کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برنامه‌ای که ازمسمومیت غذایی دورنگه می‌دارد

ایسنا , 20 آبان 1397 ساعت 8:55

گروه علم و فناوری: پژوهشگران "دانشگاه هاروارد" با همکاری پژوهشگران گوگل موفق به توسعه یک برنامه شده‌اند که استفاده از این برنامه افراد را از مسمومیت غذایی دور نگه میدارد.


 برنامه‌ای که پژوهشگران "دانشگاه هاروارد" با همکاری پژوهشگران توسعه داده‌اند، میتواند رستورانهایی را که غذاهای ناسالم سرو می‌کنند را شناسایی کرده واز مسمومیت غذایی افراد جلوگیری کند.برنامه مذکور FINDER نام دارد و به معنی "شناسایی مسمومیت غذایی در لحظه" (Foodborne IllNess DEtector in Real) است.این برنامه از داده‌های جستجوی محلی برای شناسایی "رستوران‌های بسیار ناامن" استفاده می‌کند.هم چنین این برنامه چند اطلاعات مشخص کاربران ناشناس که قصد دارند موقعیت مکانی خود را به اشتراک بگذارند، نیز جمع آوری می‌کند.این ابزار ابتدا چند سوالی که توسط کاربر درباره مسمومیت غذایی پرسیده می‌شود را شناسایی می‌کند و سپسرستوران‌هایی را که کاربران اخیرا به آنها رفته‌اند را بررسی می‌کند. در نهایت، این برنامه کاربران داده‌های دیگری که به آن رستوران رفته‌اند را نیز مورد بررسی قرار می‌دهد تا دریابد آیا آنها هم دچار مسمویت غذایی شده‌اند یا خیر.

FINDER برای مقابله با هرگونه ابهام، از طبقه بندی یادگیری ماشینی که سایر اطلاعات و الگوهای اضافی (مسمومیت غذایی) دیگر را در اختیار کاربران قرار می دهد، استفاده میکند. این برنامه قادر به تشخیص مسمومیت غذایی افراد با دقت ۸۵ درصد است.آزمایش FINDER در دو شهر عمده در لاس وگاس و شیکاگو نتایج مثبت قابل توجهی داشته است. FINDER همچنین میتواند ده‌ها رستوران که قوانین بهداشتی را نقض می‌کنند یا غذاهای آنها برای مشتریان بسیار ناسالم است را نیز شناسایی کند.با این برنامه افراد می‌توانند از مسمومیت غذایی دور بمانند یا حداقل پس از مسموم شدن سریع متوجه این امر شده وسریعا به پزشک مراجعه کنند.


کد مطلب: 164360

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/164360/برنامه-ای-ازمسمومیت-غذایی-دورنگه-می-دارد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir