به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۸:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۲۰ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب : ۱۶۴۳۷۷

بیرانوند، فغانی و جاوید بر بام قاره کهن؟

گروه ورزشی: مراسم انتخاب بهترین‌های آسیا در سال 2018 امسال در مسقط پایتخت کشور عمان و در تاریخ هشتم آذرماه برگزار خواهد شد و طبق قاعده قرار است نامزد بهترین‌های سال آسیا 2018 در بخش‌های مختلف تا آخر مهر 1397 اعلام و معرفی شود.
بیرانوند، فغانی و جاوید بر بام قاره کهن؟
در همین راستا نیز به تازگی یکی از رسانه‌های خبری نزدیک به کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) اسامی نامزد‌های برترین بازیکنان سال آسیا 2018 را به صورت غیررسمی اعلام کرده و در بخش بهترین بازیکنان سال نام علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس قرار گرفته است.

نامزدهای عنوان بهترین بازیکن
بر همین اساس اسامی سه نامزد احتمالی برترین بازیکن سال آسیا 2018 به شرح زیر است:
علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس
یوشیما، بازیکن خط دفاعی تیم کاشیما آنتلرز و تیم ملی فوتبال ژاپن
حسین الهیدوس، هافبک تیم فوتبال السد و تیم ملی فوتبال قطر
طبق برآوردهای احتمالی این اتفاق مهم به علیرضا بیرانوند، گلر ملی‌پوش پرسپولیسی از هر بازیکن دیگری در قاره آسیا نزدیک‌تر است.به جز افتخاراتی که بیرانوند همراه با تیم ملی در صعود به جام جهانی 2018 روسیه و پرسپولیس در لیگ ایران و لیگ قهرمانان آسیا به دست آورد، درخشش این بازیکن در دیدارهایی که در این سال برای هر دو تیم به میدان رفت، چشم‌نواز و درخشان بود تا جایی که مهارکننده پنالتی رونالدو در جام جهانی و ضربه سر ژاوی در دیدار با السد در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا به احتمال بسیار زیاد به این عنوان دست پیدا خواهد کرد.

نکته‌جالب اینکه عنوان مرد سال آسیا در سال گذشته به عمر خریبین از سوریه رسیده بود. وو لی (چین) و عمر عبدالرحمن (امارات) رقبای خریبین بر سر کسب این عنوان بودند اما در نهایت خریبین، مهاجم سوریه‌ای باشگاه الهلال عربستان است که با گلزنی مقابل پرسپولیس در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا، مانع از صعود سرخ‌پوشان به فینال آسیا شده بود و کابوس پرسپولیسی‌ها و بیرانوند لقب گرفته بود و به این عنوان رسید.در این مراسم که در عمان و در حضور شیخ سلمان، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا و سایر مقامات این کنفدراسیون و البته روسای فدراسیون‌های کشورهای آسیایی برگزار خواهد شد، بهترین‌های آسیا در بخش‌های مختلف انتخاب شده و هشتم آبان ماه معرفی خواهند شد.در ابتدای این مراسم قرار است طبق روال هر ساله جایزه الماس آسیا به یکی از چهره‌هایی که خدمات فراوانی را طی سال‌ها برای فوتبال قاره آسیا انجام داده، اهدا شود. این جایزه سال گذشته به یوسف السرکال، رئیس فدراسیون فوتبال امارات به پاس خدمات او در فوتبال آسیا از سال 1994 تاکنون اهدا شد.

شانس کم فدراسیون ایران
برای انتخاب بهترین فدراسیون فوتبال در بخش‌های مختلف؛ کنفدراسیون فوتبال آسیا طی سال‌های اخیر نشان داده است که از روال خاصی تبعیت نکرده و جوایز این بخش معمولا در سال‌های اخیر بین برخی فدراسیون‌ها توزیع شده است.فدراسیون ایران نیز طی این سال‌ها از جوایز این بخش‌ها همواره بی‌نصیب نمانده و حتی طی چند دوره پیاپی نیز عنوان بهترین فدراسیون قاره به ایران رسید.با این حال امسال فدراسیون کشورمان به قدری درگیر مشکلات ریز و درشت بود که فرصتی برای توسعه و پیشرفت فوتبال در ایران باقی نمانده و وقت مسئولان بیشتر برای امور حاشیه‌ای سپری شد تا متن کار. از سوی دیگر به جز تیم ملی بزرگسالان ایران، سایر تیم‌های کشورمان در رده‌های مختلف با ناکامی مطلق مواجه بوده و همین موضوع نیز می‌تواند کشورمان را از رسیدن به جایزه بهترین فدراسیون هرچه دورتر کند.

پربار در فوتسال
در سایر بخش‌ها چه اتفاقی می‌افتد و کشورمان در چه بخش‌های دیگری می‌تواند کاندیدا باشد؟ پاسخ به این سوال با نزدیک شدن به آغاز این مراسم اندکی دشوار است اما بررسی روند فوتبالی سال 2018 در قاره کهن باعث می‌شود تا احتمالاتی قریب به یقین را مطرح کنیم.در این بین و در بخش فوتسال، انتخاب مهدی جاوید، بهترین بازیکن آسیا در جام ملت‌ها و قهرمانی باشگاه‌‌های آسیا به عنوان مرد سال فوتسال قاره کهن تا حدی قطعی به نظر می‌رسد. از سوی دیگر تیم ملی فوتسال ایران و باشگاه مس سونگون نیز می‌توانند به کسب عنوان بهترین تیم فوتسال آسیا امیدوار باشند.

انتخاب احتمالی فغانی
فوتبال کشورمان به جز فوتسال، می‌تواند به جایزه ویژه داور سال نیز امیدوار باشد. علیرضا فغانی، داور ایرانی که عملکرد موفقی در جام جهانی داشت به احتمال بسیار زیاد این جایزه را از آن خود خواهد کرد تا یک افتخار دیگر برای تیم داوری کشورمان به ثبت برسد.

شاید برانکو و جهانبخش
در بخش فوتبال نیز به جز علیرضا بیرانوند، می‌توان به علیرضا جهانبخش و برانکو اشاره کرد. برانکو (در صورت کسب عنوان قهرمانی پرسپولیس در آسیا) به کسب عنوان بهترین مربی امیدوار خواهد شد و جهانبخش نیز بین نامزدهای بهترین بازیکن بین‌المللی آسیا قرار گرفته و او نیز شانس کمی برای کسب این عنوان ندارد.
مرجع : فرهیختگان
برچسب ها: بیرانوند