به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۲۱ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب : ۱۶۴۵۱۴

استاندار و فرماندار:تكذيب اعدام 22نفر در اهواز

گروه سياسي: استاندار خوزستان و فرماندار اهواز اعدام جمعی از بازداشت‌شدگان مرتبط با حادثه تروریستی اهواز را تکذیب کردند.
استاندار و فرماندار:تكذيب اعدام 22نفر در اهواز
غلامرضا شریعتی، در واکنش به انتشار خبری مبنی‌ بر اعدام 22 نفر از بازداشت‌شدگان مرتبط با حادثه تروریستی اهواز به ایرنا گفت: این خبر کذب محض است. شریعتی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا اطلاعی از مراحل دادرسی افراد بازداشت‌شده مرتبط با این حادثه تروریستی دارد یا خیر گفت: تفهیم اتهام صورت گرفته است، اما باید این اطلاعات را از دادگستری بپرسید.

همچنین جمال عالمی‌نیسی، فرماندار اهواز در گفت‌وگو با ایرنا نیز تأکید کرد که این خبر اساساً صحت ندارد. در این باره نیز محمدجواد جمالی نوبندگانی، نماینده مردم فسا و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره اخبار منتشر شده مبنی‌بر اعدام متهمان حادثه اهواز به ایرنا می‎گوید که انتشار این خبر بیشتر فضاسازی رسانه‎ای است. وی افزود: این موضوع اصلأ به کمیسیون امنیت ملی نیامده است و به‎نظر من بیشتر فضاسازی رسانه‎ای است.

جمالی تأکید می‌کند: اولین بار است که خبر اعدامیان مرتبط با حادثه اهواز را می‎شنوم. من هیچ خبری در این باره ندارم که به اطلاع شما برسانم. او در ادامه می‎افزاید: وزارت اطلاعات مسئولیت این کار را نداشته است. ممکن است وزارت اطلاعات افرادی را دستگیر کند، اما قطعاً در این رابطه قوه قضاییه حکم می‎دهد. این عضو کمیسیون امنیت ملی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا این موضوع در کمیسیون امنیت پیگیری می‎شود، می‎افزاید: قطعاً این مسأله را می‎پرسیم. در جریان حمله تروریستی اهواز در 31 شهریور ماه گذشته که به مناسبت نخستین روز از هفته دفاع مقدس در حال برگزاری بود 24 نفر به شهادت رسیدند و 69 نفر بر اثر شلیک مستقیم تروریست ها مجروح شدند.