به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۲۳ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب : ۱۶۴۶۲۳

طرح «نظام جامع مشاوره» برگشت خورد

گروه جامعه: دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه طرح معطل مانده‌ای در شورای عالی آموزش و پرورش نداریم از بازگشت طرح جامع «نظام مشاوره» به کمیسیون این شورا برای اصلاح و همسویی بیشتر با سند تحول خبر داد.
طرح «نظام جامع مشاوره» برگشت خورد
مهدی نوید ادهم درباره پرونده‌ها و طرح‌های معطل مانده در شورای عالی آموزش و پرورش مانند طرح نظام جامع مشاوره که چند سالی می‌شود در نوبت بررسی در شورای عالی است اظهار کرد: طرح‌های معطل مانده در شورای عالی آموزش و پرورش نداریم، اما گاهی فرآیند بررسی و تصویب طولانی می‌شود.وی افزود: علت این است که طرح تنظیمی از اتقان علمی پژوهشی لازم برای طرح در شورای عالی آموزش و پرورش برخوردار نیست.دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه طرح نظام جامع مشاوره و راهنمایی اخیرا وارد دستورکار شده است گفت: مباحث بسیاری مطرح شد ولی به این نتیجه رسیدیم که برای انطباق بیشتر آن با سند تحول باید بیشتر روی آن کار شود. در نهایت نظرات اعضای کمیسیون تخصصی به طراحان منتقل شده تا نگاشت جدیدی در اختیارمان بگذارند که همسویی بیشتری با سند تحول داشته باشد  که قطعا زمانبر است.

نوید ادهم در ادامه با اشاره به جزئیات اجرای سند تحول بنیادین اظهار کرد: برنامه‌های زیرنظام‌ها با توجه به تربیت در ساحت‌های شش گانه تعریف شده و شاهد تحول جدی در اجرای سند از منظر کیفی بوده‌ایم و امیدواریم به‌زودی زمینه رشد دانش آموزان در ساحت‌های شش‌گانه فراهم شود. از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست می‌کنیم همراهی بیشتری داشته باشند تا سند اجرا شود و نگرانی‌های ما درباره مدارس رفع شود.وی افزود: در مجموع ۳۴۰ برنامه استخراج شده از سند تحول برای برنامه ششم توسعه غربالگری و برنامه‌های دارای اولویت احصاء شده است. همچنین پیوست مالی و امکانات مورد نیاز برای برنامه‌ها مشخص شده‌اند و امیدواریم در فصل بودجه ریزی برای سال ۹۸ استلزامات اجرای برنامه‌های درنظر گرفته شده فراهم شود.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: آموزش و پرورش