به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۲:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۱۷ ساعت ۱۴:۲۴
کد مطلب : ۱۶۴۱۶۲
رامپ به خبرنگارCCN: تو بی ادب و گستاخی

ترامپ⁩: رسانه‌ها با من رفتار خوبی ندارند چون...

گروه بين‌الملل: دونالد ترامپ مي‌گويد⁩: رسانه‌ها با من رفتار خوبی ندارند چون برای مردم آمریکا کار می‌کنم.
ترامپ⁩: رسانه‌ها با من رفتار خوبی ندارند چون...
روز چهارشنبه و پس از اعلام نتایج انتخابات میان دوره‌ای آمریکا، دونالد ترامپ در یک نشست خبری در کاخ سفید شرکت کرد  زمانی که خبرنگار CCNاز ترامپ بطور مدام سوال می‌کرد او ضمن انتقاد از این خبرنگار گفت شبکه سی ان ان باید از داشتن تو خجالت بکشد. شما مردم را ناامید می‌کنید، شما دروغ می‌گوئید. فرد بی ادبی هستی. اما اوج کشمکش ترامپ با خبرنگار سی‌ان‌ان بود. زمانی که جیم اکوستا پس از پرسشی درباره کاروان مهاجران آمریکای مرکزی، از رئیس جمهوری ایالات متحده درباره احتمال افزایش نقش دموکرات‌ها در تحقیقات راجع به دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ پرسید.

دونالد ترامپ در پاسخ وی را یک فرد «بی‌ادب و گستاخ» خطاب کرد و گفت سی‌ان‌ان باید از اینکه شما برایش کار می‌کنید، خجالت بکشد. وقتی این خبرنگار بدون توجه به دستور ترامپ سعی کرد صحبت‌هایش را ادامه دهد، دونالد ترامپ به وی گفت: «سی‌ان‌ان با اخبار دروغی که پخش می‌کند، دشمن مردم است.»  در جریان این بگو مگوی کم‌سابقه، یکی از کارمندان کاخ سفید، سعی کرد میکروفون را از دست خبرنگار سی‌ان‌ان بگیرد.

پس از این نشست خبری پرحاشیه جیم اکوستا اعلام کرد مجوز ورود وی به کاخ سفید «تا اطلاع ثانوی» لغو شده است. سارا هاکبی سندرز، سخنگوی کاخ سفید با انتشار بیانیه اعلام کرد: «رئیس جمهور ترامپ مدافع آزادی بیان است و از پرسش‌هایی که از وی و دولتش می‌شود، استقبال می‌کند. با این حال کاخ سفید هرگز گزارشگری را که دست خود را روی یک کارآموز جوان می‌گذارد، تحمل نخواهد کرد.» روابط میان رسانه‌های آمریکایی و کاخ سفید، از زمان به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره شده است. ترامپ بارها بسیاری از رسانه‌های مخالف این کشور را به انتشار اخبار دروغ (facke news) متهم کرده است.

چكيده‌اي از اظهارات ترامپ در مصاحبه 2 ساعته با خبرنگاران
دونالد ترامپ⁩: رسانه‌ها با من رفتار خوبی ندارند چون برای مردم آمریکا کار می‌کنم


🔹پیروزی بی‌سابقه ما در انتخابات سنا، و داشتن ۵۴ سناتور بیشترین رقم سناتورهای جمهوری‌خواه در ۱۰۰ سال گذشته است. پیروزی قاطع ما در جورجیا، ایالتی که اوباما در کمپین دموکرات‌ها خیلی تلاش کرد کم نظیر است.
🔹در نخستین انتخابات میان‌دوره‌ای در ریاست‌جمهوری اوباما، او ۶ کرسی را در سنا از دست داد.
🔹دموکرات‌ها ⁩ با پولشان داشتند ما را در انتخابات میان‌دوره‌ای بمباران می‌کردند. آنها در انتخابات مجلس نمایندگان در حالی پیروز شدند که ۴۳ نفر از نمایندگان ⁧ جمهوری‌خواه ⁩ به طور بی‌سابقه‌ای بازنشسته می‌شدند.
🔹در حال حاضر ⁧ جمهوری‌خواهان ⁩ اکثریت فرمانداران ⁧ آمریکا ⁩ را تشکیل می‌دهند.
🔹نامزدهایی که شعارهای ما درباره مالیات‌های پایین و مرزهای سخت پیگیری کردند به موفقیت رسیدند.
🔹آمریکا ⁩ به شکل بی‌سابقه‌ای در حال شکوفایی است.
🔹حالا راه راحت‌تری پیش رو داریم چون ⁧ دموکرات‌ها ⁩ خودشان پیش ما می‌آیند تا با ما مذاکره کنند.
🔹توافق‌های تجاری آمریکا بسیار خوب دارد پیش می‌رود.
🔹صنعت فولاد، آلومنیوم و معدن آمریکا در حال احیاست. این صنایع تقریبا مرده بودند. سیاست‌های محیط‌زیستی را هم باید توسعه بدهیم.
🔹الان تقریبا پاکیزه‌ترین آب و زمین را در تاریخ آمریکا داریم.

دونالد ترامپ،‌ رئیس‌جمهوری آمریکا نتایج انتخابات را "موفقیت عظیم" خواند و گفت، آماده است تا با نمایندگان حزب دموکرات برای تدوین قوانینی که اولویت دارند، همکاری کند.
پلوسی هم، که احتمالا از طرف دموکرات‌ها رئیس مجلس نمایندگان شود، تاکید کرد، حزبش آماده همکاری با جمهوری‌خواهان است. او البته گفت که دموکرات‌ها به دنبال نقطه اشتراک حداقلی نیستند بلکه "جسورانه‌ترین" اشتراک‌ها را پیگیری می‌کنند. در اولین انتخابات سراسری آمریکا در دوران ریاست جمهوری ترامپ، دموکرات‌ها موفق شدند که اکثریت مجلس نمایندگان کنگره را از جمهوری‌خواهان بگیرند اما کنترل مجلس سنا در اختیار جمهوری‌خواهان ماند.
دونالد ترامپ در نشست مطبوعاتی نتیجه انتخابات را تاییدی برای محبوبیت خود دانست و گفت: در هر ایالتی که به کارزار انتخاباتی پیوست نامزدهای جمهوری‌خواه پیروز شدند. ترامپ نسبت به عقب‌نشستن ۴۳ عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان به جای تلاش برای انتخاب شدن مجددشان ابراز ناامیدی کرد و گفت، آنها به حزب جمهوریخواه ضربه زدند.
وی در گامی نادر با سخره گرفتن نامزدهای جمهوریخواه و با بردن اسامی آنها گفت، آنها سعی داشتند از او فاصله بگیرند تا پیام‌های اختلاف‌برانگیز ترامپ درباره مهاجران بر آرای آنها تاثیر نگذارد و نهایتا در انتخابات شکست خوردند. دونالد ترامپ با وجود ابراز تمایل به همکاری با حزب دموکرات، گفته است که اگر آنها بخواهند با تحقیقات او را زیر ضربه ببرند، او نیز مقابله به مثل خواهد کرد.

وی درباره قصد دموکرات‌ها برای انجام تحقیقات درخصوص نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ خطاب به آنها گفت: بگذارید ببینیم شما چه دارید ما بسیار زیاد از تحقیقات می‌شنویم اما چیزی مشخص نشده است. خب می‌توانیم از طریق مجلس سنا با شما بازی کنیم. من ابزارهای بهتری دارم. رئیس‌جمهوری آمریکا ادامه داد، زمان آن رسیده اعضای دو حزب با هم کار کرده و از تعصبات در راستای دفاع از دستاوردهای اقتصادی محقق شده اجتناب کنند.
وی گفت: ما با دموکرات‌ها کار می‌کنیم اما اگر بخواهند با ما مقابله کنند آماده آن خواهیم بود. ترامپ در بخشی از صحبت‌هایش به دوران ریاست جمهوری باراک اوباما با عنوان "رژیم اوباما" اشاره کرد.
دونالد ترامپ در پاسخ به خبرنگار سی‌ان‌ان که سوالی را درباره تحقیقات تبانی ستاد ترامپ با روسیه تکرار می‌کرد، گفت: "تو شخصی بی‌ادب و افتضاح هستی." او سپس گفت: "وقتی شما اخبار جعلی پخش می‌کنید، کاری که سی‌ان‌ان زیاد انجام می‌دهد، آن موقع شما دشمن ملت هستید."