به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۱۱ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب : ۱۶۳۷۰۸

زمین هنرمندی دیگر را به کام کشید

گروه فرهنگ وهنر: پیکر فرهاد گرگین‌پور ـ نوازنده پیشکسوت قشقایی ـ صبح جمعه (۱۱ آبان ماه) در قطعه نام‌آواران قبرستان شهر آباده به خاک سپرده شد.
زمین هنرمندی دیگر را به کام کشید
علیرضا شهبازی ـ خواننده قشقایی ـ که در این مراسم حاضر شده بود، به ایسنا گفت: این مراسم با استقبال پرشور مردم آباده، ۹۵ درصد از هنرمندان ایل، رییس ارشاد این شهر، نمایندگان مجلس آباده و فرماندار همراه شد.این هنرمند بیان کرد: فرهاد گرگین‌پور یکی از نخبگان بود. با وجود آنکه نابینا بود، دکترای ادبیات داشت. او یکی از بهترین موزیسین‌ها، آهنگساز و یک هنرمند به تمام معنا بود.دامون شش بلوکی ـ پژوهشگر موسیقی اقوام و یکی از بستگان دور فرهاد گرگین‌پور ـ نیز که به همراه مادرش پروین بهمنی ـ لالایی خوان قشقایی ـ در مراسم تشییع این هنرمند شرکت کرده بودند، در این باره به ایسنا، گفت: مراسم با استقبال پرشوری برگزار شد و باید از مردم خوب شهر آباده تشکر کرد.

وی افزود : بخش قابل توجهی از پارس‌های آباده در این مراسم حضور داشتند. همچنین مسوولان و مدیران دولتی نیز همکاری خوبی داشتند.او بیان کرد: در این مراسم پیران درخشان ـ نوازنده سه تار ـ به همراه ابراهیم کهندل پور ـ خواننده ـ موسیقی اجرا کردند. همچنین مصطفی قلی گرگین پور ـ برادر استاد فرهاد ـ که او هم نابینا و در حوزه موسیقی فعال می‌کند، چون در ایتالیا زندگی می‌کند، طی یک تماس تلفنی در مراسم تشییع صحبت و از همه تشکر کرد.  به گفته شش بلوکی آرش صفری، محمد جاویدی، آرمان فرهنگ و اشکان ایمانی از دیگر حاضران در این مراسم بودند.این پژوهشگر اعلام کرد: همچنین مراسم ختمی امروز عصر در مسجد آباده برای مرحوم فرهاد گرگین‌پور برگزار می‌شود اما برای برنامه‌های آینده که شامل بزرگداشت این هنرمند می‌شود، هنوز برنامه ریزی نشده است.

من تصمیم دارم اجرای گروهمان در جشنواره موسیقی فجر پیش رو را به این هنرمند موسیقی تقدیم کنم.به گزارش ایسنا، فرهاد گرگین پور ـ نوازنده آکاردئون ـ شب چهارشنبه ۹ آبان ماه بر اثر بیماری سرطان در بیمارستان نمازی شیراز از دنیا رفت.
مرجع : ایسنا