به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۱۵ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب : ۱۶۴۰۱۴
هیچ فینالیستی نتوانسته دو گل را جبران کند؛

قهرمانی پرسپولیس در آسیا غیرممکن است

گروه ورزشی: پرسپولیس چهارمین تیم در تاریخ این مسابقات است که بازی رفت فینال را با اختلاف دو گل می‌بازد و جبران این شکست برای آنها به یک ماموریت غیرممکن می‌ماند.
قهرمانی پرسپولیس در آسیا غیرممکن است
به محض سوت پایان بازی با کاشیما، مربیان و بازیکنان پرسپولیس از جبران در تهران می‌گفتند. عملکرد بازی رفت فینال جای دفاع نداشت، در عوض آنها به هواداران وعده ‌دادند که در ورزشگاه آزادی می‌توانند به بازی برگردند و دو گل خورده در ژاپن را جبران کنند.آنچه پرسپولیسی‌ها را به این سناریو امیدوار می‌کند، دو بازی مراحل قبل است که این تیم توانست شکست بازی رفت در خانه حریف را جبران کند.پرسپولیس در یک هشتم نهایی باخت 2-3 در زمین الجزیره امارات را با برد 2 بر یک در تهران تلافی کرد و به مرحله بعد رفت. در مرحله یک چهارم نهایی کار این تیم بعد از شکست یک بر صفر در زمین الدحیل سخت بود. تیم قطری در تهران هم نیمه اول را با برتری یک بر صفر به پایان برد، ولی پرسپولیس در نیمه دوم سه گل زد تا به نیمه‌نهایی برسد. در بازی برگشت با کاشیما اما پرسپولیس ماموریت سخت‌تری در پیش دارد. آنها این بار بازی رفت را با اختلاف دو گل باخته‌اند و شرایط فینال با بازی‌های مراحل قبل متفاوت است.آمار هم پیش از بازی برگشت عصر شنبه کاملا به زیان پرسپولیس است. سابقه ادوار قبلی این مسابقات نشان می‌دهد هیچ تیمی نتوانسته شکست با اختلاف دو گل در بازی رفت فینال را جبران کند.

العین در سال 2003 بازی رفت فینال را دو بر صفر از تروساسانا برد. تیم تایلندی در بازی برگشت به برد یک بر صفر رسید، ولی این برای جبران کافی نبود.یک سال بعد «سئونگ نام» کره در عربستان موفق شد الاتحاد را سه بر یک ببرد. آنها در خانه هم حریف را 5 بر صفر بردند و بی‌دردسر قهرمان آسیا شدند.چونبوک دیگر تیمی بود که بازی رفت فینال را با اختلاف دو گل از الکرامه برد. تیم سوری در بازی برگشت به پیروزی دو بر یک رسید که کافی نبود و چونبوک قهرمان سال 2006 آسیا شد. پرسپولیس چهارمین تیم در تاریخ این مسابقات است که بازی رفت فینال را با اختلاف دو گل می‌بازد و جبران این شکست برای آنها به یک ماموریت غیرممکن می‌ماند. با محرومیت سیامک نعمتی، پرسپولیس برای بازی برگشت تنها یازده بازیکن دارد و دست برانکو از نظر نیروی انسانی هم بسته است. با این حال او و شاگردانش امید دارند با حمایت تماشاگران تیم ژاپنی را غافلگیر کنند.
مرجع : ایلنا
برچسب ها: پرسپولیس