به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۲۰ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : ۱۶۴۳۹۴
علی‌عسکری پاسخ داد

نقش صداوسیما در موضوعات اجتماعی

گروه فرهنگ و هنر: رییس سازمان صداوسیما می گوید: هرچقدر که هویت یک ملت قوی‌تر و مستحکم‌تر و غنی‌تر باشد تاب‌آوری آن در قبال هجمه‌های فرهنگی بیشتر می‌شود.
نقش صداوسیما در موضوعات اجتماعی
عبدالعلی علی‌عسکری در حاشیه ۸ ۱۰امین جلسه شورای اجتماعی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که نقش صداوسیما در موضوعات اجتماعی چیست؟ گفت: رسانه ملی در ساماندهی موضوعات اجتماعی نقش قابل توجهی دارد که در این جلسه مورد تاکید واقع شد و با توجه به دیدگاه مقام معظم رهبری که ایشان تاکید داشتند تمرکز بیشتری بر روی اصلاح اوضاع اجتماعی و تلاش برای کاهش آسیب اجتماعی صورت گیرد، این جلسه برگزار شد.وی ادامه داد: سازمان صداوسیما در زمینه موضوعات اجتماعی مطالعات و تحقیقات گسترده‌ای دارد و این‌ها دست‌مایه برنامه‌سازی‌های متعدد در این سازمان و در همه زمینه‌های فیلم، سریال، سرگرمی، برنامه‌های گفت‌وگو محور و سایر برنامه‌هایی که رسانه ملی دارد، شده است.رییس سازمان صداوسیما افزود: در این زمینه هم با توجه به حجم انبوه رسانه‌های بیگانه که تخریب‌کننده فرهنگ و هویت ملی ما هستند، صداوسیما برای حفظ هویت و فرهنگ ملی ایران و فرهنگ عمومی جامعه تلاش می‌کند. در این راستا در این جلسه بحث‌های مختلفی شد و گزارش‌هایی توسط وزارت ارشاد و صداوسیما نیز ارایه شد. امیدواریم نتایج این جلسات برای ارتقای فعالیت‌های سازمان موثر باشد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر نقش صداوسیما در تقویت روحیه خودباوری در اجتماع، گفت: هرچقدر که هویت یک ملت قوی‌تر و مستحکم‌تر و غنی‌تر باشد تاب‌آوری آن در قبال هجمه‌های فرهنگی بیشتر می‌شود. برای افزایش هویت ملی و افزایش فرهنگ عمومی جامعه تلاش می‌کنیم و در این زمینه هم گام‌های خوبی برداشته شده است.علی‌عسکری گفت: همین جلسات مطالعات و هم‌اندیشی‌ها و مبادلات فکری انجام شده کمک می‌کند که در تمام عرصه‌های مختلف رسانه در تلویزیون رادیو در رسانه‌های استانی در حوزه برنامه‌سازی سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بتوانیم کارهای عمیق‌تر و گسترده‌تری انجام دهیم.وی در پایان تصریح کرد: موضوعات اجتماعی تنها به خود موضوعات اجتماعی بازنمی‌گردد و در واقع نوعی انعکاس موضوعات اقتصادی، سیاسی و تمام جنبه‌های جامعه است و در مطالعات و تحقیقاتی که در حوزه تحقیقاتی صداوسیما شده روابط علت و معلولی پدیده‌های اجتماعی مطالعه می شود که دستمایه‌ای برای برنامه‌سازی‌های عمیق و هنرمندانه در این حوزه است.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: صدا و سیما