به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۳:۲۲
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ساعت ۲۰:۰۱
کد مطلب : ۱۶۳۹۴

«دانشجو»ي دانشگاه آزاد هم برکنار شد

گروه سياسي: سايت «انتخاب» گزارش داد: در جلسه ی هیات امنای دانشگاه آزاد که در دفتر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد ، فرهاد دانشجو از سمت خود برکنار و میرزاده به عنوان سرپرست دانشگاه آزاد تعیین شد. شنیده‌ها حکایت از آن دارد که آرای موافقان برکناری دانشجو 6 به 2 (مخالف) بوده است. گفتني اينكه، برادر او كامران نيز قبلا از وزارت علوم كنار گذاشته شد.
«دانشجو»ي دانشگاه آزاد هم برکنار شد
فرهاد دانشجو عصر دوشنبه 25 شهریور اقدام به برگزاری نشستی خبری کرد تا به سوالات رسانه‌ها پاسخ گوید. اما نکته اینجاست که رسانه‌های منتقد دانشگاه آزاد و از جمله خبرگزاری‌های مطرحی چون ایرنا و مهر در این جلسه غایب بودند. همچنین خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) نیز راهی برای ورود به این نشست خبری پیدا نکرده بود. نکته مهم دیگر اینجاست که این دومین نشست خبری دانشجو در دوران 18ماهه ریاستش بر دانشگاه آزاد بوده است. پیش از این دانشجو تنها یک بار در نجف‌آباد یک نشست خبری عمومی برگزار کرده بود. این البته مربوط به زمانی می‌شود که هیچ تهدیدی متوجه کرسی ریاست وی نبود.

او در آن نشست خبری که کمتر از یک ماه پیش برگزار شده با تاکید برعدم وابستگی به صندلی ریاست دانشگاه آزاد، گفته بود که هر زمانی که هیات امنا تشخیص دهد فضا را برای حضور فرد بعدی باز می‌کند. با این همه وی در حالی در فاصله کمتر از یک ماه از نشست خبری قبلی‌اش رسانه‌هایی دست چین شده را به دفتر خود فراخواند که تنها دو روز تا برگزاری جلسه فوق‌العاده هیات امنای دانشگاه آزاد باقی مانده است. این در شرایطی است که در نشست روز دوشنبه دانشجو به رغم نبود هیچ نشانه‌ای از موضوع عزل او در صورتجلسه‌ای که اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد برای تشکیل جلسه فوق‌العاده امضا کرده بودند، مساله جمع‌آوری امضا برای عزل وی مطرح شد.

نامه‌هایی مشابه برای حمایت‌هایی متفاوت

در اقدامی دیگر اما جمعی از دانشجویان و دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور، کمپین دانشجویی حمایت از فرهاد دانشجو رئیس این دانشگاه را راه‌اندازی کردند. در این کمپین دلیل عزل یا استعفای فرهاد دانشجو، «فشارهای سیاسی» عنوان شده است و امضاکنندگان کمپین گفته‌اند که از ریاست فرهاد دانشجو بر این دانشگاه رضایت کامل دارند. نکته اما در تعداد امضاهای این کمپین است.

در حالی که پیش‌تر نمایندگان اصولگرای مجلس نامه حمایتی 4هزار و 700استاد دانشگاه از جعفر میلی‌منفرد را نادیده گرفته و به او رای اعتماد ندادند، حالا خواهان آن هستند که هیات امنای دانشگاه آزاد به نامه‌ای که توسط هزار دانشجوی این دانشگاه در حمایت از فرهاد دانشجو جمع‌آوری شده توجه داشته باشند. این در حالی است که دانشگاه آزاد بیش از یک میلیون و 350 هزار دانشجو دارد و به عبارتی تاکنون تنها 7 صدم درصد از این عده پای نامه حمایت از دانشجو را امضا کرده‌اند. حامیان دانشجو در این نامه گفته‌اند که هیات امنا برای برکناری او دلیل موجهی ندارد.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۲۰:۱۳
روحانی، هاشمی، توفیقی، انتخاب، بهار و همه یاران ... متشکریم. (130117)
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۲۰:۵۸
از آقای میرزاده می خواهیم روسای سیاسی دانشگاه آزاد را که بعد از آمدن این آقای به اصطلاح پروفسور رییس شده اند و گاها نیز در مدرک تحصیلی آنها شک و شبهه بسیار است از ریاست برکنار کنند. (130179)
یاهو
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۲۱:۰۸
با تبریک این پیروزی به همگی ملت ایران و فقط باید گفت:مچکریم آیت الله عزیز و آیت ملت ایران ، هاشمی بزرگوار و صبور. (130186)
یاسین
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۲۱:۵۵
عاقا تبریک ... ینی خیلی خوشحالم (130214)
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۲۱:۵۹
سوئیچ بولدوزر دست کیه؟اقای روحانی قرارمون این نبود! (130220)
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۲۳:۲۹
ببخشید دیگه این حرفا چیه؟؟؟
بزاریم هر کاری که میخوان بکنن !!!
این یعنی خیانت
یعنی ظلم به مردم (130285)
یاسین
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۰۰:۱۷
اینو بخونی بد نیست !!!

https://www.baharnews.ir/vdcgtx9q.ak93t4prra.html (130325)
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۰۱:۲۴
تو که بهش رای ندادی چه قراری باهاش گذاشتی؟؟ (130353)
خشایار
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۲۰:۱۳
چه خبر خوبی....روحانی سپاس گزارم... (130118)
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۲۰:۱۴
تبریک... (130119)
کبوتر دوستی
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۲۰:۱۷
خدا رو شکر.. (130126)
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۲۰:۲۱
متنفرم از فرهاد و کامران و محمود و اسفندیار و ... . خوشحالم که یکی یکی دارن میرن. روحانی، توفیقی، هاشمی، خاتمی، عارف، ... متشکریم (130130)
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۲۰:۲۷
واقعا هم مسخره است. نمایندگان اصول گرا برای درخواست چهار هزار و هفتصد استاد دانشگاه اهمیتی قایل نشدند ولی حالا به نامه هزار نفری اینقدر حساس شدند. (130137)
shahab
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۲۰:۲۷
بهتر که رفت.خودش با سیاسی کاری اومد اونوقت میگفت با من سیاسی رفتار نکنید. (130139)
حسین
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۲۰:۲۷
بسیار عالی!!!
آقای میر زاده برای این سمت شایستگی کامل دارند ولی مهمتر از ان این است که سیستم اموزش عالی ایران از دست برادران دانشجو خلاص شد. مخصوصا برادر کامران خیلی در حق دانشجویان و اساتید جفا کرد. (130140)
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۲۰:۳۰
دانشگاه آزاد آزاد شد....
به امید روزای خوب (130145)
بنده خدا
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۲۰:۳۲
حتما ستاره از نوع دنباله دار داشت!! (130148)
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۲۰:۵۷
واقعا خوشحالم. واقعا دانشگاه ازاد از همه نظر تو رکود بود. جذب هیئت علمی کاملا متوقف کرده بودن و اصلا عین خیالشون نبود.. (130178)
جهادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۲۱:۰۶
بازگشت عقلانیت وتدبیربه دانشگاه آزاداسلامی راتبریک می گویم.
دولت امید:
حالانوبت جهاددانشگاهی است که باانتخاب یک نفرازاعضاء این نهادبه بی حرمتی ها،بی برنامگی هاوناشایستگی هادراین نهادکه بابی تدبیری برادران دانشجووانتصاب یک نفرغیرجهادی باعث نابودی آن شده است،پایان داده شود.
جهادگران دانشگاهی منظرندتابرای این نهادنیزگشایشی شودو... (130183)
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۲۱:۳۰
امشب چه شبیست! شب مراد است امشب . . . (130197)
تاسف می خورم
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۲۱:۵۷
داس افراطی ها انگار به تن تمام روسا نهادها و دانشگاههای کشور باید بخوره وگرنه توفیقی بیخیال نمیشه اقای روحانی شما داس ندارین ولی برخی مسولان دولت یازدهم داس به دست هستند. (130218)
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۲۲:۰۵
ضمن تبریک؛ عرض می کنم که ای کاش ساز و کاری تعیین شود که مدیریت مراکز علمی به خود اعضا سپرده شود و بر اساس معیارهای علمی و سابقه، مناصب و مسئولیت ها به افراد سپرده شود و جنبه انتصابی نداشته باشد و قدرت های بیرون از ساختار سازمانی توانایی تاثیر گذاری بر آن را نداشته باشند. (130224)
5454
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۲۲:۱۰
مدام بحثی مطرح میشه که چرا مدیران را تغییر می دهند...عقل حکم می کنه که در این شرایط برای بهبود اوضاع از جهات مختلف هر کسی که به نظر می رسه مناسب نیست وهر چندتا عوض بشه...این یعنی شایسته سالاری و اتفاقا سریعتر هم باید اینکار انجام بشه ... بیایید خودمون رو گول نزنیم مدیران و روسای دولت قبل به دلیل تفکر خاص نمی توانند اهداف آقای روحانی را پیاده کنند پس با احترام باید با افراد شایسته تر تعویض شوند. (130226)
حمید
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۲۲:۱۹
خوشحال شدم برای اینکه از جلوی میهمان شدن دانشجویان را گرفته بود من خیلی ضرر کردم (130231)
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۲۲:۴۵
مبارک است! (130248)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۲۲:۵۸
چه می کنه این روحانی ! (130263)
حمید
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۲۳:۰۲
خدایی از 25 خرداد تا الان فقط دارم خبرهای خوشحال کننده میشنوم (130268)
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۲۳:۲۳
ضمن تبریک به جناب میرزاده خواهشمنداست تکلیف نیروهای وارداتی از دانشگاه علمی کاربردی به دانشگاه آزادرامشخص فرمایند (130281)
صالح
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۲۳:۳۹
یه تدبیری هم واسه منابع دانشگاه ازاد بشه
درسته که استادا سخت گیر نیستن ولی ضررشو ما تو کنکور ارشد میبینیم
ازاد کمترین قبولی ارشدو داره
منابع درسیش رسمی نیست (130293)
افخمی
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۲۳:۴۱
چرا مدرک مارو وزارت علوم مهر و تایید نمی کنه
ماهم میخوایم مثل سراسری ها و غیرانتفاعی ها مدرک معتبر داشته باشیم (130296)
مجد
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۲۳:۴۲
جو الکی ندید (130298)
فرهاد
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۰۰:۱۸
رییس دانشگاه علوم تحقیقات کرمان شنیدم عوض شده اگه صحت داشته باشه از صمیم قلب تشکر میکنم از ایت الله هاشمی رفسنجانی (130327)
امید
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۰۰:۲۷
دکتر توفیقی و دکتر روحانی تشکر تشکر ...
ادامه ادامه ... :دی (130333)
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۰۰:۴۲
واقعا آدم .. بود خیلی تعطیل بود (130338)
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۰۱:۰۶
باد آورده را می بردباد! (130347)
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۰۱:۱۳
خبر خوبی بود اما تیتر دوپهلویی زدید دانشجوی دانشگاه آزاد هیچوقت برکنار نمی شود وهمیشه رقیب سرسخت دانشجوی دانشگاه دولتیخواهد بود (130348)
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۰۱:۱۴
"دانشجوی"دانشگاه دولتی که زودتر برکنار شد;-) (130350)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۰۱:۵۴
من به عنوان دانشجوی دانشگاه آزاد بسیار بسیار بسیار متشکرم از این اقدام انقلابی (130357)
توحید
Serbia
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۰۲:۳۵
خدا رو شکر (130365)
فردوس توسی
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۰۶:۵۶
انشاا... خیره از همه عزیزان موثر در اصلاح و اعتدال سپاسگزارم (130385)