به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۰۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۰۸ ساعت ۱۵:۴۴
کد مطلب : ۱۶۳۴۸۷

اصلاحات به شوخی مهمانی‌ها تبدیل شده است!

اصلاحات به شوخی مهمانی‌ها تبدیل شده است!
محمّدآزاد جلالی زاده
الف: بر اساس تئوری خوب، عملگرایان در همه جای دنیا، خوبی می خواهند که تئوری و حواشی آن را به خوبی پوشش داده و عملیاتی نمایند؛ دموکراسی؛ عدالت؛ حقوق بشر؛ آزادی و مسایلی از این قبیل حاصل سال ها مرارت و سختی ذهن نخبگان بشر برای تئوریزه کردن و قالبندی آنها بوده است اما این دستاوردهای بزرگ، وقتی به دست سیاستمداران ناشایست و غیر اخلاق مدار می افتند خود تبدیل به آفت های ناسودمند و پلشت می گردند. پلشت کردن دموکراسی و آزادی چنان نابود کردن تئوری مساوات طلبانه غول هایی همچون مارکس و انگلس توسط لنین و استالین و دارودسته آدمکش‌هاشان بودند.

ب : بعد از پیروزی عجیب راستی افراطی همچون ترامپ با آن مدل موهای قشنگش! علیرغم همه وعده‌های لیبرالیستی هیلاری کلینتون؛ اکنون در برزیلی که حدود یک دهه و بیشتر توسط حزب کارگر اداره می شد، پیروزی ژایر بولسونارو کاندیدای راست افراطی در انتخابات ریاست جمهوری آن کشور، کشورهای دیگری را هم در صف رفتن به سوی راست افراطی ای که وعده اش بُکش و ببند است؛ انداخته است و احتمال فراوان دارد که دنیای ۲۰۲۰ به بعد هم دنیایی آکنده از راست افراط گرایی و ایده هایی همچون ناسیونال سوسیالیسم و حذف هر نوع " دیگری " ... باشد.

ج: امروز در ایران با کوتاه آمدن‌های نمادهاي اصلاح‌طلبي و رضايت‌مندي محض به «استمرار» اوضاع درهم ريخته اقتصادي، فرهنگي، سياسي و اجتماعي كشور؛ عملا پروسه اصلاحات به انزوا و حتي ابتذال کشیده شد.بسیاری با ماسک اصلاحات چه فجایعی که نیافریدند و اندک آبروی اصلاحات و اصلاح‌طلبان هم با حمایت تمام قد از روحانی دوم با تشکیل دولت «استخاره‌اي‌»اش از هم پاشید. اعتدال و اصلاحات و مفاهیمی از این قبیل حالا دیگر به شوخی‌های مهمانی‌های شبانه‌ی ایرانیان بدل گشته است و این مفاهیم با عملکرد بسیار نادقیق و پلشت‌آلود عاملانش از ارزش‌های درونی خویش در این مُلک تهی شده‌اند و بی‌طرفدار مانده‌اند.

د: با عملکرد نادرست اصلاح‌طلبان و اعتدالیون در ایران؛ و با عنايت به نمونه‌هاي كنوني جهاني از اوج‌گيري راست‌هاي افراطي (نتايج انتخابات اخير در برخي كشورهاي اروپايي و برزيل ...)، به نظر مي‌رسد نتايج انتخابات آينده در ايران نيز بنابه دلایل مختلف که به مجال و مقال دیگری واگذار خواهد شد، به احتمال بسیار زیاد از جنس اصولگرايان آن هم نه معتدل که راستی به شدت افراطی از جنس راست‌های افراطی جهانی با چاشني مذهب خواهد بود و این کار این مُلک و ملّت را بسیار سخت خواهد کرد.
برچسب ها: اصلاحات
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


۱۳۹۷/۰۸/۰۹ ۱۷:۴۸
متاسفانه منم همینطور حدس میزنم
معلم ناامید شده از اعتدال اصلاحات روحانی بطحایی نوبخت و... (361677)