کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جاذبه‌های گردشگری مالزی

15 آبان 1397 ساعت 12:33

گروه گردشگری: مالزی کشور تضادها است. این کشور دارای مناطق وسیعی از طبیعت دست نخورده و سواحل و جزیره های بکری است که با میراث تاریخی بسیار غنی و نیز همراه با زندگی شهری پر زرق و برق درهم آمیخته شده اند. در این مطلب به 10 مورد از بزرگترین مقاصد این کشور که ارزش حداقل یکبار بازدید را خواهند داشت پرداخته می شود.


استراحت مطلق در جزیره پانگکور لَوت
یکی از بهترین استراحتگاه های این کشور در تور مالزی  در ساحلی پودری واقع شده است که چشم اندازی از اقیانوس را به نمایش گذاشته و توسط نخلستان هایی احاطه شده است. میهمانان اینجا در ویلاهایی که به صورتی زیبا و برازنده طراحی شده اند اقامت خواهند داشت و کارکنان خوش خدمت این محل به دقت از آنها پذیرایی کرده و درخواست های آنها را برآورده خواهند کرد.
 
برج های دوقلو پتروناس
 برج های دوقلو پتروناس[Petronas Twin Towers] ، در مرکز شهر کوالالامپور مالزی همچون نمادی محکم و استوار قرار گرفته است.سفرتان به کوالالامپور زمانی تکمیل می شود که از این دو ساختمان همزاد که همچون دو جواهر در کوالالامپور می باشند بازدید کرده باشید. این برج های 88 طبقه با بدنه فولادی و کرومی خود در طبقات چهل و یکم و چهل و دوم خود با پلی به طول 58 متر به هم وصل شده اند ( 175 متر بالاتر از سطح زمین )

موزه ملی مالزی | National Museum of Malaysia
موزه ملی مالزی در بنایی به سبک خانه‌های سراوق (یکی از دو ایالت مالزی) دهه ۱۹۶۰میلادی قرار دارد، این موزه مجموعه نمایشگاه‌هایی از تاریخ، اقتصاد، هنر‌ها، صنایع و فرهنگ مالزی را به نمایش گذارده است. گالری‌ها به آرامی در حال نوسازی هستند اما به نظر می‌رسد که بیشتر ویترین‌ها به دست‌آورد‌های امروزی اشراف و سیاست‌مداران مالایی اختصاص یافته‌اند. ازجالب‌ترین بخش‌های موزه، می‌توان به ویترین‌های فرهنگی در بنای اصلی اشاره کرد، گنج‌هایی از کشتی‌های غرق‌شده و خانه‌ای پادراز در حیاط که قبلاً به سلطان ترنگانو تعلق داشته است.

تپه گنتینگ هایلَند
بلندی های گنتینگ (گنتینگ هایلند) که تپه اقامتی مشهور می باشد، در داخل کوهستان تایتیوانگسا جای گرفته و پر است از مجموعه های سرگرمی و تفریحی از جمله پارک های تفریحی، هتل های بزرگ و بی نظیر، کنسرت ها و شب زنده داری های پر جاذبه ای که گردشگرانی را به سمت خود می کشاند که قصد دارند آخر هفته خوب و شادی را سپری کنند. مسیر رسیدن به این محل از طریق سوار شدن به تله کابین فراهم می باشد که خود چشم اندازی شگفت انگیز را به نمایش می گذارد. در مورد تور لحظه اخری مالزی بیشتر ببینید.
 
برج منارا کوالالامپور
 برج منارا کوالالامپور [Menara Kl Tower] به ارتفاع 421 متر که بر روی تپه های جنگلی حافظت شده بوکیت ناناس [Bukit Nanas] احداث شده است، در حال حاضر پنجمین برج بلند دنیا می باشد. برج منارا کوالالامپور، اگرچه تحت الشعاع برج های دوقلو پتروناس قرار گرفته است اما یک نماد معماری مهم و با منظره دیدنی از سطح شهر می باشد. عرشه دید برج منارا حداقل 100متر بالاتر از آسمان خراش های دوقلو پتروناس می باشد، برای تهیه بلیط رایگان باید زودتر در آنجا حضور داشته باشید.

بوکیت بینتانگ | Bukit Bintang
اصلی ترین خیابان توریستی کوالالامپور که اکثر هتلها رستورانهای بین المللی و مراکز خرید را در آن می توان یافت. منطقه اطراف تقاطع خیابان های بوکیت بینتانگ و سلطان اسماعیل جایی است که گردشگران معمولا با هر نوع توان مالی، همانند بسیاری از مردم محلی، مدتی را جهت قدم زدن در آن صرف می کنند. تعداد زیاد مراکز خرید در این منطقه امکانات خرید فراوانی را ارایه می کنند و این در حالیست که پیاده رو اطراف مرکز خرید Lot10 در شرق تقاطع، مسیر بینتانگ یا Bintang Walk را به وجود آورده که جایگاه ردیفی از کافه های مجلل با فروشندگانی خوش برخورد می باشد.

شهر تاریخی مالاکا
شهر مالاکا عنوان مهمترین مرکز تجاری در تمام قسمت جنوب شرقی آسیا را تا پیش از زمانی که کوالالامپور از آن پیشی بگیرد در دست داشت. این شهر مملو از آثار تاریخی بزرگ معماری که متعلق به دوران ها و سنت های مختلف هستند بوده و زندگی فرهنگی پرهیاهو، کلی موزه و همینطور مراکز فروشگاهی و خرید پر تعدادی را در اختیار دارد.
 
کریستال ماسک (مسجد کریستال)
این معبد که در ایالت کوالا ترِنگانو واقع شده، به دلیل شدت عظمت و همینطور منحصر به فرد بودنش به عنوان مکانی مجذوب کننده و فوق العاده نفس گیر شناخته می شود. این بنا از فولاد، شیشه و کریستال ساخته شده و به همین دلیل چهره ای بسیار نفیس و مدرن دارد.
 
محله چینی ها
 محله چینی ها محله سراسر رنگی چینی ها [China Town] کوالالامپور مالزی بهترین مکان برای یافتن اجناس ارزان قیمت می باشد که ظاهرا هیچ زمانی تعطیلی ندارد. محله چینی ها، که عمیقا غرق در فرهنگ و میراث و تاریخ مشرقی می باشد، یکی از مکان های معروف برای توریست های مالزی می باشد که خود را در بین همسایه های دلربایش چون بوکیت بینتانگ و کی ال سی سی هنوز در معرض دید نگه داشته است. محله چینی ها به خوبی ریشه های چند فرهنگی مالزی را نمایش می دهد که در آن هر نوع کالایی یافت می شود، از گیاهان دارویی چینی تا اجناس بدلی و ارزان قیمت
 
غار میمونها | Batu Caves
یکی‌ از مراکز توریستی مالزی باتو کیو یا غار میمونها است. این مکان از اماکن مقدس هندو هاست با پله های بسیار و منظره زیبا با یک مجسمه بزرگ از الهه ای هندو و چند معبد کوچک. این غار که در سال ۱۸۸۱ میلادی به وسیله یک جستجوگر آمریکایی کشف شد، در شمال شهرکوالالامپور و درحدود ۱۱ کیلومتری مرکز آن واقع گردیده است. این مکان در طول دوران استعمار به عنوان یک منطقه تفریحی و پس از آن مخفیگاهی برای کمونیست ها بود و امروزه به عنوان محل مهمی برای عبادت، پرستش و تجمع هندوها است.  تور ارزان مالزی را در سفر باتو ببینید.
Batu Caves

شهر آبی سان وی لاگون | Sunway Lagoon
 مجموعه تفریحی سان وی لاگون که بیشتر به خاطر پارک آبی آن معروف می باشد یک مجموعه تفریحی و توریستی بزرگ می باشد که در سال ۱۹۹۳ افتتاح شده و در چند سال گذشته همواره رتبه اول درجذب گردشگر در مالزی را به خود اختصاص داده است و توصیه می شود حتما در سفر به مالزی یک روز کامل وقت خود را به این مجموعه اختصاص دهید. مجموعه توریستی سان وی لاگون از ۳ بخش مجزا تشکیل شده و در مجاورت آن یک مرکز فروشگاهی بسیار بزرگ و مدرن قرار دارد که در بخش جدید این مجتمع اکثر برندهای معروف و معتبر عرضه می شوند.


کد مطلب: 164057

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/164057/جاذبه-های-گردشگری-مالزی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir