به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۱۵ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب : ۱۶۴۰۵۱

کاهش قیمت طلا در واکنش به رشد دلار

گروه اقتصادی: قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار آسیا با انتظار سرمایه‌گذاران برای نتایج انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا و رشد ارزش دلار، کاهش پیدا کرد.
کاهش قیمت طلا در واکنش به رشد دلار
هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور حدود ۰.۲ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۲۲۸.۲۰ دلار رسید.در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ۰.۲ درصد کاهش پیدا کرد و ۱۲۳۰.۵ دلار معامله شد.به گفته یک معامله‌گر مقیم هنگ کنگ، ارزش دلار اندکی بالا رفته و قیمت طلا را تحت فشار قرار داده است. قیمت طلا احتمالا تا زمان اعلام نتایج انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا تغییر چندانی نخواهد داشت.اگر نتایج انتخابات باعث نوسان در بازارهای مالی شود، ممکن است تقاضا برای خرید طلا را تقویت کند.شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از شش ارز بزرگ حدود ۰.۱ درصد رشد کرد در حالی که بازارهای سهام آسیا صعود وال استریت را دنبال کردند با این حال سرمایه‌گذاران در آستانه برگزاری انتخابات آمریکا، محتاط بودند.طلا  که در شرایط ابهامات سیاسی و اقتصادی، به دارایی مطمئن برای سرمایه‌گذاری تبدیل می‌شود، در صورت قوی‌تر شدن ارزش دلار، برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر می‌شود.

به گفته هلن لو، تحلیلگر شرکت "آرگونات سکیوریتیز"، بازار به دقت نتایج انتخابات آمریکا را دنبال می‌کند و هر حزبی که پیروز شود، روی اقتصاد و دلار تاثیر خواهد گذاشت.بر اساس گزارش سی ان بی سی، معامله‌گران طلا همچنین منتظر نشست سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا برای ارزیابی روند سیاست پولی این کشور هستند.ذخایر "اس پی دی آر گلدتراست" که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز دوشنبه ۰.۲۳ درصد کاهش پیدا کرد و به ۷۵۷.۲۹ تن رسید.در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۴.۶۳ دلار ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۸۶۰.۴۹ دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، ۱۱۲۹.۵۰ دلار معامله شد.
مرجع : ایسنا