به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۴۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۲۱ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب : ۱۶۴۵۲۵

سن اعتیاد حدود ۲۵ سال است

گروه جامعه: رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: مبارزه با مواد مخدر ۱۲ درصد بودجه ناخالص ملی کشور را به خود اختصاص می دهد و روا نیست که در این اوضاع اقتصادی چنین رقمی خرج این مبارزه شود.
سن اعتیاد حدود ۲۵ سال است
سردار اسکندر مومنی امروز ۲۱ آبان در دیدار با آیت الله اعرافی در قم گفت: تا کنون حدود ۴۰۰۰ جوان این مملکت در عرصه مبارزه با مواد مخدر به درجه رفیع شهادت رسیده‌اند.وی افزود: تا پیش از حضور آمریکا در افغانستان تولید مواد مخدر این کشور ۲۰۰ تن بود ولی پس از حضورآمریکا این میزان امروزه به ۱۰ هزار تن رسیده است.رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: هزینه مبارزه با مواد مخدر ۱۲ درصد درآمد ناخالص ملی  کشور را به خود اختصاصمی دهد و روا نیست که در این اوضاع اقتصادی چنین رقمی خرج این مبارزه شود.وی با اشاره به اهمیت حضور مردم و پیشگیری در زمینه مبارزه با مواد مخدر گفت: در این عرصه مراجع و فضلا و علما و ... نقش مهمی ایفا می کنند و می توانند با روشنگری های خود در مقابل این آسیب بایستند؛ اگر بخواهیم شرایط اقتصادی کشور را بهبود ببخشیم باید در این عرصه پیشگیری داشته باشیم.مومنی بیان کرد: برای جان مردم قدر و قیمتی نمی توان تعیین کرد. این هزینه های اقتصادی که بر کشور تحمیل می شود بسیار سنگین است و چاره‌ای نداریم که اگر بخواهیم در این زمینه موفق بشویم باید از همه ظرفیت های فرهنگی و دینی استفاده کنیم.

وی گفت: مردم ما معتقد و متدین هستند و به این مسایل توجه می کنند؛ در سال در دوماه رمضان و محرم روحانیون به سراسر کشور اعزام می شوند و این مساله یک ظرفیت بسیار زیاد است که در امر پیشگیری و فرهنگی کمک کنیم.مومنی اظهارکرد: تا زمانی که مردم می بینند در کنار منزلشان تولید کننده و فروشنده و مصرف کننده وجود دارد سخت باور می کنند که این مبارزه انجام نمی شود؛ باید معتادین را جمع آوری و بازپروری و درمان کنیم و به جامعه برگردانیم ولی اولویت اصلی پیشگیری است.رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر یادآورشد: نیروی انتظامی نظر سنجی مستمری در این زمینه داشته است ولی در این سالها مردم ما بیشترین نگرانی خود را "اعتیاد" ذکر کرده اند؛ وجود ۴هزار شهید نشانگر این تلاش است. همه مردم از جمله خانواده ها... باید بدانند که این امر (مبارزه با مواد مخدر) یک امر مردمی است و همه باید تلاش کنند.مومنی بیان کرد: در خصوص قم باید کار ویژه ای انجام شود تا این اقدام فرهنگی به عنوان پایلوت در همه کشور عرضه شود؛  امیدداریم به یک تفاهم برسیم.وی گفت: مجموعه آمار و بررسی ها نشان می دهد که سن اعتیاد نزدیک به ۲۵ سال است؛ دومیلیون و 800 هزار نفر معتاد در همه انواع.آن در کشور حضور دارند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: اعتیاد