به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب : ۱۶۴۸۳
آیت الله العظمی موسوی اردبیلی:

اسلام با اخلاق ترویج می‌شود،نه با خشونت

گروه سیاسی: یکی از مراجع تقلید شیعه در قم، با بیان اینکه وظیفه اصلی مطبوعاتی‌ها و رسانه‌ها باید تقویت اسلام و ترویج اسلام راستین باشد، تأکید کرد: اسلام صحیح و راستین‌‌ همان اسلامی است که پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) معرفی کردند؛ یعنی باید دقت کرد که پیامبر (ص) هیچ‌گاه با خشونت اسلام را پیش نبرد، بلکه با اخلاقشان اسلام را پیش بردند؛ می‌توان از این موضوع این طور نتیجه گرفت که با خشونت نمی‌توان اسلام را در جامعه پیاده نمود.
اسلام با اخلاق ترویج می‌شود،نه با خشونت
آیت الله العظمی موسوی اردبیلی در دیدار مدیر مسئول و برخی از اعضای تحریریه روزنامه اعتماد که در دفتر این مرجع تقلید در قم صورت گرفت، اظهار داشت: شما که در مطبوعات و رسانه‌ها قلم می‌زنید، باید مواظب باشید که از هر لحاظ رضایت خدا و مصالح مردم را در نظر بگیرید. معظم له با بیان اینکه وظیفه اصلی مطبوعاتی‌ها و رسانه‌ها باید تقویت اسلام باشد، تأکید کرد: اسلام از هر لحاظ غنی است و در تمام زمینه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی فرهنگی و...، مطالب بسیار ارزشمندی برای گفتن دارد؛ فقط مسئله این است که باید آن را به صورت صحیح و خوب به جامعه معرفی کرد.

این مرجع تقلید با تأکید بر اینکه باید اسلام را آن طور که هست به جامعه معرفی نمود، گفت: اسلام صحیح و راستین‌‌ همان اسلامی است که پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) معرفی کردند؛ یعنی باید دقت کرد که پیامبر (ص) هیچ‌گاه با خشونت اسلام را پیش نبرد، بلکه با اخلاقشان اسلام را پیش بردند؛ می‌توان از این موضوع این طور نتیجه گرفت که با خشونت نمی‌توان اسلام را در جامعه پیاده نمود. آیت الله العظمی موسوی اردبیلی افزود: اگر در جامعه اسلام به صورت صحیح تقویت شود، اخلاق و سیاست صحیح هم تقویت می‌شود که این امر مهم، امروز بر عهده اهل قلم، اعم از رسانه‌ها و مطبوعات و نیز علمای اهل قلم است. ایشان در پایان سخنان خود تأکید کرد: همه اهالی رسانه و مطبوعات باید سعی کنند در روزنامه‌ها و رسانه‌های خود هر چه بیشتر در جهت تقویت افکار اسلامی قدم بردارند آن وقت توفیقاتشان دائمی خواهد بود.

حضرتی: شاهد بحران فکری بسیاری از جوانان جامعه هستیم
در ابتدای این دیدار الیاس حضرتی مدیر مسئول روزنامه اعتماد در سخنانی با بیان اینکه در شرایط کنونی جامعه، شاهد بحران فکری بسیاری از جوانان هستیم، گفت: اکنون در شرایطی که جوانان جامعه با بحران‌های فکری گوناگونی دست و پنجه نرم می‌کنند، به عنوان مسئولان روزنامه اعتماد خدمت حضرتعالی رسیدیم تا با استفاده از رهنمودهای معظم له توشه‎ای ارزشمند برای کارمان برداشته باشیم.

مدیر مسئول روزنامه اعتماد ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های روزنامه اعتماد در حوزه‌های مختلف خبری، به بیان این نکته پرداخت که در مدت اخیر و در خصوص مسائل سیاسی کشورمان شاهد چند اتفاق خوب بودیم، گفت: یکی از این اتفاقات خوب، انتخاب مردم در انتخابات ریاست جمهوری اخیر بود، چرا که مردم از بین ۸ نفر بهترین گزینه را انتخاب کردند. حضرتی افزود: آقای رئیس جمهور هم در حال حاضر بر سر حرف‌هایی که قبل از انتخابات مطرح کرده‌اند، هستند و سخنان و موضع گیری‎‌هایشان، در عرصه داخلی به جامعه و مردم امیدواری می‌‎دهد و در عرصه سیاست خارجی هم آرامش را ترویج می‌‎کند.وی گفت: اتفاق خوب دیگری که در مدت اخیر در فضای سیاسی کشور شاهد بودیم، انتخاب وزرای با تجربه و خوب و پخته از سوی دکتر روحانی رئیس جمهور بود که آینده خوبی را برای کشور ترسیم می‌کند.
مرجع : ایلنا

مهدی 92
۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۱۰:۲۵
اگر زمانی اخلاق خشونت شد آنگاه باید چه کرد... (131071)
۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۱۴:۳۶
بالاخره مانفهمیدیم اسلام با خشونت ترویج می شه یابا اخلاق ؟! . . . (131169)
۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۱۷:۰۱
اسلام رحمانی دور از افراط و تفریط است:قابل توجه اصول گرایان افراطی و اصلاح طلبان افراطی (131284)