به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۱۸ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب : ۱۶۴۲۳۳

داعش مسؤول حمله ملبورن

داعش مسؤول حمله ملبورن
گروه بین الملل: در مرکز شهر ملبورن استرالیا، یک مرد مسلح به چاقو به ماموران پلیس حمله کرده و یک نفر را کشته است. پلیس اعلام کرده این اقدام را تروریستی در نظر می‌گیرد. تازه‌ترین خبرها نیز حاکی از این هستند که گروه داعش مسؤولیت این حمله را برعهده گرفته است.
 
به گزارش اسپوتنیک گراهام اشتون، رئیس پلیس ویکتوریا درباره این حمله که صبح امروز (جمعه) روی داد گفت که پلیس استرالیا این اقدام را به عنوان یک رویداد تروریستی در نظر می‌گیرد. پلیس ملبورن گفته است که فرد مهاجم که سومالیایی بوده سوار بر خودرویی بوده که حامل کپسول‌های گاز بوده و آنها آتش گرفته‌اند.

در حمله این فرد که اسمی از او برده نشده دو نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند و خود مهاجم نیز در اثر تیراندازی ماموران پلیس زخمی شده است. بعدا اعلام شد فرد مهاجم در بیمارستان جان باخته است. تصاویر منتشر شده از این واقعه در شبکه‌های اجتماعی فرد مهاجم را نشان می‌دهد که به سوی دو مامور پلیس در مرکز شهر ملبورن حمله می‌کند و سپس هدف اصابت گلوله پلیس قرار می‌گیرد.

پلیس محلی گفته است که گلوله به سینه فرد مهاجم اصابت کرده است. ماموران پلیس در ابتدا در واکنش به گزارش آتش گرفتن یک دستگاه خودرو و به منطقه اعزام شده بودند.

خودروی آتش‌گرفته فرد مهاجم
خیابانی که این حمله در آن صورت گرفت همان محلی است که در ژانویه سال ۲۰۱۷ راننده یک خودرو با سرعت به داخل پیاده‌رو راند، شش نفر را کشت و ۳۰ نفر را زخمی کرد.
 
مرجع : ایسنا
برچسب ها: حمله تروریستی