به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۶:۴۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب : ۱۶۴۱۲

ديدارهاي پرسپولیس-سپاهان از نگاه آمار

گروه ورزشی: پرسپولیس در حالی در هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر فردا جمعه به مصاف سپاهان می‌رود که یک بار در فصل دوم در همین هفته مغلوب این تیم شده است.
ديدارهاي پرسپولیس-سپاهان از نگاه آمار
تیم فوتبال پرسپولیس جمعه از هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر در اصفهان میهمان سپاهان اصفهان خواهد بود. پرسپولیسی‌ها در 12 دوره تاریخ لیگ برتر و در هفته‌های دهم این رقابت‌ها صاحب 6 پیروزی شده‌اند و در مقابل 5 شکست و یک تساوی را به دست آورده‌اند و جالب اینکه چندین برد و باخت پرگل برای این تیم در همین هفته‌ها به ثبت رسیده که از جمله آنها می‌توان به برتری 5 بر یک و 4 بر 2 مقابل فجرسپاسی در فصول چهارم و نهم و شکست 4 بر 3 مقابل ابومسلم و 3 بر 2 مقابل ملوان به ترتیب در فصول هشتم و دهم اشاره کرد.

همچنین پرسپولیس در حالی از هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر جمعه به مصاف سپاهان می‌رود که یک بار در فصل دوم در همین هفته 2 بر یک مغلوب این تیم شده است، ضمن اینکه تنها تساوی سرخ‌ها در هفته دهم فصل ششم مقابل فجرسپاسی به دست آمده است. نکته دیگر اینکه در هفته‌های دهم فصول مختلف پرسپولیس با 3 استقلال از جمله استقلال رشت، استقلال اهواز و استقلال تهران بازی کرده است که دو پیروزی مقابل شهرستانی‌ها و یک شکست مقابل استقلال تهران برای این تیم به دست آمده است.

 تیم‌های پرسپولیس و سپاهان اصفهان از هفته دهم سیزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر باشگاهی فوتبال ایران در حالی جمعه برای بیست و پنجمین بار به مصاف هم می‌روند که در 24 دیدار رو در رو در کارنامه بازی‌های این دو تیم در تاریخ ادوار لیگ برتر 6 برد برای قرمزپوشان تهرانی، 8 برد برای سپاهانی‌ها و 10 تساوی ثبت شده است.

در این میان سهم قرمزپوشان تهرانی از 58 گلی که در دیدارهای رو در روی پرسپولیس – سپاهان به ثمر رسیده 26 گل و سهم اصفهانی‌ها هم 32 گل است تا به این ترتیب علاقمندان به فوتبال، فردا در انتظار به ثمر رسیدن گل شماره 59 در این دیدار باشند.

2 پیروزی 3 بر 2 پرسپولیس مقابل سپاهان پر‌گل‌ترین برد سرخ‌ها و برتری 4 بر یک اصفهانی‌ها که اتفاقا در تهران هم رقم خورده از مقتدرانه‌ترین و پرگل‌ترن نتایج سپاهان در مقابل پرسپولیس در تاریخچه این دیدارها به شمار می‌رود.

حسن از قم
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۱۲:۱۷
آمار گواه برتری سپاهان است. ان شاء الله این بازی هم با پیروزی سپاهان تموم می‌شه. (130484)
حسین
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۱۸:۵۴
بیشین بینیم باا (130761)
۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۰۰:۰۸
من هم امیدوارم سپاهان به عنوان نماینده شایسته شهرستان‌های ایران در برابر نماینده شهرستان تهران پیروز میدان باشد. (130946)