کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خوش‌بینی نسبت به افزایش قیمت طلای جهانی

ایسنا , 12 آبان 1397 ساعت 12:27

گروه اقتصادی: در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز، کارشناسان وال استریت انتظار داشتند قیمت طلا در هفته جاری افزایش پیدا کند هر چند که بسیاری از آنها اعلام کردند به دلیل ابهامات پیرامون انتخابات آمریکا نظری ندارند اما سرمایه‌گذاران به افزایش قیمت‌ها خوش‌بین ماندند.


پیش‌بینی می‌شود جمهوریخواهان کنترل سنا را حفظ کنند اما اخبار جدید حاکی از آن است که دموکرات‌ها از شانس به دست گرفتن اکثریت مجلس برخوردارند. اگر چنین باشد ممکن است تلاش‌های دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا برای پیشبرد اهدافش به مانع بخورد.در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال‌استریت، ۱۵ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۸ نفر یا ۵۳ درصد افزایش قیمت طلا در هفته جاری را پیش‌بینی کردند و ۲ نفر یا ۱۳ درصد انتظار داشتند قیمت طلا کاهش پیدا کند؛ تعداد ۵ نفر یا ۳۳ درصد نیز نظری نداشتند.در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه‌گذاران، ۴۴۷ نفر شرکت کردند که از میان آنها، ۲۵۵ نفر یا ۵۷ درصد افزایش قیمت طلا و ۱۲۷ نفر یا ۲۸ درصد کاهش قیمت این فلز زرد را پیش‌بینی کردند در حالیکه ۶۵ نفر یا ۱۵ درصد نظری نسبت به روند قیمت طلا نداشتند.برای هفته گذشته حدود دو سوم از کارشناسان وال‌استریت و سرمایه‌گذاران افزایش قیمت طلا را پیش‌بینی کرده بودند.

در معاملات روز جمعه بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ۵.۳۰ دلار یا ۰.۴ درصد کاهش پیدا کرد و در ۱۲۳۳.۳۰ دلار بسته شد. طلا روز جمعه تحت تاثیر آمار اشتغال ماهانه قوی‌تر از حد انتظار آمریکا، از بالاترین قیمت بیش از سه ماه اخیر که روز پنج شنبه به ثبت رسانده بود، عقب نشینی‌کرد و هفته را با حدود ۰.۲ درصد کاهش به پایان برد.فیلیپ فلاین، تحلیلگر گروه پرایس فیوچرز در میان کسانی است که انتظار دارند طلا افزایش قیمت پیدا کند. وی در این باره گفت: با احتمال توافق تجاری میان آمریکا و چین، ریسک‌پذیری احیا شده است اما با توجه به اینکه احتمال افزایش نرخ‌های بهره در دسامبر ۷۰ درصد است، دلار آمریکا تمایلی به بالا رفتن نشان نمی‌دهد.رالف پترسون، مدیر شرکت "هریتج وست فایننشیال" با اشاره به ریزش سنگین قیمت نفت، بالا رفتن قیمت طلا را پیش بینی کرد.

شون لاسک، مدیر شرکت "والش تریدینگ" نیز معتقد بود بسیاری از معامله‌گران در آستانه انتخابات میان دوره‌ای آمریکا محتاط هستند و این امر به افزایش قیمت طلا کمک می‌کند.پیتر هاگ، مدیر معاملات کیتکومتالز نیز معتقد است مسیر حرکت کوتاه مدت طلا به نتابج انتخابات میان دوره‌ای آمریکا بستگی دارد. اگر جمهوریخواهان اکثریتشان را حفظ کنند طلا ممکن است بعد از روز سه شنبه کاهش قیمت پیدا کند اما اگر دموکرات‌ها به اکثریت برسند، طلا بالاتر خواهد رفت.کوین گریدی از شرکت فونیکس فیوچرز نیز با توجه به نمودارهای فنی نسبت به روند قیمت طلا نظری نداشت. وی گفت: به نظر می‌رسد طلا در محدوده ۱۲۱۳ تا ۱۲۴۶ دلار محبوس شده است و تا زمانی که مرز ۱۲۵۳ دلار را نشکند، نسبت به روند افزایشی آن خوش‌بین نخواهم بود.


کد مطلب: 163755

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/163755/خوش-بینی-نسبت-افزایش-قیمت-طلای-جهانی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir