به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۱۱ ساعت ۱۸:۵۷
کد مطلب : ۱۶۳۷۱۴
پرسپولیس- کاشیما؛ جنگ اول برای ملاقات با رئال مادرید

گزارش فیفا از فینال لیگ قهرمانان آسیا

گروه ورزشی: وبسایت فیفا در گزارشی درباره‌ی فینال قهرمانان آسیا نوشت فینال امسال فینالی تاریخی خواهد بود چرا که پرسپولیس و کاشیما انتلرز دو فینالیست امسال تاکنون موفق به فتح این جام نشده‌اند.
گزارش فیفا از فینال لیگ قهرمانان آسیا
به گزارش "ورزش سه"،  دو باشگاه پرسپولیس ایران و کاشیما انتلرز ژاپن در تاریخ خود تا کنون موفق به راه‌یابی به فینال لیگ قهرمانان آسیا نشده‌اند و حالا در یک قدمی فتح جام سروری باشگاه‌های آسیا قرار دارند و علاوه بر این می‌توانند در جام باشگاه‌های جهان 2018 که در امارات متحده‌ی عربی برگزار خواهد شد به عنوان نماینده‌ی قاره‌ی کهن شرکت کنند.  وبسایت فیفا در این مطلب نوشت پرسپولیس در حالی به فینال قدم می‌گذارد که امیدوار است بتواند برتری بلامنازع خود در ایران را به برتری در آسیا تبدیل کند. پرسپولیس تیم تاریخی و پرطرفدار شهر تهران که با هدایت برانکو ایوانکوویچ دو فصل پیاپی قهرمان لیگ برتر ایران شده در مسیر بازگشت به روزهای اوج تاریخی خود قرار دارد و تا فتح اولین جام باشگاه‌های آسیا، جامی که مدتها در انتظار آن بوده تنها یک قدم فاصله دارد، قهرمانی‌ای که می‌تواند طلیعه‌ی عصر طلایی جدید این باشگاه ایرانی باشد.
 

 فیفا در ادامه‌ی این گزارش نوشت کاشیما هم با وجود در اختیار نداشتن افتخارات آسیایی، سابقه‌ی حضور در جام باشگاه‌های جهان را دارد چرا که کاشیما در سال 2016 که ژاپن میزبان این رقابتها بود جواز حضور را پیدا کرد و نمایش قابل قبولی داشت. این باشگاه ژاپنی که هشت بار قهرمان جی‌لیگ شده انگیزه‌ی زیادی برای کسب اولین قهرمانی آسیایی خود و بازگشت به جام باشگاه‌های جهان دارد.
 
*بازیکنانی که باید زیر نظر گرفت
فیفا در گزارش خود نوشت پرسپولیس برای اینکه روز شنبه در اولین بازی فینال مانع از گلزنی کاشیما شود به دروازه‌بان آماده‌ی خود علیرضا بیرانوند امید بسته است. دروازه‌بان 26ساله‌ای که بعد از دفع ضربه‌ی پنالتی کریستیانو رونالدو در جام جهانی روسیه، در جریان تساوی 1-1 تیم ملی ایران مقابل پرتغال، در سراسر دنیا مورد توجه قرار گرفت. بیرانوند سال گذشته در جریان راه‌یابی پرسپولیس به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا درخشید و امسال هم تا کنون به درخشش در این رقابتها ادامه داده است. اما بازیکنی که قصد دارد بیرانوند را مغلوب کند یوما سوزوکی ستاره‌ی کاشیما است. کسی که مسئولیت اصلی گلزنی تیم ژاپنی را به عهده دارد و در پیشانی خط حمله‌ی این تیم بازی می‌کند. این مهاجم پرسرعت سال 2016 در جریان تنها حضور کاشیما در جام باشگاه‌های جهان با گلزنی به تیم اتلتیکو ناسیونال مورد توجه رسانه‌های جهانی قرار گرفت و سپس در فینال مقابل ستارگان بزرگ رئال مادرید، با آشوبی که بارها و بارها در خط دفاعی این تیم ایجاد کرد نام خود را در دنیای فوتبال بر سر زبانها انداخت. سوزوکی سال گذشته در لیگ قهرمانان آسیا چهار گل به ثمر رساند و امسال با اینکه تا این لحظه در لیگ قهرمانان دو گل در کارنامه دارد ولی همیشه در ترکیب کاشیما حضور داشته و فرصت‌ها و فضاهای زیادی در اختیار هم‌تیمی‌هایش قرار داده است.
 

 
*آیا می‌دانستید؟
 فیفا در ادامه‌ی این مطلب نوشت آیا می‌دانستید ستاره‌ی اصلی پرسپولیس در راه‌یابی به فینال لیگ قهرمانان امسال کسی جز برانکو ایوانکوویچ سرمربی سابق تیم ملی ایران نبوده است؟ کسی که تیم‌ملی را در سال 2006 به جام جهانی آلمان رساند و در آن رقابتها سکان هدایت ایران را به عهده داشت. برانکوی 64ساله که از سال 2015 سکان هدایت پرسپولیس را بدست گرفت در این تیم بلافاصله موفق ظاهر شد و در اولین فصل حضور خود پرسپولیس را به قهرمانی لیگ برتر ایران رساند اما نمایش‌های چشم‌نواز کاشیما در لیگ قهرمانان امسال را باید مدیون گو اویوا سرمربی این تیم دانست، مدافع سابقی که در دوران بازی خود سابقه‌ی حضور در تیمهایی مثل ناگویا گرامپوس و کاشیما انتلرز را داشته. اویوا که از ماه مه 2017 سکان هدایت کاشیما را به عهده قرار گرفته موفق شده تیمی بسازد که اولاً در دفاع فوق‌العاده مستحکم و با انضباط بازی می‌کند و در عین حال با ارائه‌ی نمایش‌های زیبا و چشم‌نواز هواداران ژاپنی را شیفته‌ی خود کرده است.
 


۵ نکته جالب پرسپولیس از نگاه فاکس اسپورتس قبل از بازی با کاشیما
سایت فاکس اسپورتس هم در آستانه فینال رفت لیگ قهرمانان آسیا به پنج نکته جالب پرسپولیس از جمله زندگی علیرضا بیرانوند دروازه‌بان سرخپوشان در سال‌های گذشته پرداخته است. به گزارش مهر، سایت فاکس اسپورتس که مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را هم پوشش می دهد، در گزارشی در آستانه دیدار رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا به تیم پرسپولیس پرداخت و ۵ نکته جالب از نماینده ایران در این مسابقات منتشر کرد. این مسابقه ساعت ۹:۳۰ فردا شنبه در ژاپن برگزار می شود.
پرسپولیس برای رسیدن به فینال السدِ ژاوی را حذف کرد
پرسپولیس در راه رسیدن به فینال، حریفان قدرتمندی را پیش رو داشت. بدون شک سخت ترین حریف آنها در مرحله نیمه نهایی و تیم السد قطر بود که ژاوی هرناندز هافبک سابق بارسلونا را در ترکیب خود داشت. حتی اگر این کافی نبود، گابی اسطوره سابق اتلتیکو مادرید هم در السد حضور داشت. در بازی رفت این تیم پرسپولیس بود که توسط علی علیپور مهاجم ۲۳ ساله خود از روی نقطه پنالتی السد را شکست داد تا کار به ورزشگاه آزادی کشیده شود. تیم برانکو در بازی برگشت خیلی زود از السد گل خورد تا همه چیز مساوی شود ولی سیامک نعمتی در نیمه دوم برای پرسپولیس گلزنی کرد. ژاوی در دقیقه ۸۶ می توانست السد را به برد دراماتیک برساند ولی در نهایت پرسپولیس به فینال صعود کرد.
دروازه بانی که پنالتی رونالدو را مهار کرد
علیرضا بیرانوند در جام جهانی روسیه در تابستان گذشته پنالتی کریستیانو رونالدو را مهار کرد. همین مهار باعث شد تا ایران مقابل پرتغال به تساوی یک یک برسد؛ تیمی که قهرمانی یورو ۲۰۱۶ شده بود. باورش سخت است که دروازه بان ۲۶ ساله پرسپولیس زمانی در کارواش کار می کرد تا به رویای خود یعنی فوتبالیست شدن برسد در حالی که پدرش مخالف کار او در فوتبال بود. علیرضای جوان به تهران آمد و قبل از آنکه به عنوان یک دروازه بان سطح بالا مطرح شود، حتی به عنوان یک پاکبان در خیابان ها کار کرد.

استادیومی که یکی از وحشتناکترین اتمسفرها را دارد
زمانی که شما نام باشگاه پرسپولیس را می شنوید، اولین چیزی که به ذهنتان می آید صدای بلند تماشاگران و دریای سرخی است که برای تشویق تیم به ورزشگاه آزادی می آیند. اینکه تماشاگران پرسپولیس یار دوازدهم هستند، قابل درک است زیرا آنها خیلی بیشتر از تماشاگر برای یک باشگاه هستند. بارها گفته شده است که تماشاگران پرسپولیس بیش از ۴۰ میلیون هستند. نه تنها در ایران بلکه در کشورهای همسایه هم این هواداران حضور دارند. همین هواداران باشگاه را در مسیر درست نگه داشته اند. علی دایی اخیرا گفته بود: پرسپولیس هرگز در ورزشگاه آزادی تسلیم نمی شود. هواداران کار را برای هر حریفی سخت می کنند. حتی زمانی که باشگاه مشکلات زیادی داشته باشد، تماشاگران این مشکلات را بالانس می کنند و این یک امتیاز بزرگ برای پرسپولیس یا هر باشگاه دیگری است.
رقابت خشونت آمیز با استقلال در دربی تهران
بازی های پرسپولیس با استقلال در فوتبال آسیا تماشایی است. دو تیم یکی از خشمگین‌ترین رقابت های فوتبال در جهان را ایجاد می کنند. دربی تهران که در ایران به اسم دربی سرخابی شناخته می شود، در طول سال های گذشته شاهد خشونت های تماشاگران دو تیم و درگیری های فیزیکی با بازیکنان حریف و داوران بوده است و فدراسیون فوتبال ایران را مجبور کرد از سال ۱۹۹۵ داور خارجی برای این بازی انتخاب کند.
ناموفق در آسیا و تلاش برای تغییر شرایط
باوجود داشتن یکی از بزرگترین اسامی در ایران - از سال ۱۹۷۱ ۱۱ بار قهرمان لیگ ایران شده است - پرسپولیس در رقابت های آسیایی ناموفق و ناکام بوده است. تنها موفقیت قاره ای آنها در سال ۱۹۹۱ به دست آمد؛ زمانی که پرسپولیس قهرمان کاپ آسیا شد. بهترین تلاش آنها هم عنوان سومی در جام باشگاه های آسیا بود. بعد از شروع لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس فصل گذشته توانست به مرحله نیمه نهایی برسد ولی مقابل الهلال عربستان در مجموع ۶ بر ۲ شکست خورد و حذف شد.!