کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دولت و وزارت صنعت حمایتی عمل کنند

ایسنا , 14 آبان 1397 ساعت 9:42

گروه اقتصادی: به گفته یکی از اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، اگر وزیر جدید صمت به عنوان متولی صنعت و دولت به عنوان حاکمیت نخواهند حمایتی عمل کنند، بخش صنعت با مشکل مواجه خواهد شد.


احمد کیمیایی اسدی - عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: باید کمک به تقویت صنعت از اولویت‌های کاری وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت باشد چرا که در حال حاضر بخشی از صنعت دچار رکود شده که اگر دامنه‌اش فراگیر شود، تا پایان امسال همین شغل‌ها و سطح اشتغالی که در حال حاضر وجود دارد نیز، دچار ابهامات شده و میزان بیکاری در کشور افزایش خواهد یافت.وی افزود: لذا وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت بایستی با تمام قوا نه تنها در تهران بلکه در استان‌ها نیز سرکشی‌های خود را به شخصه انجام دهد تا با مشکلات صنایع گوناگون آشنا شود و هر چه سریع‌تر درصدد رفع آن‌ها برآید.این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر این‌که صنایع مشکلات متفاوتی از جمله مشکل نقدینگی‌، مشکل قطعات برای واردات و غیره دارند، اظهار کرد: وزیر جدید باید در جهت رفع این مشکلات، گام‌های موثری بردارد آن هم در زمانی‌که فشارهای خارجی هم به صنعت وارد می‌شود. اگر وزیر صمت به عنوان متولی صنعت و دولت به عنوان حاکمیت نخواهند حمایتی عمل کنند، بخش صنعت با وضعیت بدی مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم چشم‌انداز مطلوبی را در ذهن پرورش دهیم، به زمان‌بندی‌های بلندمدت احتیاج است. همچنین در سه زمینه برنامه‌ریزی‌های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت باید وزیر جدید برنامه‌ریزی‌هایی داشته باشد. به‌ویژه در زمان‌بندی‌های کوتاه مدت باید یک برنامه حمایتی منسجم برای صنایع در نظر گرفته شود.او تاکید کرد: در چنین شرایطی باید راه‌حل‌های کوتاه‌مدت برای صنایعی که وارد بحران و خطرات جدی شده‌اند در نظر بگیریم و نباید به ایده‌آل‌ها فکر کنیم.به گفته این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، شنیده شده که وزیر جدید صمت به استان‌های مختلفی طی مدت اخیر سفر و با صنایع مختلف صحبت کرده است. باید قبول کرد که در این شرایط کار برای وزیر صمت سخت است اما با توجه به این‌که وی از  ابتدا چند دوره نماینده مجلس و همچنین قائم مقام وزیر صنعت بوده است، فردی ناآشنا با وضعیت نیست.بنابراین امیدواریم تیمی هم که ایشان را همراهی می‌کند همچون خودشان مجرب و با تجربه بوده و بتوان وضعیت فعلی را بهبود داد.چندی پیش رضا رحمانی در جریان بررسی صلاحیت وزرای صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، امور اقتصادی و دارایی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با کسب ۲۰۳ رای موافق از مجموع ۲۶۵ رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان وزیر جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) انتخاب شد.


کد مطلب: 163908

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/163908/دولت-وزارت-صنعت-حمایتی-عمل-کنند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir