کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سه زن تانزانيايي، ايراني و فلسطيني در کنگره

16 آبان 1397 ساعت 13:54

گروه بين‌الملل: رشیده طالب و الهان عمر، دو نامزد مسلمان حزب دموکرات موفق شدند از ایالت‌های میشیگان و مینسوتا به مجلس نمایندگان آمریکا راه یایند. آنها اولین زنان مسلمانی هستند که در تاریخ ایالات متحده به عضویت در کنگره این کشور انتخاب شده‌اند.


در این دوره، نمایندگانی با پسزمینه و خصوصیات نژادی و فرهنگی متنوع‌تری به این مجلس راه یافته‌اند. در میان تازه انتخاب شدگان دو زن مسلمان، یک بومی آمریکایی و یک زن بیست و نه ساله دیده ‌می‌شوند که جوانترین عضو کنگره تا این زمان است. همچنین، یک زن آمریکایی ایرانی تبار نیز به عضویت مجلس نمایندگان ایالت فلوریدا انتخاب شده است

الهان عمر، نامزد سومالیایی تبار حزب دموکرات موفق شد از یکی از حوزه های انتخابیه ایالت مینسوتا به مجلس نمایندگان راه یابد. او ۴ سال در اردوگاه پناهجویان در کنیا زندگی می کرد رشیده طالب، نامزد فلسطینی تبار حزب دموکرات نیز رقیب جمهوریخواه خود را در یکی از حوزه های انتخابیه ایالت میشیگان شکست داد.

رشیده طالب و الهان عمر پیش از این در رقابت های مقدماتی حزب دموکرات به پیروزی رسیده بودند. الهان عمر علاوه بر اینکه یکی از دو زن مسلمانی است که برای اولین بار به کنگره ایالات متحده راه یافته‌اند اولین عضو سومالیایی-آمریکایی کنگره نیز خواهد بود. الهان عمر ، ۳۶ ساله یک پناهنده سابق است که از جنگ داخلی سومالی فرار کرده و به ایالات متحده پناه برده بود. او جانشین کیث الیسون، اولین عضو مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا می شود. کیپ الیسون در سال ۲۰۰۶ به کنگره راه یافته بود.

والدین رشیده طالب، ۴۲ ساله مهاجرانی فلسطینی هستند که در شهر دیترویت زندگی می کنند. پدر رشیده طالب کارگر کارخانه خودروسازی فورد بود. علاوه بر الهان عمر و رشیده طالب بسیاری از اعضای اقلیت های نژادی و جنسیتی در انتخابات میان دوره ای آمریکا نیز به موفقیت دست یافتند. از آن جمله می توان به انتخاب اولین فرماندار همجنسگرا در تاریخ آمریکا اشاره کرد.

یک ایرانی وارد پارلمان ایالت فلوریدا شد

همچنين برای اولین بار یک ایرانی وارد پارلمان ایالت فلوریدا شد. «آنا اسکیمانی» اولین ایرانی-آمریکایی است که توانست در مجلس ایالت فلوریدا پیروز شود. او ۲۸ ساله است و پدر و مادر ایرانی دارد.

 واکنش کاوه مدنی به ورود اولین زن ایرانی به مجلس نمایندگان آمریکا


واكنش يك فعال رسانه‌اي داخل ايران


کد مطلب: 164100

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/164100/سه-زن-تانزانيايي-ايراني-فلسطيني-کنگره

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir