به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۱۸ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : ۱۶۴۲۲۴

صدیقی: FATF همان کاپیتولاسیون است

گروه سیاسی: خطیب نماز جمعه تهران گفت: FATF امروز همان قانون کاپیتولاسیون است، مسئولان از فرمایشات رهبری بیاموزند که فرمودند مراقب طرح هایی که از اتاق فکر استکبار برای ما آماده می شود باشند.
حجت الاسلام کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه ما از دولتمردان عراق و از مردم عاشق امام حسین (ع) آن کشور که از سابقون این مسیر هستند، کمال تشکر را داریم، گفت: از کلیه کسانی که موکب ها را برپا کردند، پذیرایی کردند، کسانی که در تامین امنیت مراسم نقش داشتند، نیروی انتظامی و دیگر عزیزان تشکر می کنم. از مسئولین توقع داریم برای مساله توزیع ارز برای سال آینده آماده شوند تا همانند امسال دیگر این مساله دچار رنجش ایرانی ها نشوند. وی گفت: از مسئولین می خواهیم که نسبت به ارزش پولی ملی توجه داشته باشند و یا اینکه حداقل تمهیداتی را نسبت به زواری که به اربعین رفتند می اندیشیدند، انتظار می رود برای سال های بعد مشکلی در این موضوعات نداشته باشیم.
FATF همان قانون کاپیتولاسیون است
صدیقی با اشاره به اهمیت روز سیزده آبان، گفت: این روز تجدید سه خاطره است؛ خاطره اول تبعید حضرت امام به جرم مقابله با قانون کاپیتولاسیون که امیدواریم مسئولان ما قوانینی از این دست را اجازه ندهند که در کشور اجرا و تصویب شود. FATF امروز همان قانون کاپیتولاسیون است، از فرمایشات رهبری بیاموزند که فرمودند مراقب طرح هایی که از اتاق فکر استکبار برای ما آماده می شود و به دنبال استعمار هستند، باشید. وی گفت: از شورای محترم نگهبان که توقع انقلابیون و مردم ما را در این مساله برآورده کردند تشکر می کنم، ولی ما عوض آنکه طرف مقابل را خوشحال کنیم باید از جوانان خود استفاده کنیم و استعداد های داخلی را شکوفا کنیم و از ظرفیت های داخلی استفاده کنیم. خاطره دیگر هم شهادت دانش آموزان ما در سال ۵۷ به امر آمریکا و به دست دژخیمان رژیم سابق بود. این دو حادثه تاسف بار بود.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امام راحل پس از کلید زدن تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان خط امام گفتند که کار خوبی کردید، ادامه دهید، گفت: امام فرمودند که تسخیر لانه جاسوسی از اصل این انقلاب هم بزرگتر بود. اولین باری بود که آمریکا در دنیا تحقیر شد، یک کشور تازه انقلاب کرده هیمنه آمریکا در جهان را زیر سوال برد، آن شکوه برف گونه آمریکا در دنیا را مردم ما آب کردند. صدیقی با بیان اینکه تسخیر لانه جاسوسی و گروگان گرفتن افراد داخل آن، ضربه شستی بود از جوانان ما و این اقتدار را که ملتی جرأت میکند سفارت قدرتی که تا آن روز، یکه تاز عرصه جهانی است به زیر پا بگذارد، نشات گرفته از اقتدار انقلاب اسلامی ما بود، گفت: مساله سیزده آبان برای ما همیشه از یک ابعاد خاص اجتماعی و سیاسی اهمیت دارد ولی امسال که آمریکا مساله تحریم ها را پیش کشیده و با این کار کلاه سر ملت خود و دیگر ملت ها می گذارد برای ما اهمیت بیشتری داشت.
وی ادامه داد: آمریکا فکر می کند تحریم ها لولو جدیدی است که ما را می ترساند، ما چهل است که به یُمن این تحریم ها به خودباوری و اعتمادی رسیدیم که تولیدات داخلی بسیاری را در حوزه های دانش بنیان، پزشکی، دارو و دیگر حوزه ها داریم. ما به فضل الهی در دوران تحریم های آمریکا توانستیم صاحب موشک شویم، صاحب صنعت و هواپیما و پهپاد هستیم. استقلال طلبی و خودکفایی جوانان و مردم ما زیر سایه تحریم های شما باعث شد که به مرحله ای رسیدیم که نیازهایمان را خود تامین کنیم.
آمریکا از هیچ خیانتی نسبت به ایران دریغ نکرده است
امام جمعه موقت تهران افزود: باید توجه داشته باشیم که آمریکا از هیچ خیانتی در طول دو قرن اخیر و به خصوص چهل ساله اخیر نسبت به ایران دریغ نکرده است؛ تحریم های گسترده، حمایت از تجزیه طلب ها و آشوبگران، حمله نظامی، تبلیغاتی، سیاسی و فشارهای اقتصادی به ایران از مواردی است که آمریکایی ها همواره در رویارویی با ما از آن استفاده کردند. آنها خود شاهد هستند که در این جنگ بی‌امان سیاسی، تبلیغاتی، فرهنگی و اقتصادی، برنده اصلی مردم ایران و انقلاب اسلامی هستند.
برچسب ها: لایحه FATF