به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۱۸ ساعت ۱۷:۰۴
کد مطلب : ۱۶۴۲۳۸

۳ فیلم ایرانی به جشنواره ایتالیا دعوت شدند

گروه فرهنگ و هنر: فیلم سینمایی «روزهای نارنجی» به همراه دو فیلم کوتاه «تاریکی» و «من گناهی پراحساس مرتکب شده‌ام» به نمایندگی از سینمای ایران در بیست و چهارمین دوره جشنواره مِد فیلم ایتالیا حضور خواهند داشت.
۳ فیلم ایرانی به جشنواره ایتالیا دعوت شدند
جشنواره فیلم‌های مدیترانه‌ای رم «مِدفیلم» که همه ساله از ۹ تا ۱۸ نوامبر (۱۸ تا ۲۷ آبان‌ماه) در شهر رم ایتالیا برگزار می‌شود؛ امسال در بخش رقابتی اصلی فیلم‌های بلند میزبان «روزهای نارنجی» به کارگردانی آرش لاهوتی است.

فیلم سینمایی «روزهای نارنجی» پیش از این در جشنواره‌های بین‌المللی دیگری از جمله بخش کشف چهل و سومین دوره جشنواره فیلم تورنتو و نوزدهمین دوره جشنواره فیلم کالگاری در کانادا، بخش مسابقه اصلی چهاردهمین جشنواره فیلم زوریخ، بخش مسابقه اصلی چهل و دومین دوره جشنواره سائوپائولو در کشور برزیل و جشنواره فیلم‌های عصیانگر تافی فست لهستان نیز روی پرده رفته است و هدیه تهرانی، علی مصفا، مهران احمدی، علیرضا استادی، ژیلا شاهی، رویا حسینی، صدف عسگری، لیلی فرهادپور، اکرم علمدار، امین گلستانه و سیامک ادیب بازیگران این فیلم هستند.

عرضه و پخش بین‌المللی فیلم «روزهای نارنجی» به عهده محمد اطبایی (مستقل‌های ایرانی) است که داستان آن درباره آبان، زنی ۴۵ ساله است که واسطه استخدام کارگران فصلی است.

اما فیلم کوتاه «تاریکی» به کارگرانی سعید جفریان نیز در بخش رقابت بین‌الملل فیلم‌های کوتاه جشنواره «مدفیلم» پذیرفته شده است و فیلم کوتاه «من گناهی پراحساس مرتکب شده‌ام» ساخته مریم تفکری نیز در بخش "زنان در فیلم" نمایش خواهد داشت.

جشنواره مِد فیلم اولین جشنواره در ایتالیا است که به ترویج سینمای مدیترانه و اروپا اختصاص دارد. فستیوال مِد فیلم در سال ۱۹۹۵ به مناسبت یکصدمین سالگرد سینما تاسیس شد و بر این اعتقاد است که تنوع یک ارزش است.
 
مرجع : ایسنا
برچسب ها: جشنواره فیلم