به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۲۰ ساعت ۱۷:۵۴
کد مطلب : ۱۶۴۴۴۷

وزیر اطلاعات حوثی‌ها به عربستان فرار كرد!

گروه بین‌الملل: وزیر اطلاعات انصارالله (حوثی‌ها) از صنعا گریخت!
عبدالسلام جابر در کنفرانسی مطبوعاتی در ریاض از حوثی‌ها انتقاد کرده و گفت از روی اجبار به آنان پیوسته بود. او بلندپایه‌ترین مقامی است که از زمان شروع جنگ یمن از حوثی‌ها جدا شده است. عبد السلام جابر، وزیر اطلاعات حوثی‌ها روز یکشنبه ۲۰ آبان (یازدهم نوامبر) در یک نشست خبری در ریاض، پایتخت عربستان حاضر شد. او با انتقاد شدید از حوثی‌ها‌گفت که آنها "کودکان را به اسم دین به میدان جنگ می‌فرستند." جابر، حوثی‌ها را مسلمان ندانسته و اضافه کرد که پیوستن او به حوثی‌ها از روی اجبار صورت گرفت!

گفتنی اینكه شبكه الحدث فیلمی كوتاه انتشار داد كه در حین مصاحبه جابر در ریاض، یكی از حاضران با دادن شعارهایی، به طرف او كفشی پرتاب كرد اما به او نخورد و پس از دقایقی تنش، بار دیگر اظهارات او ادامه یافت.

در همین حال، انصارالله یمن یکی از اعضای دفتر سیاسی این جنبش را به عنوان وزیر اطلاع‌رسانی تعیین کرد. ضیف الله الشامی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن که فعالیت‌های میدانی و رسانه‌ای زیادی در جنگ متجاوزانه عربستان علیه یمن دارد از سوی مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن به عنوان وزیر اطلاع‌رسانی منصوب شد. الشامی در واکنش به انتصابش در این سمت در فیسبوک نوشت: به رغم اینکه از این تصمیم غافلگیر شدم اما از خداوند می‌خواهم ما را در این سمت موفق و پیروز کند و بتوانیم این مسئولیت را به خوبی انجام دهیم.