به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۱۳ ساعت ۱۵:۴۸
کد مطلب : ۱۶۳۸۷۶

سخنان فرمانده سپاه در مراسم ۱۳ آبان

گروه سیاسی: فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به وقایع متعدد روز 13 آبان در سال های مختلف گفت: 13 آبان بیانگر چالش عمیق و مستمر ملت ایران با آمریکای جهان خوار است.
سخنان فرمانده سپاه در مراسم ۱۳ آبان
به گزارش ایرنا، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در مراسم  13 آبان با طرح این سوال که چرا یوم الله ۱۳ آبان ۵۸ اهمیت دارد و از پیروزی اول ما در ۲۲ بهمن ۵۷ مهم تر است، اظهار داشت: برای اینکه ۱۳ آبان روز فرو ریختن هیمنه آمریکایی ها در ایران و سراسر دنیاست. وی افزود: در این روز در سال های متمادی اتفاقات مختلفی روی داده است؛ اولین حادثه مربوط به آبان 1343 است که در آن روز شاه ملعون با دستور مستشاران و دیپلمات های آمریکایی مستقر در لانه جاسوسی دستور تبعید امام راحل (ره) را به ترکیه صادر کرد.

فرمانده سپاه ادامه داد: 15 سال بعد از آن دقیقا در روز 13 آبان سال 1357، جهان شاهد خفت و خواری آمریکایی ها بود. رژیم شاه با اتحاد آمریکایی ها از حضور دانشجویان در دانشگاه تهران به وحشت افتاد و دستور شلیک تیر صادر کرد به طوری که تعداد زیادی از دانش آموزان به خاک و خون غلطیدند و خون آنان پیروزی انقلاب اسلامی را تضمین کرد. جعفری اظهار داشت: در 13 آبان 1358 نیز که در آن فضا دولت لیبرال و موقتی استقرار یافته بود با ارتباط هایی که پشت صحنه، آمریکایی ها با آنان گرفته بودند، مشغول توطئه علیه انقلاب اسلامی شدند. وی یادآور شد: جوانان انقلابی و پیرو خط امام تحمل دیدن چنین حرکت خطرناک و منحرف شدن از انقلاب اسلامی را نداشتند و با حرکت خودجوش مردمی تصمیم گرفتند به صورت محدود و فقط چند دانشگاه تراز اول تظاهراتی ضد انقلابی علیه آمریکا انجام دهند.

جعفری اضافه کرد: وقتی جمعیت دانشجویان مقابل لانه جاسوسی آمریکا رسیدند چنین تصمیمی گرفته شد و دانشجویان با عزم راسخ به لانه جاسوسی حمله کردند و ظرف چند ساعت محدود دیپلمات های آنان و نیروهای مسلح شان که قصد مقابله با دانشجویان را داشتند، به اسارت درآمدند. وی خاطرنشان کرد: حرکت دانشجویان در 13 آبان 58 با تایید امام خمینی (ره) مواجه شد. مردم نیز به دنبال تایید ایشان با حضور در این محل از حرکت دانشجویان پشتیبانی کردند و روز 13 آبان به انقلاب دوم ملت ایران تبدیل شد.فرمانده کل سپاه گفت: اگر آمریکایی‌ها در لانه جاسوسی باقی می‌ماندند، بدون تردید انقلاب اسلامی عمر 40 ساله نمی‌کرد و در همان دهه اول انقلاب، عمر انقلاب تمام می‌شد، چون ارتباطی که آنها با برخی مسئولان گرفته بودند و قصد داشتند علیه انقلاب اقدام کنند و بعضی از این مسئولان از سر سادگی و برخی دیگر به دلیل انحراف در اعتقادات، فکر می‌کردند که رابطه با آمریکا به جایی می‌رسد و می توانند در ادامه در جایگاه قدرت بمانند.

وی اظهار داشت تصریح کرد: برخی مسئولان به ظاهر انقلابی ما از تسخیر لانه جاسوسی به وحشت افتادند و با ادامه آن مخالف بودند و توصیه به آزادی گروگان ها و بازگشت آمریکایی‌ها به لانه داشتند و برخی نیز بروز نمی‌دادند ولی بعدها در گفته‌های آنها این مساله نمایان شد.
سرلشکر جعفری با بیان اینکه تاریخ چهل ساله انقلاب اسلامی گویای شکست‌های پی در پی آمریکا در منطقه است، خاطرنشان کرد: آخرین حربه دشمن یا همان جنگ اقتصادی هم به شکست خواهد انجامید. فرمانده کل سپاه با بیان اینکه افول آمریکا به واقعیت مورد اجماع صاحب نظران جهان تبدیل شده است و این روز‌ها شاهد افول قدرت و هیمنه پوشالی آمریکا هستیم، تصریح کرد: کم و بیش همگی تحت تاثیر جنگ رسانه‌ای دشمن قرار داریم و به همین دلیل باور افول آمریکا کمی سخت به نظر می‌رسد، ولی باید به صحبت‌های کارشناسان و صاحب نظران توجه کرد که افول آمریکا را بیان می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از وزرای سابق آمریکا اخیرا اعلام کرده که تهدید ایران حماقت محض است و هرگونه تلاش برای ساقط کردن نظام ایران دیوانگی است و از طرفی نشریه فارن پالیسی می‌نویسد آمریکا در جنگ سوریه شکست خورده است. سرلشکر جعفری گفت: از طرفی پنتاگون اخیرا بخشنامه ‌ای را به واحد‌های نظامی در منطقه صادر کرده است که ترویج و نشر هرگونه اخبار در خصوص توانمندی‌های دفاعی ایران به هیچ وجه نباید صورت بگیرد. فرمانده کل سپاه با بیان اینکه آمریکا در این چهل سال فقط شکست خورده است، خاطرنشان کرد: حادثه طبس نمونه ای از این شکست ها است که همه جهان دیدند چه بلایی بر سر آنها آمد. شکست دوم شکست آمریکا در جنگ هشت ساله بود که تمام ابرقدرت‌ها برابر ایران ایستادند و می‌توان گفت که شکست سیاسی سه بر صفری از ایران در عراق خوردند.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها در اجرای برنامه ها و سیاست‌هایشان در خاورمیانه مانند توسعه رژیم صهیونیستی از نیل تا فرات شکست خورده‌اند، افزود: اسراییل که می‌خواست در جهان گسترده شود، اکنون در مرز‌ها زیر آتش موشک‌های فلسطین است و شاهد بودیم که آمریکا در سوریه شکست سختی خورد. سرلشکر جعفری اظهار داشت: ما از این اظهارات و اقرارها که مقام معظم رهبری روز گذشته تحت عنوان افول تدریجی قدرت آمریکا از آن یاد کردند، به یک واقعیت پی می‌بریم؛ تجربه شکست‌های آمریکا بر اساس اظهارات و شکست‌هایی که خود شما شاهدش بودید، طی ۴۰ سال انقلاب گویای این حقیقت است که راهبرد مقاومت و ایستادگی تنها راه مقابله با دشمنان است.

وی تصریح کرد: در پایان باید به رئیس ‌جمهوری عجیب و غریب آمریکا بگوییم هرگز ایران را تهدید نکن چرا که هنوز ناله‌های نظامیانتان در طبس شنیدنی است، خودتان بهتر می‌دانید چند نفر از سربازانتان در آمریکا دست به خودکشی می‌زنند، پس ما را تهدید نکنید. 13 آبان، سالروز سه رویداد مهم تاریخ ایران اسلامی، «تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳، کشتار دانش آموزان توسط رژیم ستم شاهی در سال ۱۳۵۷(روز دانش آموز) و تسخیر سفارت آمریکا (لانه جاسوسی) در سال ۱۳۵۸» است که هر ساله با حضور میلیونی مردم در راهپیمایی در نقاط مختلف کشور، گرامی داشته می شود. در یوم الله 13 آبان، مردم با آرمان های انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی و آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری تجدید پیمان می کنند و از استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا برائت می جویند.