به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ساعت ۱۰:۳۱
کد مطلب : ۱۶۳۳۹

بازگشت نرخ سکه به قیمت شهریورماه 91

سکه 30 درصد ارزان شد
گروه اقتصادی: رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر از کاهش 30 درصدی قیمت سکه در 6 ماه اخیر و زیان خریداران خبرداد و با بیان اینکه سکه به قیمت 960 تومان یکسال گذشته بازگشته است، گفت: در 10 روز گذشته قیمت سکه تمام بهار با کاهش 150 هزار تومانی مواجه شد.
بازگشت نرخ سکه به قیمت شهریورماه 91
محمد کشتی آرای در مورد دلایل کاهش نرخ سکه و طلا در بازار روزها اخیر گفت: در یک هفته اخیر، نگرانی ها از بابت برخورد نظامی آمریکا با سوریه کاهش یافته و با توجه به توافقات اخیر آمریکا و روسیه، منطقه از حالت تشنج و دنبا از حالت بحران خارج شده است. رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر افزود: در حالت نرمال اقتصاد به سمت رشد حرکت می کند و رشد اقتصادی معادل با سرمایه گذاری در بخش های تولیدی و در نتیجه رونق تجارت داخلی و خارجی است. وی تصریح کرد: تمام مسائلی که اتفاق افتاده است باعث شد که ارزش دلار ر بازارهای جهانی افزایش یابد و همواره با افزایش ارزش دلار معادل با کاهش قیمت طلا دربازارهای جهانی است.

کاهش 100 دلاری نرخ طلای جهانی
کشتی آرای افزود: در 10 روز گذشته قیمت طلا در بازارهای جهانی سیر نزول داشته؛ به طوری که نرخ هر اونس طلا با کاهش 100 دلاری همراه بوده است که باعث شده در داخل کشور نیز قیمت ها به همین میزان و درصد کاهش داشته باشد. وی خاطرنشان کرد: در 10 روز گذشته قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی 150 هزار تومان کاهش یافته و از 1125 تومان به 960 تومان رسیده است که این میزان کاهش قیمت با کاهش اونس طلا در بازارهای جهانی متناسب است. رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با اشاره به افزایش ارزش پول ملی و کاهش قیمت ارزها در داخل کشور اشاره و عنوان کرد: این امر به روند کاهش قیمت سکه و طلا کمک کرده است. به گفته وی، جو روانی کاهش قیمت ها باعث شده است که مردم دیگر سکه و طلا را نگهداری نکنند و با این امر، روند عرضه و تقاضایی که پیش از این در بازار حاکم بود بر هم خورده است، به نحویکه عرضه بیشتر و تقاضا کمتر شده است.

ارزش پول ملی افزایش یافت
کشتی آرای با بیان اینکه در سال های گذشته برای کسب سود بیشتر مردم اقدام به خرید طلا و سکه می کردند، تصریح کرد: اما در 6 ماه گذشته نه تنها خرید سکه و طلا سودی نداشته است و بلکه زیان نیز عاید شخص می کند. وی بیان کرد: از فروردین ما سال جاری تاکنون حدود 30 درصد قیمت سکه کاهش یافته و این درصد کاهش در مدت زمان 6 ماه میزان بالایی است. سال گذشته در شهریورماه قیمت سکه همین میزان 960 تومان فعلی بود، یعنی بعد از یکسال قیمت‌ها به جای اولیه خود بازگشته است. رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با تاکید بر اینکه به هر حال نمی توان وضعیت بازار سکه، طلا و ارز را پیش بینی کرد، گفت: فعلا وضعیت موجود به این منوال است، این در حالی است که مسائل به سرعت اتفاق می افتد و بر این اساس نمی توان حتی یک ساعت بعد و یا وضعیت بازار را پیش بینی کرد.
مرجع : مهر

۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۰:۵۱
روحانی مچکریم (129764)
علی
United States
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۲:۲۲
اگر از ما بهترون بکذارند اقتصاد درست میشودو مردم نفس راحت ویکشند واقعا ننگ است که یک افغانی 70 تومان ما باشد باید مسولین از گذشته تا حال مثل یخ ذوب شوند ولی همه میدانند اوضاع از کجا اب میخورد (129796)
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۵:۰۰
خداش خیردهد آنکه این عمارت کرد (129922)