کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پاکستان زن متهم به کفرگویی را آزاد کرد

17 آبان 1397 ساعت 14:31

گروه بين‌الملل: یک زن مسیحی پاکستانی که برای هشت سال منتظر اجرای حکم اعدام بود اما اخیرا از اتهام کفرگویی تبرئه شد، از زندان آزاد شده است.


 
به گزارش ایسنا، بعضی گزارش‌ها حاکیست که آسیه بی‌بی سوار هواپیما شده اما مقصد این پرواز معلوم نیست. حکم دیوان عالی پاکستان برای تبرئه او به موجی از اعتراضات اسلام گرایان دامن زد و دولت گفت، اجازه خروج او از کشور را نخواهد داد. شوهر این زن گفت که جان آنها در خطر است و خواستار پناهندگی در کشورهای غربی شد. سیف ملوک، وکیل آسیه بی‌بی که پنج فرزند دارد گفت که او در شهر مولتان از زندان آزاد شد. او که به آسیه نورین معروف است در سال ۲۰۱۰ به جرم توهین به پیامبر اسلام در جریان نزاعی با همسایه‌ها به اعدام محکوم شد.

به گزارش بی‌بی‌سی، دولت پاکستان گفته که رویه‌های قانونی برای جلوگیری از خروج او از کشور را شروع خواهد کرد. دولت برای پایان اعتراضات خشن اسلام گرایان قبول کرد مانع خروج آسیه بی‌بی شود. بسیاری از تظاهرکنندگان تندروهایی بودند که از قوانین سفت و سخت کفرگویی حمایت می‌کنند و خواستار اعدام آسیه بی‌بی بودند.یک رهبر اسلام گرا گفت که هر سه قاضی دیوان عالی هم "مستحق مرگ هستند." یک سخنگوی حزب تحریک لبیک گفت که آزادی آسیه بی‌بی مغایر توافق آنها با دولت است. ایجاز اشرفی به رویترز گفت: "حاکمان بی‌صداقتی خود را نشان دادند." براساس آن توافق، مقام‌ها همچنین قبول کرده بودند طوماری برای ارزیابی تبرئه او در پرتوی قانون شریعت اسلامی را مسدود نکنند.

هلند به آسیه بی‌بی پناهندگی موقت می‌دهد
هلند به وکلای آسیه بی‌بی پاکستانی گفته آماده است تا به این زن پاکستانی پناهندگی موقت بدهد.


کد مطلب: 164163

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/164163/پاکستان-زن-متهم-کفرگویی-آزاد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir