به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۱۱ ساعت ۰۰:۵۶
کد مطلب : ۱۶۳۶۶۱
براي تصويب مقررات مبارزه با پولشویی

صندوق بین المللی پول: ايران تا بهمن اقدام كند

گروه اقتصادي: صندوق بین المللی پول روز پنجشنبه از ایران خواست تا ماه فوریه (ماه بهمن) مقررات مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم را تصویب کند.
صندوق بین المللی پول: ايران تا بهمن اقدام كند
این نهاد بین المللی همچنین تاکید کرد که ایران باید سیاستهایی را به اجرا بگذارد که ثبات اقتصادی این کشور در سطح کلان را در برابر تحریم های بین المللی تضمین می کند. جری رایس، سخنگوی صندوق بین المللی پول با این حال تاکید کرد که تحریم های آمریکا علیه ایران به دلیل کاهش سطح صادرات نفت از رشد اقتصادی ایران خواهد کاست. وی اظهار داشت: «وضع دوباره تحریم های آمریکا که با کاهش سطح صادرات نفت ایران همراه خواهد بود از رشد اقتصادی خواهد کاست. ایران باید سیاستهایی را به اجرا بگذارد که ثبات اقتصادی در سطح کلان را به ویژه برای قشرهای آسیب پذیر تضمین می کند.»
 
پیش از این گروه بین المللی اقدام مالی با تعیین ضرب الاجلی چهار ماهه برای ایران از این کشور خواسته بود تا ماه فوریه اقدامات لازم برای انجام اصلاحات مورد نیاز برای همسویی با معیارهای جهانی در زمینه مبارزه با پول شویی و حمایت مالی از تروریسم را انجام دهد. نمایندگان مجلس شوراي اسلامي ماه گذشته به لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم («سی اف تی» CFT) رای مثبت دادند. ایران در صورتی که قوانین مربوط به مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم را تصویب نکند در فهرست سیاه گروه بین المللی اقدام مالی موسوم به اف‌ای‌تی‌اف (FATF) قرار خواهد گرفت.