به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب : ۱۶۴۷۴

شقایق فراهانی: ای کاش ممیزی نبود

گروه فرهنگ و هنري: شقایق فراهانی درباره‌ ایجاد افق‌های جدید در حوزه‌های سینما، تئاتر و تلویزیون در دولت جدید معتقد است: امیدوارم این اتفاق بیافتد و در این دوره یک مقدار سانسورها و ممیزی‌ها کمتر شود تا ما بتوانیم واقعیت‌هایی را که وجود دارد به تصویر بکشیم، نه یکسری داستان‌های بانقاب و عینک که با پوشش‌هایی که به آنها می‌دهند، آنها را به خورد مردم می‌دهند.
شقایق فراهانی: ای کاش ممیزی نبود
 این بازیگر سینما و تلویزیون بیان کرد: چون دولت جدید تازه کارش را شروع کرده است، نمی‌دانیم چه اتفاقی می‌افتد؛ اما ان‌شاءالله که افق جدیدی در عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون ایجاد شود.وی در ادامه تاکید کرد: فکر می‌کنم که یک مقدار سانسورها و ممیزی‌ها باعث شده است که افت کیفیت در متن‌ها و کارهایمان داشته باشیم چون هرچه بخواهد ساخته شود اگر اجازه داده نشود واقعیت‌ها هم به تصویر کشیده نمی‌شود. این بازیگر افزود: ممیزی‌ها و سانسورها در سینما، تئاتر و تلویزیون خیلی تاثیر داشتند و ای کاش که نبودند. فراهانی با این قضیه که محدودیت‌هایی که در دولت قبلی در حوزه‌های سینما و تئاتر بوده است باعث کشیده شدن بیشتر هنرمندان به سمت تلویزیون شده مخالف است، او در این‌باره گفت: کشیده شدنی در کار نیست، ما وقتی معضل اقتصادی داریم همه جا کار می‌کنیم چه سینما، چه تئاتر و چه تلویزیون.فراهانی یادآور شد: در دولت قبلی چون سی‌دی فیلم‌ها درآمد و فیلم‌ها فروش نرفت، تهیه‌کنندگان خصوصی ضربه‌های بد اقتصادی خوردند و ترجیح دادند با تلویزیون کار کنند چون از نظر اقتصادی ضرر کمتری داشت و ممتد و همیشگی بود.

بازیگر سریال «کلاه پهلوی» در پایان خاطرنشان کرد: بیشتر هنرمندان ما نشان دادند که می‌خواهند خوب کار کنند و هیچکدام از ما خیلی زیاده‌خواه نبودیم. من در سریال «مادرانه» خیلی دستمزد آنچنانی نگرفتم و هنوزم که هنوز است با اینکه کار تمام شده اما دستمزدمان را نگرفته‌ایم، همه همین منوال را طی می‌کنند و این مختص به «مادرانه» نیست. هنرمندان دوست دارند یک کار خوب ساخته شود و چه بهتر که به لحاظ اقتصادی تامین شوند، در اینصورت کارهای بهتری هم ساخته خواهد شد چون آدم برای اینکه بتواند کار بهتری بسازد امنیت ذهنی بهتری هم دارد.
مرجع : ایسنا

بنده خدا
۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۰۹:۵۷
بعد می شدی گلشیفته! الان هم بهتر نیستی!! (131051)
قاسمی بجد
۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۱۲:۲۱
بندگان خدا اینقدر راحت در مورد دیگران قضاوت نمیکنند ! (131114)