به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۰۷ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب : ۱۶۳۳۹۴

ترامپ در برزیل هم رييس‌جمهور شد!

گروه بين‌الملل: با شمارش آرای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری برزیل، ژایر بولسونارو ملقب به «ترامپ برزیل» توانست با کسب بیش از ۵۵.۷ درصد آراء در انتخابات پیروز شود.
ترامپ در برزیل هم رييس‌جمهور شد!
ژایر بولسونارو، که به «ترامپ برزیل» معروف شده، با کسب ۵۵.۷ درصد آرا در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور به پیروزی رسید.در دور نخست انتخابات که دو هفته پیش برگزار شد، ژایر بولسونارو با کسب ۴۶ درصد آرا تنها چند صد هزار رأی تا پیروزی در انتخابات فاصله داشت، اما به دلیل آنکه او به نصاب بیش از نیمی از آرا نرسید، به همراه «فرناندو حداد» نامزد چپ‌گرای لبنانی‌تبار انتخابات، راهی دور دوم شد. بولسونارو که به "ترامپ برزیل" معروف شده، پس از شمارش آرا و مشخص شدن پیروزی‌اش اعلام کرد سرنوشت این کشور را تغییر خواهد داد. وی خواستار آن شد که حقوق ۴۵ میلیون نفری که به وی رای داده‌اند رعایت شود. رئیس جمهور منتخب برزیل همچنین وعده داد که از قانون اساسی، دموکراسی و آزادی در این کشور دفاع کند.
 
ترامپ به «ژایر بولسونارو»: تبریک می‏‌گویم
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در تماسی تلفنی، پیروزی «ژایر بولسونارو» را در انتخابات ریاست جمهوری برزیل تبریک گفت. بولسونارو از حزب راست افراطی است و به وی لقب «ترامپ برزیل» یا «ترامپ استوایی» را داده‌اند. در این تماس تلفنی، طرفین التزام برای همکاری با یکدیگر را اعلام کردند. به گفته سخنگوی کاخ سفید، ترامپ و بولسونارو موافقت کردند در همراهی با یکدیگر و در مقام رهبران منطقه‏ آمریکا، زندگی مردم ایالات متحده و برزیل را بهبود ببخشند.
ژایر بولسونارو با وجود گرفتن مواضع تند و تیز علیه زنان و اقلیت‌های قومی در برزیل، وعده برخورد قاطع با ناامنی و جرم و جنایت در این کشور را داده است. علاوه بر آن، این نظامی سابق به شهروندان قول داده است که در صورت به قدرت رسیدن، اجازه حمل سلاح گرم به همه را خواهد داد تا از خود در برابر گروه‌های مسلح تبهکار حفاظت کنند. محکومیت لولا داسیلوا، رئیس جمهوری پیشین به اتهام فساد مالی و عدم اجازه دادگاه قانون اساسی به وی برای شرکت در انتخابات ضربه‌ای جدی به جریان‌های چپگرا و حتی میانه روی برزیل وارد کرد.