به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۱۷ ساعت ۰۸:۴۹
کد مطلب : ۱۶۴۱۴۰

قول‌هایی برای حل مشکل تسهیلات هنرمندان

گروه فرهنگ و هنر: مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید گفت: برخورد بد کارمندان و نیذیرفتن جواز کسب به عنوان وثیقه برای ارائه تسهیلات در شعب مختلف این صندوق قابل رسیدگی است و من آن را پیگیری می‌کنم.
قول‌هایی برای حل مشکل تسهیلات هنرمندان
اصغر نورالله زاده درباره اینکه بسیاری از هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی از برخورد بد کارمندان صندوق کارآفرینی امید و شرایط سختی که این صندوق برای پرداخت وام سر راه آنها می‌گذارد، گله دارند، بیان کرد: در واقع سعی کردیم آسان‌ترین شرایط را برای پرداخت وام به هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی در نظر بگیریم.او با بیان اینکه امکان دارد در شعبه‌ای به صورت سلیقه‌ای رفتار شده باشد، افزود: شعب صندوق باید جواز کسبی که صنعتگر به عنوان وثیقه ارائه می‌دهد، بررسی کرده و اگر اعتبار لازم برای این کار را دارد، آن را بپذیرند. من نمی‌دانم کدام شعبه در کدام استان جواز کسب را به عنوان وثیقه نپذیرفته است اما چنین موضوعی قابل رسیدگی است و من آن را پیگیری می‌کنم.مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید بیان کرد: در هر صورت متقاضیان باید به عنوان ضامن کارمند، کاسب یا جواز کسب ارائه دهند و هیچ کجا بدون ضامن، وام پرداخت نمی‌کنند.

برخی هنرمندان و صنعتگران به ایسنا گفته‌اند، صندوق کارآفرینی امید شرایط دشواری برای پرداخت وام مقابل آنها قرار داده است و برای پرداخت وام ۵۰ میلیون تومان کارمند دولت با حقوق ۶ میلیون و نیم به عنوان ضامن قبول می‌کنند. در حالی که کدام کارمند دولت این مبلغ حقوق می‌گیرد؟! جواز کسب هم نمی‌پذیرند، از طرفی برای ادامه و انجام مراحل کار، محضری را معرفی می‌کنند که مبلغ دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند، در حالی که بعد از پرس و جو متوجه شده‌ایم محضرهای دیگر کمتر از این مبلغ دریافت می‌کنند. همچنین طوری برخورد می‌کنند که انگار می‌خواهند صدقه دهند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: صنایع دستی