به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۰۸ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب : ۱۶۳۴۷۳
خلبان درخواست بازگشت کرده بود

هواپیمای اندونزی در پرواز قبلی نقص فنی داشت

گروه بين‌الملل: تازه‌ترین خبرها از سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اندونزی گویای آن است که این هواپیما در پرواز قبلی خود دچار نقص فنی شده است.
هواپیمای اندونزی در پرواز قبلی نقص فنی داشت
ادوارد سیراتی مدیر اجرایی گروه «لاین ایر» گفته است که هواپیمای سقوط کرده این شرکت، در جریان پرواز یکشنبه شب از بالی به جاکارتا با نقص فنی مواجه شده بود اما این نقص بر اساس آیین نامه رفع شده بود.
او از مشخص کردن ماهیت این نقص فنی امتناع کرد اما گفت که هیچ یکی از هواپیماهای مدل مشابه، چنین مشکلی نداشته‌اند. مقامات اندونزی روز سه شنبه جستجو برای یافتن بازماندگان احتمالی و بقایای هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ را که در دریا سقوط کرد، شدت بخشیده‌اند.

هواپیمای خطوط هواپیمایی ارزان قیمت «لایون ایر» با ۱۸۹ سرنشین تنها ۱۳ دقیقه بعد از ترک فرودگاه جاکارتا سقوط کرد و تنها امید گروه امداد یافتن جعبه سیاه این هواپیما است. تاکنون برخی از اجساد و وسایل قربانیان این حادثه از آب گرفته شده است و به نظر نمی‌رسید هیچ کدام از سرنشینان زنده باشند. در بیانیه «لاین ایر» امده است که بقایای یافته شده سرنشینان این هواپیما که برخی از عمق ۳۰ تا ۳۵ متری دریا به دست آمده در ۲۴ کیسه جسد جمع‌آوری شده است.این بقایا در ۱۵ کیلومتری ساحل شمال شرقی جاکارتا یافت شده و برای شناسایی به بیمارستان فرستاده شده است.این شرکت هواپیمایی گفته است که هواپیمای سقوط کرده از ماه اوت در حال بهره‌برداری است و خلبان و کمک خلبان آن در مجموع ۱۱ هزار ساعت پرواز داشته‌اند.

خلبان درخواست بازگشت کرده بود
خلبان پرواز «جی‌تی۶۱۰» تنها اندکی بعد از پرواز از برج مراقب درخواست بازگشت کرده بود. رئیس امنیت پرواز اندونزی گفته است: «درخواست بازگشت از این پرواز دریافت کردیم و این درخواست را تایید کردیم اما هنوز تلاش می کنیم دلیل آن را بفهمیم.»رئیس  آژانس جستجو و نجات به خبرنگاران گفته است که آنها هیچ نوع سیگنال اضطراری از فرستنده اضطراری هواپیما دریافت نشده است.
اندونزی یکی از رو به رشدترین بازارهای مسافرت هوایی را داراست اما امنیت پروازها در این کشور وضعیت باثباتی ندارد. اگر ۱۸۹ سرنشین این هواپیما جان باخته باشند این حادثه دومین فاجعه بزرگ هوایی اندونزی به شمار خواهد رفت. بدترین فاجعه سقوط هواپیما در تاریخ اندونزی به سال ۱۹۹۷ باز می‌گردد که در جریان آن یک هواپیما در شهر «مدان» مرکز استان سوماترای شمالی سقوط کرد و باعث کشته شدن ۲۳۴ نفر شد.