به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۲۳ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب : ۱۶۴۶۲۱

شیب سقوط قیمت نفت تندتر شد

گروه اقتصادی: قیمت نفت روز چهارشنبه تحت تاثیر نشانه‌های عرضه فزاینده و شبح ضعیف شدن تقاضا که سرمایه‌گذاران را به وحشت انداخت، کاهش پیدا کرد و به سقوط هفته درصدی روز گذشته افزود.
شیب سقوط قیمت نفت تندتر شد
بهای معاملات آتی نفت برنت ۲۲ سنت کاهش یافت و به ۶۵.۲۵ دلار در هر بشکه رسید.بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۹ سنت کاهش نسبت به روز سه‌شنبه به ۵۵.۵۰ دلار در هر بشکه رسید.نفت بیش از یک چهارم از ارزش خود را از اوایل اکتبر از دست داده که یکی از بزرگترین افت قیمت‌ها از زمان فروپاشی قیمت‌ها در سال ۲۰۱۴ بوده است.بازارهای نفت از افزایش عرضه و نگرانی‌های فزاینده نسبت به کندی رشد اقتصادی تحت فشار قرار گرفته‌اند.اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد: تولید نفت از هفت منطقه بزرگ شیل این کشور در دسامبر به رکورد ۷.۹۴ میلیون بشکه در روز صعود خواهد کرد. افزایش تولید نفت در خشکی کمک کرده مجموع تولید نفت آمریکا به رکورد ۱۱.۶ میلیون بشکه در روز صعود کند و این کشور را بزرگترین تولیدکننده نفت جهان، در جایگاهی بالاتر از روسیه و عربستان سعودی قرار داده است.

اکثر تحلیلگران انتظار دارند تولید نفت آمریکا در نیمه اول سال ۲۰۱۹ به بالای ۱۲ میلیون بشکه در روز صعود کنند.
بر اساس گزارش رویترز، افزایش تولید آمریکا در رشد سطح ذخایر نفت موثر بوده است. آمار موسسه امریکن پترولیوم که روز سه شنبه منتشر شد، نشان داد: ذخائر نفت امریکا در هفته منتهی به دوم نوامبر به میزان ۷.۸ میلیون بشکه افزایش یافته است.اوپک نیز با نگرانی به نظاره جهش عرضه و افت قیمت‌ها نشسته است و مرتب درباره احتمال محدود کردن عرضه در سال ۲۰۱۹ به منظور جلوگیری از اشباع عرضه صحبت می‌کند. این امر اوپک را در تقابل با دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، قرار داده که علنا از پایین ماندن قیمت‌های نفت حمایت کرده و از اوپک خواسته است تولید خود را کاهش ندهد.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: قیمت نفت