به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۱:۲۲
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : ۱۶۳۷۶
روحانی: جوانان فهیم هنجارهای مورد قبول اکثریت جامعه را محترم بشمارند

رييس‌جمهور: پلیس در موضوع حجاب افراط و تفریط نکند

گروه جامعه: رییس‌جمهور پس از شروع دوباره برخوردهای نیروی انتظامی با مظاهر بدپوششی و بدحجابی، از پلیس خواست در برخورد با این موضوع افراط و تفریط نکند.
رييس‌جمهور: پلیس در موضوع حجاب افراط و تفریط نکند
رییس‌جمهور در جلسه امروز هیات دولت به این برخوردها واکنش نشان داد. او که در دوره انتخابات ریاست جمهوری گفته بود: من به کمک پلیس کاری خواهم کرد که امنیت واقعی باشد و دختران ما در خیابان احساس امنیت کنند و نخواهم گذاشت مأموری بی‌نام و نشان از کسی سئوال کند. دختران خود حافظ حجاب و عفاف هستند. اکنون از نیروی انتظامی خواسته است با رویکرد اخلاقی و به دور از افراط و تفریط این موضوع را پیگیری کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، در این جلسه حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور با تاکید بر حساسیت موضوع اخلاقی، اجتماعی عفاف و حجاب و لزوم اهتمام به آن، از همه مردم اخلاق مدار و به ویژه جوانان رشید و فهیم کشور دعوت کرد با رعایت این دستور دینی، هنجارهای مورد قبول اکثریت جامعه را محترم بشمارند.

رئیس جمهور همچنین از نیروی انتظامی خواست در برخورد با این موضوع، اجرای قانون را با رویکرد اخلاقی و با رعایت کرامت انسانی و به دور از هر گونه افراط و تفریط پیگیری کند و به وزیر کشور نیز ماموریت داد تا موضوع را در شورای اجتماعی کشور مطرح کند. همچنین روحانی به کمیسیون فرهنگی هیئت دولت دستور داد تا موضوع اخلاقی، اجتماعی عفاف و حجاب را بررسی و نتیجه را به هیئت وزیران و شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کند. گفتني اينكه، پس از برگزاري انتخابات بار ديگر ماموران گشت ارشاد و يگان‌‌هاي نیروی انتظامی در برخی میادین و مراکز خرید، برخورد با بدپوششی و بدحجابی را شروع کرده‌اند و حضور پررنگ آنها در ماه آخر تابستان امسال بیشتر از سال‌هاي گذشته به چشم آمده است.

۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۶:۴۸
کو گوش شنوا اقای رییس جمهور!!! (129968)
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۶:۵۳
"""نیروی انتظامی خواسته است با رویکرد اخلاقی و به دور از افراط و تفریط این موضوع را پیگیری کند."""

یعنی چه؟ یعنی گشت ارشاد در خیابان به مردم گیر دهید ولی افراط و تفریط نکنند؟! (129970)
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۹:۴۱
قبل انتخابات حرفای میر حسینی میزد بعد انتخابات حرفای ... (130076)
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۹:۵۵
اعتدال در بگیر و ببند!!!!!!!! (130094)
محمد
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۹:۵۷
توصیه میکنم صحبت های کامل جناب روحانی رو در منابع خبری دیگر بخونید تا بفهمید که ماجرا چیه.ایشون یه جورایی شعارشونو فراموش کردند و فکر میکنم قصدشون جلب نظر سنتی هاست. (130097)
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۲۲:۴۵
اخ که دلم میسوزه براتون هر روز یه شوک بهتون وارد میشه.بابا وقتی خودش میگه فراجناحی ام چرا خودتون رو بهش چسبوندید (130249)
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۶:۵۷
آقاي روحاني دو جمله گفته اند كه به نظر من هر دو درست هستند و اولي پيش نياز دومي است :
١- جوانان هنجارها را حفظ كنند
٢- پليس در موضوع حجاب افراط و تفريط نكند
اين يك واقعيت است كه اگر اولي محقق شود يعني انسان پليس رفتار خود باشد و از يك ناظر دروني حساب ببرد لزومي به حضور پليس اخلاق !! در خيابانها و ميادين شهر نيست . حجاب يك فاكتور شخصيتي براي آدم است . حجاب به معناي پوشيدن پتو در تابستان و پوشيدن بتن آرمه در زمستان نيست . حجاب به معني عفاف احترام به شرف خود و ديگران و حياي اجتماعي است .بي شخصيتي و بي شرفي فقط در اختلاس و دزدي و رشوه گيري نيست در بي حجابي و دزدي غيرت و حياي دختران و پسران هم هست . آنچه امروز در خيابان هاي تهران ديده مي شود از بي حجابي عبور كرده و به بي حيايي رسيده . اين را هم مي دانم كه گشت ارشاد مطلقاً بي فايده است و دختر و پسري كه بخواهند جلوه گري كنند در يك شهر كاملاً نظامي هم اين كار را ميكنند .
روحاني كار خوبي مي كند كه غير از توصيه به نيروي انتظامي براي رفتار قانوني ، به جوانان هم باج الكي نمي دهد و بگويد حجابشان چه ايرادي دارد و خيلي خوب است و از اين تعارفات رياكارانه .
روحاني بايد صريح باشد و به هيچكدام از اطراف ماجرا باج ندهد. اينطور نيست كه چون كار پليس اشتباه است پس حتماً كار جوانان بد پوشش صحيح است و نبايد نقد شود ! (129973)
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۲۳:۵۴
واقعاً اين كامنت منفي خوردن داره؟ (130315)
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۶:۵۹
""او که در دوره انتخابات ریاست جمهوری گفته بود: من به کمک پلیس کاری خواهم کرد که امنیت واقعی باشد و دختران ما در خیابان احساس امنیت کنند و نخواهم گذاشت مأموری بی‌نام و نشان از کسی سئوال کند. دختران خود حافظ حجاب و عفاف هستند.""


آفرین به بهار نیوز که با وجود اصلاح طلب بودن و روی کار آمدن دولتی با حمات اصلاح طلبان نقد و گوشزد را فراموش نمی کند.

آقای روحانی نکند فراموش کردید که چه شعارهایی دادید و چه کسانی برای چه به شما رای دادند اگر شما فراموش کنید یا خود را به فراموشی بزنید مردم فراموش نمی کنند. حرف شما این را به ذهن متبادر می کند که گشت ارشاد باشد ولی افراط وتفریط نکند، این در تضاد با شعارهای شماست. (129974)
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۷:۰۲
فشار بر مردم در خصوص بی حجابی نتیجه عکس دارد درست مانند فنری است که هر چه بیشتر جمع شود مقاومت آن برای رها شدن بیشتر می شود (129977)
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۷:۰۶
همانطور که رضا شاه نتوانست با زور حجاب را بردارد با زور نیز نمی توان مردم را با حجاب کرد. در ضمن طبق گفته علما خانم ها در حفظ حجاب یا عدم حفظ آن نیازی به اجازه شوهر ندارند. (129980)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۷:۴۵
خدا اخر عاقبت ما رو با اين داستان حجاب نيرويهاي نظامي ختم بخير كنه....بابا كار فرهنگي بايدبا فرهنگ سازي درست شه نه زور نظاميگري.....گذشت اون دوران شعار يا روسري يا توسري.... (130010)
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۷:۴۵
به هیچکس هیچ ربطی نداره که یه پسر یا دختر چه لباسی می پوشه؟؟ (130011)
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۹:۴۸
نه (130082)
حامد
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۲۰:۱۶
به نام خدا.

1- خوب اگر بقیه نمیدیدنش بله ربطی نمیداشت.
2- اگر دختر و پسر لطف میکردن لباس در شان خودشون میپوشیدن کسی اعتراض نمیکرد.
3- من هم آزادی رو دوست دارم ولی قبول کنیم که پوشیدن لباس هایی که حتی در خارج هم مخصوص افراد خودنما و منحرف است ، درست نیست. (130123)
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۲۳:۴۴
حرف حساب (130302)
سعید
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۷:۴۶
دمش گرم بلکه با این تذکر پلیس یخورده به خودش بیاد و با انجام وظایف قانونی (برخورد با اراذل...مقابله با فساد اقتصادی و جلوگیری از تجاوز و ....) حیثیت و محبوبیت از دست رفته اش نزد مردم رو دوباره برگردونه . (130013)
ج ل ا ل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۷:۵۵
روحانی با فرهنگ............................... (130018)
رویا
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۸:۳۴
من هم با روند خشن این کار موافق نیستم اما اصل عمل کار پسندیده ایست و به نظرم بهتر است برداشته نشود. (130042)
حسن
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۸:۳۵
گشت ارشاد قرار بود جمع بشه هااااااا (130045)
فرداد
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۸:۴۳
افراط که یعنی تو برخورد زیاده روی نکنید تفریط هم که یعنی تو برخورد کم نذارید ولی این اون چیزی نبود که مردم میخواستن مثل اینکه اقای روحانی شعار ((دولت گشت ارشاد نمیخوایم)) مردم یادشون رفته (130050)
محمد
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۹:۲۷
اگر حرفت را قبول كنند خوبه ! البته اگر! (130065)
هادی
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۹:۴۶
شعارهای قبل از انتخابات روحانی را با این عملکرد ایشان در نظر بگیرید ببینید چقدر با همدیگر متفاوت هست. روحانی مچکریم!!! (130080)
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۹:۵۱
نیروی انتظامی برخورد خیلی بدی با جوانان دارد تا کی باید تحمل کنیم. (130090)
پوریاپ
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۲۰:۳۵
روحانی درودبرتوچه میکنی تودوستت داریم خداحفظت کنه عزیزم (130152)
بنده خدا
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۲۰:۴۸
آحاد مردم ، بخصوص بانوانی که به بهشت نمی خواهند بروند هم رعایت نمایند!!! (130168)
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۲۱:۲۶
دوستان من هم معتقد که انسان خودش باید تصمیم بگیرد چی بپوشد ارزش و حرمت انسان و عفاف لزوما در ارتباط با لباس نیست اما جدا از مسئله گشت ارشاد بافت سنتی جامعه نمی پزیرد حتما شما این جمله ی غلط "خاتمی فقط بی حجابی ترویج کرد" شنیدید باید آرام آرام این تفکر سنتی رو عوض کرد اما در عین حال به اقای روحانی گوشزد می کنیم که وعده های خود را فراموش نکنند و بدانند همان طور که گفتند رئیس جمهور تمام ملت اند در نظر داشته باشند ما 18 میلیون نفری که به شما رای دایدم هم جز ملتیم (130195)
امید
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۲۱:۴۸
باورهای اکثریت جامعه رو با چی اندازه گرفتید؟؟ (130205)
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۲۲:۱۸
درود بر مرد اعتدال ایران (130230)
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۲۲:۴۶
یه چیزیو باید در نظر بگیریم که کنترل نیروی انتظامی به طور کامل دست دولت نیست . رئیس جمهور یه جورایی از جوونا خواستن که زیاد گزک دست نیروی انتظامی ندند . البته به نیروی انتظامیم تذکر دادند . باید ببینیم چی میشه ............................... (130252)
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۲۳:۲۸
بابا بخدا قدیم ملت بیشتر حجاب داشتن آزادی بدین تا مردم آزادانه بفهمن که با حجاب آرامش آدم بیشتره آزادی فقط (130284)