کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برانکو، فراری از سرنوشت قلعه‌نویی

میزان , 14 آبان 1397 ساعت 13:08

گروه ورزشی: تیم فوتبال پرسپولیس قرار است روز شنبه در بازی برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی به مصاف کاشیما برود.


دیدار رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا انجام شد و تیم کاشیما‌آنتلرز ژاپن توانست در خانه خود یعنی کاشیما ساکر با دو گل لیاندرو سیلوا و سرجینیو در دقایق ۵۸ و ۷ صفر با دو گل از سد پرسپولیس ایران بگذرد و گام بزرگی را برای رسیدن به اولین قهرمانی در این مسابقات و همچنین چهارمین قهرمانی ژاپنی‌ها در لیگ قهرمانان برداشت.این نتیجه در حالی رقم خورد که شاگردان برانکو ایوانکوویچ می‌توانستند در همان دقایق ابتدایی نیمه اول روند بازی را عوض کنند و به حریف گل بزنند، اما این اتفاق نیفتاد. در نیمه دوم تیم حریف توانست از حداقل موقعیت‌های خود دو گل بسازد و در این بین نقش بازیکنان خارجی بسیار تاثیرگذار بود. در نهایت هم سیامک نعمتی با اخراج شدن از زمین، دست برانکو را برای بازی برگشت خالی‌تر از قبل کرد.با این حال خیلی‌ها امیدوارند در بازی برگشت و در ورزشگاه آزادی پرسپولیس بتواند بر حریف خود غلبه کند و با کسب بردی پرگل مقام قهرمانی را به ارمغان بیاورد.

تیم‌های ایرانی و شرق آسیایی خیلی زیاد در لیگ قهرمانان به مصاف هم نرفته اند. ۵ سال قبل رقیب سنتی پرسپولیس، یعنی استقلال تهران در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان شرایطی مشابه با وضعیت کنونی پرسپولیس را تجربه کرد. جایی که تیم امیر قلعه‌نویی به مرحله نیمه پایانی رسیده بود و در بازی رفت در کره به مصاف تیم پایتخت نشین اف سی سئول رفت، اما در پایان مسابقه با دو گل شکست خورد.آبی‌پوشان در آن دیدار با ترکیب مهدی رحمتی، مرحوم جی لوید ساموئل، حنیف عمران‌زاده، محمدی مهدی نظری، امیرحسین صادقی، پژمان نوری، جواد نکونام، پژمان منتظری، آندو تیموریان، هاشم بیک زاده و محمد قاضی به مصاف نماینده قدرتمند کره رفت.آبی پوشان در سی دقیقه ابتدایی حاکم توپ و میدان بودند، اما شوت‌های نکونام و سر عمران زاده به گل نرسید تا تیم میزبان توسط دژان دامیانوویچ و گو یو هان در دقایق ۳۹ و ۴۷ به دو گل برسد. ضعف خط دفاعی روی هر دو گل مشخص بود.

در ادامه موقعیت‌های قاضی و نکونام تبدیل به گل نشد و ضد حملات حریف روی حرکات مولینا و دامیانوویچ هم با واکنش‌های رحمتی یا بد اقبالی آنها به بیرون رفت تا بازی با همان نتیجه تمام شود.در بازی برگشت جهنم آزادی با حضور پرشور استقلالی‌ها در ورزشگاه آزادی حاضر شدند. آنها به یک کامبک بزرگ می‌اندیشیدند. فرهاد مجیدی در همان ابتدا یک گل زد، اما داور آفساید گرفت. در ادامه یک چیپ ناباورانه در دقیقه ۳۷ رحمتی را مغلوب کرد و کار برای استقلال سخت شد.در نیمه دوم ساموئل و قاضی در دقایق ۴۹ و ۷۲ برای استقلال گلزنی کردند و آنها به دو گل نیاز داشتند تا به فینال برسند، اما پنالتی که حنیف داد و حریف در دقیقه ۷۹ به گل رسید همه چیز را تمام کرد و بازی را با نتیجه ۲-۲ به اتمام رساند.حال باید دید پرسپولیس برانکو چگونه کار خواهد کرد. آیا ماجرای استقلال برای آنها تکرار می‌شود یا این برانکو هست که با درایت همیشگی خود و با حمایت حداکثری هوادارانش یک کامبک تاریخی می‌زند و پرسپولیس را برای اولین بار به مقام قهرمانی آسیا می‌رساند.


کد مطلب: 163955

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/163955/برانکو-فراری-سرنوشت-قلعه-نویی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir