به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۲۳ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب : ۱۶۴۶۳۲
وزارت بهداشت:

رگ گیر‌ها متخلف هستند

گروه جامعه: مدیرکل دفتر نظارت بر امور درمان وزارت بهداشت درباره برخی افراد که با عنوان رگ گیر یا عناوین مشابه در مراکز بدون نام و نشان و زیر زمینی فعالیت می کنند، گفت: این افراد متخلف هستند، صلاحیت این کار را ندارند، در امور درمان مداخله و از سادگی مردم سوء استفاده می کنند.
رگ گیر‌ها متخلف هستند
علی رضا عسگری افزود: در حال حاضر طب سنتی نیز مسیر احراز صلاحیت خاص خودش را دارد و هر شخصی نمی تواند ادعای طب سنتی یا طب ایرانی کرده و در امور درمان مداخله کند. وقتی جان انسان در میان است، نباید به هر فردی به علت زیاده خواهی اجازه مداخله در امور درمانی داد و با این افراد برخورد می شود.وی درباره فعالیت برخی مراکز ماساژ درمانی نیز گفت: مراکزی که از عنوان «درمانی» استفاده می کنند مشمول حوزه درمان کشور می شوند. این مراکز بیمارستانی و درمانگاهی یا در قالب خدمات فیزیوتراپی و توانبخشی هستند که مجوز و مسئول فنی متناسب با این رشته ها دارند، اما اگر هرفعالیتی غیر از این موارد باشد و مراحل قانونی آن طی نشده باشد، تخلف و مشمول عدم احراز صلاحیت حرفه ای است و مداخله در امور پزشکی محسوب می شود.وی افزود: مراکز متخلف در این زمینه ها توسط کمیسیون ماده 11 دانشگاه های علوم پزشکی به تعزیرات برای پلمب و برخوردهای قانونی معرفی می شوند.

عسگری ادامه داد: مراکزی که مجوز دارند، مجوز خود را از کمیسیون ماده 20 معاونت های درمان دانشگاه های علوم پزشکی دریافت می کنند.مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت درباره خدمات این مراکز بیان کرد: همه خدمات و تعرفه های مراکز درمانی تعریف شده است. همه خدمات نظام سلامت تعرفه مشخص دارند.عسگری درباره تخلف در مراکز درمانی و توانبخشی اظهار داشت: نظارت بر مراکز فیزیوتراپی و درمانی بر عهده معاونت های درمان دانشگاه های علوم پزشکی است و اگر تخلفی گزارش شده باشد، این گزارش ها بررسی می شود و برخورد مناسب نیز انجام خواهد شد.با مواردی که مداخله در امور پزشکی محسوب شده و صلاحیت حرفه ای لازم وجود نداشته باشد، نیز برخورد می شود. مردم نیز می توانند با مشاهده این موارد یا به معاونت درمان دانشگاه های علوم پزشکی به صورت حضوری از این افراد و مراکز متخلف شکایت کنند یا با شماره تلفن 190 تماس بگیرند و تخلف را گزارش بدهند.
مرجع : ایرنا
برچسب ها: وزارت بهداشت