به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۲۰ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب : ۱۶۴۴۰۳

انتقاد روزنامه کره شمالی از ژاپن

گروه بین الملل: روزنامه رودونگ سینمون کره شمالی امروز (یکشنبه) از ژاپن بابت انکار گناهان مرتکب شده در دوران جنگ انتقاد کرد.
انتقاد روزنامه کره شمالی از ژاپن
روزنامه رودونگ سینمون چاپ کره شمالی با اشاره به اعتراض اخیر ژاپن به حکم ۳۰ اکتبر دادگاه عالی کره جنوبی درباره پرداخت غرامت کارخانه فولادسازی ژاپنی به چهار زن کره جنوبی به خاطر کار بدون اجرت در زمان جنگ نوشت: مردم کره به طور حتم انتظار یک عذرخواهی و دریافت غرامت از ژاپن برای خطاهای گذشته‌اش را دارند.دادگاه عالی کره جنوبی حکم دادگاه‌های تجدیدنظر در ۲۰۱۳ را تایید کرده که در آنها به کمپانی تولید فولاد نیپون و سومیتومو ژاپن دستور داده شد تا بهعنوان غرامت به هر یک از این زنان شاکی ۱۰۰ میلیون وون یا ۸۷ هزار و ۷۲۰ دلار پرداخت شود.روزنامه رودونگ سینمون مخالفت سیاستمداران ژاپنی را یک هیاهوی دیگر توصیف کرد که نشان دهنده ماهیت و ذات بی شرمامه آنها برای گریز از مسئولیت پذیری گناهان و خطاهای گذشته است.این روزنامه در ادامه نوشت، حکم دادگاه عالی کره جنوبی بازتاب احساسات مردمی کره جنوبی در قبال گناهان گذشته غیرقابل بخشش از سوی ژاپن است.

خبرگزاری ان.اچ.کی ژاپن امروز گزارش داد: توکیو تصمیم گرفته تا واژه کارگران اجباری دوران جنگ را به کارگران از شبه جزیره سابق جوسئون تغییر دهد. جوسئون نام آخرین سلسلسه پادشاهی کره است. پیشتر، واژه به کار رفته "کارگران فراخوانده" شده بود. این اقدام اخیر نشان دهنده تلاش توکیو برای لاپوشانی این حقیقت است که این کارگران در دوران استعماری و برخلاف میل خود مجبور به کار شدند.قانونگذاران ژاپنی شامل شینزو آبه، نخست وزیر این کشور اخیرا بار دیگر تاکید کردند که ژاپن این نیروهای کار را به اجبار وادار نکرده و هرگونه مساله غرامت دوران جنگ به صورت کامل در توافق دو جانبه ۱۹۶۵ درباره عادی سازی روابط دیپلماتیک دو کشور حل و فصل شده است.اما سئول این مساله را مطرح کرده که این توافق تمام مسائل از جمله برده داری جنسی زنان کره‌ای را در دوران جنگ شامل نمی‌شود.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: کره شمالی ژاپن