به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۱۰ ساعت ۱۶:۱۴
کد مطلب : ۱۶۳۶۵۷

فیصل: روابط آمریکا- عربستان در خطرست

گروه بين‌الملل: رئیس سابق سرویس اطلاعات عربستان هشدار داد، خشم آمریکا از عربستان در واقعه کشته شدن جمال خاشقجی روابط استراتژیک ریاض با واشنگتن را تهدید می‌کند.
فیصل: روابط آمریکا- عربستان در خطرست
به گزارش ایسنا، به نقل از سایت روسیا الیوم، شاهزاده ترکی بن فیصل، رئیس سابق سرویس اطلاعات عربستان طی سخنرانی در جلسه شورای ملی روابط آمریکایی -عربی گفت: ما روابط استراتژیک خود با آمریکا را ارج نهاده و به حفظ  آن امیدوار هستیم و انتظار داریم ایالت متحده نیز اقدام مشابهی انجام دهد. وی به روابط آمریکا و عربستان که بحران‌های سابق را طی بیش از ۷۰ سال گذشته پشت سر گذاشته‌ اشاره کرد و گفت: این روابط امروز مجددا مورد تهدید واقع شده است.
فیصل افزود، "تراژدی غیر قابل توجیه"، به دستمایه‌ای برای تهاجم به عربستان و بد جلوه دادن آن تبدیل شده همانگونه که در  بحران‌های پیشین این اتفاق افتاد. شدت این تهاجم ظالمانه است و نسبت دادن این جریان به روابط ما، اصلا اقدام درستی نیست. وی تاکید کرد که عربستان به بررسی کامل این پرونده و مجازات عاملان قتل خاشقجی کاملا متعهد است. ترکی که روزی خاشقجی در جایگاه مشاور وی بود، قبلا به عنوان سفیر عربستان در لندن و واشنگتن فعالیت داشته و در حال حاضر رئیس مرکز پژوهشهای اسلامی است که به نام پدرش فیصل نامگذاری شده است.