کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

همه بانك‌های ایران و شركت هواپیمایی ایران ایر در لیست تحریم‌ها قرار گرفتند

اعلام اسامی ۷۰۰ شخص حقیقی و حقوقی ایران كه تحریم شدند

پمپئو فشار اقتصادی بی‌سابقه‌ علیه ایران را آغاز کرده‌ایم

14 آبان 1397 ساعت 17:47

گروه بین‌الملل: ایالات متحده آمریکا بطور رسمی از امروز دوشنبه ۱۴ آبان ماه تحریم‌ها علیه ایران را بازگرداند و ۷۰۰ شخص حقیقی و حقوقی ایران از جمله شرکت هواپیمایی ایران ایر و پنجاه بانك ایرانی را در فهرست تحریم‌ها قرار داد.


این تحریم‌ها که «سخت‌ترین تحریم‌ها» علیه ایران خوانده می‌شود بطور ویژه صادرات نفت ایران و تبادلات مالی را در بر می‌گیرد. تحریم‌هایی که در سال ۲۰۱۵ و در پی توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی به تعلیق درآمده بود.  مایک پمپئو، و استیون مانچین، وزیران خارجه و خزانه‌داری آمریکا در یک نشست مطبوعاتی جزئیات تحریم‌ها را اعلام کرذند.
لیست کامل این تحریم‌ها را در اینجا ببینید.
واشنگتن ضمن انتشار بیانیه رسمی در ۷۵ صفحه جزئیات تحریم ایران اعلام کرد که ۷۰۰ شخصیت حقیقی و حقوقی ایران از جمله ۲۰۰ نفر در صنعت کشتیرانی و حمل و نقل انرژی در لیست جدید تحریم‌ها قرار گرفته‌اند. این تحریم‌ها ۵۰ بانک ایرانی و شرکت‌های تابعه آنها، هواپیمایی ایران ایر و ۶۵ فروند هواپیمای این شرکت و همچنین سازمان انرژی اتمی و ۲۳ شرکت وابسته به آن را شامل می‌شود. استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا و مایک پومپئو، وزیر خارجه این کشور در کنفرانس مطبوعاتی ضمن اعلام جزئیات تحریم‌ها به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند. مایک پومپئو در این نشست مطبوعاتی ضمن ابراز امیدواری برای رسیدن به توافقی جدید با ایران اعلام کرد که در غیر اینصورت تحریم ها به سرعت شتاب می‌گیرند و باعث کاهش شدید فعالیت‌های اقتصادی ایران در عرصه بین المللی خواهند شد. وزیر خارجه ایالات متحده گفت که تا کنون بیش از ۲۰ کشور واردات نفت از ایران را متوقف و یا کاهش داده اند و همین موضوع باعث کاهش بیش از ۱ میلیون بشکه‌ای صادرات نفت ایران شده است. وی افزود که معافیت های تحریم‌های نفتی برای کشور چین، کره جنوبی، ترکیه، ایتالیا، قبرس، ژاپن و تایوان صادر شده است و این کشور‌ها می‌توانند همچنان از ایران نفت خریداری کنند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه خود درباره بازگشت تحریم‌ها علیه ایران نام افراد، سازمان‌ها، موسسات مالی و نهادهای مربوطه را که به فهرست تحریمی خود اضافه کرده است، منتشر کرد. در این بیانیه آمده است که بیش از ۷۰ موسسه مالی و مرتبط با ایران و وابسته‌های داخلی و خارجی‌شان در این فهرست قرار گرفته‌اند. همچنین در فهرستی که وزارت خزانه‌داری آمریکا از تحریم‌های ایران منتشر کرده نام بیش از ۶۰ هواپیمای جمهوری اسلامی متعلق به ایران ایر هم به چشم می‌خورد که مشخصات جزئی آنها، از جمله شماره سریال هم در فهرست تحریم‌ها دیده می‌شود. در فهرست جدید آمریکا از تحریم‌های جدید علیه ایران، این نام‌ها به چشم می‌خورد: بانک ملی ایران، بانک تجارت، بانک سپه، بانک سپه اینترنشنال، بانک کشاورزی، بانک بین‌المللی کیش، بانک قرض‌الحسنه رسالت، بانک قوامین، موسسه مالی و اعتباری قوامین، بانک خاورمیانه، بانک میدل ایست، بانک صنعت و معدن، آریان بانک، بانک شهر، بانک توسعه صادرات، بانک رفاه و کارگران، بانک توسعه صادرات، شرکت پتروشیمی بندر امام، شرکت مهندسی سوخت هسته‌ای، شرکت آذر پاد قشم، شرکت ساخت‌وساز آذربایجان، شکرت توسعه نفت و گاز پارسیان، شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان، خطوط کشتیرانی ایران، شرکت ملی نفتکش ایران، شرکت کشتیرانی والفجر، شرکت کشتیرانی حافظ دریای آریا، شرکت کشتیرانی سفیران پیام دریا، شرکت کشتیرانی اطلس کیان قشم، بعلاوه سازمان انرژی اتمی ایران و ۲۳ فرد و نهاد وابسته به آن از جمله شرکت پیشرو.

تغییری 180درجه در رفتار ایران را دنبال میکنیم
وزیر امور خارجه آمریکا در اولین روز اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران گفت: بعد از روی کار آمدن ترامپ 190 مورد تحریم علیه ایران مورد اجرا قرار گرفته است.
به گزارش ایسنا، پمپئو صبح روز دوشنبه به وقت واشنگتن در یک نشست مطبوعاتی به همراه وزیر خزانه‌داری این کشور با بیان این‌که «بعد از ماه می و خروج آمریکا از توافق هسته‌ای آمریکا استراتژی جدیدی را علیه ایران آغاز کرده تا رفتار ایران تغییر پیدا کند»، ادامه داد: در مرکز این تلاش‌ها یک ساز و کار بی سابقه فشار اقتصادی علیه ایران آغاز کرده‌ایم. وی با مطرح کردن اتهامات بی‌اساس به ایران در ادامه سیاست‌های ایران‌هراسی این کشور و متهم کردن ایران به ایجاد بی‌ثباتی در خاورمیانه اظهار کرد: ما در تلاش هستیم که رفتار ایران در منطقه را تغییر دهیم به نحوی که تغییری 180 درجه در رفتار ایران در این زمینه ایجاد شود. وی با بیان این‌که «تغییر در نوع رفتار ایران منوط بر این است که ایرانی‌ها 12 شرطی که ما مطرح کردیم را بپذیرند و در غیر این‌صورت ما به فشارهای خود ادامه می‌دهیم»، گفت: این فشارها در زمینه کشتیرانی، انرژی و دیگر موارد خواهد بود و به وضعیت قبل از توافق هسته‌ای بر می‌گردد.

وزیر امور خارجه آمریکا با بیان این‌که «بعد از روی کار آمدن رئیس جمهور ترامپ 190 مورد تحریم در مورد ایران مورد اجرا قرار گرفته و امروز نیز تحریم‌های جدید و بیشتری اعمال خواهد شد»، اظهار کرد: در همین چهارچوب از ماه گذشته حدود 100 شرکت فعالیت‌های خود در ایران را لغو کرده‌اند و اگر شرکتی به تحریم‌های آمریکا توجه نکند و همچنان به فعالیت‌های خود با ایران ادامه دهد و در این زمینه با ایران همکاری کند با تحریم‌های سنگینی روبرو خواهد شد و مجازات دردناکی در پیش رو خواهد داشت. وزیر خارجه آمریکا گفت: بیش از 12 کشور به ایران واردات نفت داشتند که واردات خود را قطع کرده‌اند و در حال حاضر بیش از یک میلیون بشکه از تولیدات ایران کاسته شده است و همچنین تا یک میلیون دلار از درآمد نفتی ایران را از دست‌شان خارج کرده‌ایم. وی یادآور شد: ما یک سری معافیت‌ها را به چند کشور دادیم تا تضمین تامین نفت را داشته باشیم؛ کره شمالی، ترکیه، تایوان و چند کشور دیگر. این کشورها هر کدام نشان دادند به شدت در شش ماه گذشته واردات خود از ایران را کاهش دادند و حتی دو کشور از هشت کشور کاملا واردات را قطع کردند. در عین حال مذاکرات ما برای به صفر رساندن فروش نفت ایران ادامه دارد.
پمپئو گفت:‌100 درصد درآمد نفت ایران در حساب‌های خارجی‌اش مسدود می‌شود و فقط در زمینه کالاهای بشردوستانه می‌توانند از این حساب‌ها استفاده کنند.
وی در ادامه درباره معافیت‌های آمریکا در حوزه فعالیت‌های هسته‌ای گفت: برخی معافیت‌ها که مربوط به فعالیت‌های هسته‌ای نیست را ما معاف کردیم اما تمامی این معافیت‌ها به فعالیت‌های صلح آمیز بر می‌گردد و من به شما اطمینان می‌دهم تا وقتی ترامپ بر سر کار است اجازه فعالیت نظامی هسته‌ای به ایران داده نخواهد شد. وی در پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره اشاره ترامپ به سریال تاج و تخت برای شروع تحریم‌های ایران گفت: به نظر من حرکت درستی بود و من به شما می‌گویم دولت ترامپ از وقتی سر کار آمده است از کمپین‌های انتخاباتی تاکنون رویه‌ای یکسان داشته و ما گفته‌ایم که رفتار ایران علیه آمریکا و نیز در منطقه را نمی‌پذیریم. خیلی‌ها به این پوستر واکنش داشته‌اند اما نمی‌دانم چرا واکنش قاسم سلیمانی به پوستر را ندیدید. او کسی است که خون آمریکایی‌ها روی دستش است.


کد مطلب: 163989

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/163989/اعلام-اسامی-۷۰۰-شخص-حقیقی-حقوقی-ایران-تحریم-شدند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir