کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آقای تاج، حالا که ماندی تیم ملی را دریاب

خبرآنلاین , 25 آبان 1397 ساعت 13:22

گروه ورزشی: رئیس کمیته ملی المپیک گفت: تاج بر اساس ماده ۶۰ قانون خدمات کشوری می‌تواند در فدراسیون فوتبال فعالیتش را ادامه دهد.


پس از کش و قوس های فراوان سیدرضا صالحی امیری از ماندگار شدن مهدی تاج در پست ریاست فدراسیون خبر داد. مدتی است قانون منع به کارگیری از بازنشستگان در مجلس تصویب شده است و تمام مدیران بازنشسته باید صندلی های خود را به نیروهای جوان تر بسپارند. در این بین سردار درخشان رییس فدراسیون جودو و علیرضا رحیمی رییس فدراسیون هندبال با استناد به این قانون از سمت خود استعفا دادند. اما اجرای این قانون فدراسیون فوتبال را با بحران روبرو کرد.فدراسیون فوتبال یک نهاد غیردولتی است و زیرنظر مستقیم فیفا اداره می شود و دخالت شخص ثالث در فوتبال با جریمه سنگین تعلیق روبرو خواهد شد.پیش از این دخالت شخص ثالث در فدراسیون فوتبال باعث تعلیق فوتبال ایران شده بود. درست بعد از جام جهانی آلمان و با تصمیم محمد علی‌آبادی، رییس وقت سازمان تربیت بدنی محمد دادکان از کار برکنار شد و همین دلیلی شد که فیفا به علت دخالت نهاد دولتی در تصمیمات فوتبال،فدراسیون ایران را تعلیق کرد.

اتفاقی که باعث شد کمیته‌ای به عنوان کمیته انتقال با ریاست کیومرث هاشمی روی کار آید و با تدوین اساسنامه‌ای مستقل و تصویب آن توسط هیئت دولت فوتبال ایران را از تعلیق نجات دهد. اتفاقی که داشت دوباره تکرار میشد. با تصویب و اجرای قانون منع فعالیت بازنشستگان در ارگان‌های دولتی، فشارها برای برکناری تاج و معاونین وی افزایش یافت.موضوعی که باعث شد کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتشار بیانیه ای آن را محکوم و دولت ایران را از دخالت در امور جاری این ورزش منع کند و فدراسیون فوتبال را به عنوان نهادی غیر دولتی به رسمیت بشناسد. کنفدراسیون فوتبال آسیا با تاکید بر این که فدراسیون فوتبال ایران شامل قانون عدم به کارگیری بازنشستگان توسط مجلس شورای اسلامی نمی‌شود چون یک نهاد غیر دولتی است، اعلام کرد که در فاصله دو ماه تا شروع جام ملت‌های آسیا، فدراسیون فوتبال باید با حفظ استقلال خود، از هرگونه تعلیق خودداری کند.

در این میان اینفانتینو، رییس فیفا که برای تماشای فینال لیگ قهرمانان آسیا به ایران سفر کرده بود گفت و گویی مهم حول محور اتفاقات اخیر و احتمال تعلیق فوتبال ایران با عادل فردوسی ‌پور انجام داد. اینفانتینو در پاسخ به این سوال که دولت ایران در اجرای این قانون هیچ نقشی ندارد و همه چیز بر عهده پارلمان (مجلس شورای اسلامی) است با این حال احتمال تعلیق فوتبال ایران وجود دارد؟ گفت:« برای فیفا هیچ تفاوتی ندارد؛ این دخالت شخص یا نهاد ثالث است و می‌تواند به سرعت باعث تعلیق فوتبال ایران و محرومیت آن‌ها از حضور در جام ملت‌های آسیا و انتخابی جام جهانی 2022 قطر شود.ما از تمامی اتفاقات و تحرکات داخل ایران با خبر هستیم و آن را با دقت رصد می‌کنیم.»همین صحبت های رییس فیفا کافی بود تا دولتمردان به فکر بیفتند تا در آستانه جام ملتها، از تعلیق فوتبال ایران جلوگیری کنند.تاج فعلا ماند.ماند تا شاید کارهای عقب افتاده ای که نیمه کاره مانده را به اتمام برساند.حالا که او مانده بهتر است بیشتر از قبل تلاش کند و حداقل پاسخ اعتمادی که دولتی ها به او کرده اند را بدهد.او باید بیشتر از قبل به تیم ملی توجه کند تا در آستانه جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی،شاید تیم ملی با قهرمان شدن در جام ملتها بتواند شادی و نشاط را به جامعه تزریق کند.اتفاقی که خیلی ها منتظرش هستند.


کد مطلب: 164759

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/164759/آقای-تاج-حالا-ماندی-تیم-ملی-دریاب

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir