شده،بخدا حلال نیس این پولی که از ملت میگیرید ...ضعیف ترین اینترنتو به بالاترین قیمت میفروشید (129801)
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۳:۰۵
شعارهای تبلیغات کجا عمل کجا
ببینم هنوز در حال رایزنی برای آزادی زندانیان سیاسی هستید!؟ (129824)
اینترنتچی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۰۰:۰۳
خواهشا بیایید دست اندر کاران اینترنت یک کمی خجالت بکشید از برای این همه اجحاف .! ؟!؟!عزیزان حالا دیگر داشتن اینترنت حق مسلم همه ساکنان کره زمین است .وشما دارید شورش را در می اورید . (130322)