کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تلاش نمازی و نکونام برای خروج از بحران

هفته دوازدهم لیگ بدون سرخابی‌ها

ایسنا , 17 آبان 1397 ساعت 8:51

گروه ورزشی: هفته دوازدهم لیگ برتر با لغو بازی‌های استقلال و پرسپولیس تنها با ۶ دیدار پیگیری خواهد شد.


هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال از فردا (جمعه) با برگزاری سه دیدار آغاز خواهد شد. البته قرار بود بازی استقلال و پدیده هم در این روز برگزار شود اما سازمان لیگ و شورای تامین به خاطر مشغله‌های موجود در روز جمعه به خاطر حضور شیخ سلمان، رئیس AFC در ایران، این بازی را لغو کردند. همچنین با اعلام قبلی سعید فتاحی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در این هفته بازی پرسپولیس مقابل سپاهان هم باتوجه به حضور این تیم در فینال لیگ قهرمانان آسیا، لغو شده تا هفته دوازدهم با برگزاری شش دیدار انجام شود.البته فردا (جمعه) یک دیدار هم در چارچوب هفته یازدهم لیگ برتر برگزار می‌شود که سایپا مهمان سپاهان است.

نساجی قائم‌شهر – استقلال خوزستان
هر دو تیم در حال حاضر دچار بحران هستند. از نساجی گرفته که شش هفته در کسب پیروزی ناکام بوده و تنها یک برد در لیگ هجدهم داشته تا استقلال خوزستانی که در چهار بازی آخرش متحمل سه شکست شده است. با این که استقلال خوزستان در پایان هفته یازدهم، یک رده از نساجی بالاتر است و در رده سیزدهم قرار گرفته اما با توجه به حواشی پیرامون دو باشگاه می‌توان گفت که نساجی شرایط بهتری نسبت به استقلال دارد.با این حال با توجه به نتایجی که نساجی در لیگ هجدهم کسب کرده، فشار زیادی روی دوش جواد نکونام، سرمربی این تیم است و او می‌داند که پیروزی در این دیدار بیشتر از یک برد برای نساجی ارزش دارد، چون با پیروزی مقابل استقلال خوزستان می‌تواند فشار را از خودش و تیمش بردارد. در حال حاضر استقلال خوزستان ۱۰ امتیازی و نساجی هشت امتیازی هستند و در رده‌های سیزدهم و چهاردهم قرار گرفتند.

پارس جنوبی – پیکان
هم شاگردان مهدی تارتار و هم شاگردان مجید جلالی از شرایط خوبی که در اکثر اوقات داشتند فاصله گرفتند اما همچنان در نیمه بالای جدول حضور دارند. پارس جنوبی که در لیگ هفدهم در بازی‌های خانگی امان تیم‌های مهمان را می‌برید، در این فصل نشانی از تیم فصل قبل ندارد با این حال هنوز در خانه خطرناک است. یکی از چالش‌هایی که پارس جنوبی را از تیم ترسناک فصل گذشته دور کرده، مشکلات مالی‌ است که با آن دست به گریبان شده‌اند. پارس جنوبی در آخرین بازی‌اش در لیگ برتر با یک گل مقابل سپیدرود شکست خورد تا این تیم رشتی به نخستین پیروزی‌اش در لیگ هجدهم برسد.در آن سوی میدان، پیکان در شرایطی به جم می‌رود که پس از کسب سه پیروزی پیاپی در دو هفته اخیر در کسب پیروزی ناکام بوده است. شاگردان مجید جلالی در هفته یازدهم که میزبان تراکتورسازی هم بودند، با نتیجه ۲ بر یک به تراکتورسازی باختند. با این شرایط دو تیم با باخت به استقبال این دیدار می‌آیند.در پایان هفته یازدهم، پیکان با ۱۶ امتیاز در رده پنجم و پارس جنوبی با ۱۳ امتیاز در رده هشتم جدول رده‌بندی قرار گرفتند. مدیران پارس جنوبی برای استفاده بیشتر از شرایط میزبانی، تماشای این دیدار را رایگان اعلام کردند.

تراکتورسازی – ذوب‌آهن
ذوب‌آهن امید نمازی برای خروج از فشار و بحران، محکوم به پیروزی خارج از خانه مقابل یکی از تیم‌های آماده لیگ هجدهم هستند. تراکتورسازی در هفته‌های اخیر نشانی از تیم ضعیف هفته‌های ابتدایی لیگ ندارد و با درخشش بازیکنان تهاجمی این تیم به خصوص آنتونی استوکس که با هشت گل، آقای گل لیگ برتر است، خودش را به رده سوم جدول رده‌بندی رسانده است.با این حال ذوب‌آهن شرایط خوبی ندارد و در پنج هفته اخیر در کسب پیروزی ناکام بودند و عدم نتیجه‌گیری در هر هفته، فشارها را روی امید نمازی بیشتر می‌کند. پیش از آغاز هفته دوازدهم، تراکتورسازی با ۱۹ امتیاز در رده سوم قرار دارد و می‌تواند امیدوار باشد با لغزش سپاهان به رده دوم هم برسد. ذوب‌آهن هم با یازده امتیاز در رده نهم جدول رده‌بندی قرار گرفته است.

فولاد – سپیدرود رشت
سپیدرود هفته گذشته توانست در خانه پارس جنوبی را شکست دهد تا پس از ۱۰ بازی بدون برد، یک پیروزی کسب کرده باشند و خط تیره‌ای که مقابل تعداد بردهای این تیم وجود دارد پاک شود. شرایط شاگردان علی کریمی پس از کسب نخستین پیروزی در لیگ هجدهم به مراتب بهتر از فولاد خوزستان است که پس از کناره‌گیری پورموسوی از هدایت این تیم و روی کار آمدن ایلی استن، از روزهای خوبش فاصله زیادی گرفته و به مدت هفت هفته طعم پیروزی را نچشیده است.
در حال حاضر فولاد با یازده امتیاز در رده دوازدهم و سپیدرود با ۶ امتیاز در رده شانزدهم جدول ۱۶ تیمی لیگ برتر قرار دارند.

نفت مسجد سلیمان – صنعت نفت آبادان
در داربی نفتی خوزستان، این بار دو تیم زردپوش این استان به مصاف هم می‌روند. صنعت نفت با این که جزو تیم‌های کم‌شکست لیگ محسوب می‌شود و تنها دو بار متحمل شکست شده است با توجه به تساوی‌های زیادی که داشته با یازده امتیاز در رده یازدهم قرار گرفته است.در آن سوی این داربی هم نفت مسجد سلیمان همانند سپیدرود توانست نخستین پیروزی فصلش را در هفته یازدهم مقابل استقلال خوزستان به دست بیاورد تا با روحیه‌ای خوب برای یک داربی دیگر آماده شود. البته پیروزی مقابل استقلال خوزستان جایگاه این تیم را در جدول رده‌بندی تغییر نداد تا آن‌ها با هفت امتیاز در رده پانزدهم باقی بمانند اما شاگردان علیرضا مرزبان می‌توانند با پیروزی در این دیدار شانس صعود به رده سیزدهم را برای خودشان ایجاد کنند.

سایپا – ماشین‌سازی
سایپا پس از بازی معوقه هفته یازدهمش که باید در اصفهان به مصاف سپاهان برود، روز چهارشنبه در تهران میزبان ماشین‌سازی است. شاگردان علی دایی جزو تیم‌های آماده لیگ هجدهم هستند و به نظر می‌رسد ماشین‌سازی کار آسانی مقابل سایپا نخواهد داشت. اگر سایپا بتواند سپاهان را شکست، مقابل ماشین‌سازی انگیزه کسب رتبه سوم را هم می‌تواند داشته باشد.ماشین‌سازی به همراه صنعت نفت آبادان، رکورددار کسب تساوی در لیگ هستند،‌ به همین دلیل سایپا کار آسانی مقابل این تیم چغر نخواهد داشت. در پایان هفته یازدهم، سایپا با ۱۵ امتیاز در رده هفتم و ماشین سازی با یازده امتیاز در رده دهم قرار گرفته است.

برنامه کامل هفته دوازدهم لیگ برتر به شرح زیر است: 
جمعه ‏‏۱۸ آبان ۹۷‏
نساجی مازندران- استقلال خوزستان- ساعت ۱۵ – ورزشگاه شهید وطنی ‏ قائمشهر
مهدی مرجانزاده – علیرضا ایلدروم – یعقوب سخندان – حسن اکرمی
ناظر: محمدعلی فروغی
پارس جنوبی جم- پیکان تهران- ساعت ۱۵:۳۰ – ورزشگاه تختی جم
سیدرضا مهدوی – امیررضا آشورماهانی – رضا قیم – پیمان فرخی مهر
ناظر: ابراهیم میرزابیگی
تراکتورسازی تبریز- ذوب‌آهن ‏اصفهان- ساعت ۱۵:۳۰ – ورزشگاه یادگار امام تبریز
محمدحسین زاهدی فرد – بابک داوری – مهدی عالیقدر – کوپال ناظمی
ناظر: بهرام مهرپیما
استقلال تهران- پدیده مشهد- ساعت ۱۶:۳۰ – لغو شد
محمدرضا اکبریان – محمدرضا ابوالفضلی – حسن ظهیری – یاسر همرنگ
ناظر: خداداد افشاریان

شنبه ۱۹ آبان ۹۷‏
فولاد خوزستان- سپیدرود رشت- ساعت ۱۵:۳۰ – ورزشگاه غدیر ‏ اهواز
موعود بنیادی فر – تورج عیوض محمدی – یوسف مغروری – رضا عادل
ناظر: علیرضا کهوری

یک‌شنبه ۲۰ آبان ۹۷‏
نفت مسجدسلیمان- صنعت نفت ‏آبادان- ساعت ۱۶:۴۵ – ورزشگاه شهید بهنام ‏محمدی مسجد سلیمان
روح اله شریفی – هادی طوسی – فرزاد بهرامی – جواد محمدی
ناظر: رحیمی رحیمی مقدم

چهارشنبه ۲۳ آبان ۹۷‏
سایپا تهران- ماشین سازی تبریز- ساعت ۱۵ – ورزشگاه پاس قوامین تهران
علی صفایی – سجاد طوری – حمیدرضا کنعانی – شاهو اصلانی
ناظر: مسعود عنایت


کد مطلب: 164145

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/164145/هفته-دوازدهم-لیگ-بدون-سرخابی-ها

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir