به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۲۶ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : ۱۶۴۸۴۳
کیانوش‌راد: مسولان کشوری و استانی بی‌خیال شده‌اند

به دادِ کاركنان گروه ملي فولاد اهواز و نیشکر هفت‌تپه برسید

به دادِ کاركنان گروه ملي فولاد اهواز و نیشکر هفت‌تپه  برسید
گروه اقتصادي: محمد کیانوش‌راد نماينده اهواز در مجلس ششم گفت: تجمع اعتراضی و آرام برخی واحدهای صنعتی در خوزستان به قدری تکرار شده  که ظاهرا مسولان را بجای تحرک و اقدام برای حل مشکل کارگرانِ معترض، به کرختی و بی‌خیالی و باری به هرسو کشانده است. کارگران گروه ملی فولاد و گارگران کارخانه نیشکر هفت‌تپه از جمله کارگرانی هستند که با مشقت و سختی،  گذران زندگی می‌کنند. کارگران از دریافت حقوق اندک و بخور نمیر هم محروم‌اند.

وي افزود: دستگیری معلمان معترض به مسائل صنفی در خوزستان نیز از جمله مواردی که به گسترش نگرانی‌ها در میان فرهنگیان شریف کشیده شده است. تکرار اعتراضات آرام و نجیبانه  کارگران در خوزستان، ظاهرا مسولان را پوست کلفت کرده است. تا اتفاق ناگواری نیفتاده است چاره‌ای بیابند. کارگران جانشان به لب رسیده است. در صورت عدم حل ریشه‌ای و فوری این اعتراضات و تداوم اعتراضات کارگران گروه ملی فولاد و نیشکر هفت‌تپه در آینده می تواند ابعاد غیرقابل پیش‌بینی را در پی داشته باشد.

.........
اشک‌های یکی از کارگران نیشکر هفت‌تپه از بی‌توجهی مسوولان به مطالبات آنان

گفتني اينكه، امروز شنبه، در سیزدهمین روز از اعتصاب و تظاهرات کارگران شرکت نیشکر هفت تپه، زنان و کودکان كاركنان اين شركت هم در تجمعات شركت كرده‌اند. از سوي ديگر قائم مقام معاونت اقتصادی استانداری خوزستان گفت: موضوع هفت تپه در سطح معاونان رئیس جمهوری در دست بررسی است، دولت در تلاش است تا ۲ ماه از حقوق عقب افتاده کارگران این شرکت طی هفته جاری پرداخت شود.

یداله مهرعلی زاده افزود: روز گذشته نشست فوق العاده بررسی مشکلات هفت تپه برگزار شد تا جایی که شخص معاون اول رئیس جمهوری طی تماسی از استاندار خوزستان خواستار ادامه پیگیری ها در پایتخت شد. وی اظهار داشت: نماینده عالی دولت در استان امروز با معاونان رئیس جمهوری در این زمینه نشست خواهد داشت و مشکلات به وجود آمده در این سطح از مقامات کشور بررسی و پیگیری می شوند. این مقام مسئول در استانداری خوزستان با اشاره به اینکه حقوق چهار ماه کارگران هفت تپه معوق شده است، افزود: اولویت مجموعه مدیریتی استان این است که ۲ تا سه ماه از این مطالبات طی هفته جاری پرداخت شود. وی گفت: در حال حاضر تعدادی از کارگران این شرکت دست از کار کشیده اند که این موضوع بر روند فعالیت خطوط تولید تاثیر گذاشته است زیرا نی ها باید قبل از انقضای تاریخ در اسرع وقت برداشت و وارد چرخه تولید کارخانه شوند.

قائم مقام معاونت اقتصادی استانداری خوزستان آرامش را برای رسیدن به مطالبات کارگران ضروری خواند و افزود: از این قشر زحمت کش درخواست می شود تا قبل از اینکه محصولات از بین بروند به سر کار خود بازگردند تا از این طریق بخش عمده ای از مطالبات آنها تامین و پرداخت شود. وی یادآور شد: شرایط درآمدی شرکت هفت تپه وضعیت پایداری دارد و دولت این اختیار را دارد تا زمانی که دادستانی کشور به موضوع اعضای هیات مدیره این شرکت رسیدگی کند از محل درآمد حاصل از فروش محصولات مطالبات کارگران را پرداخت کند بنابراین بازگشت کارگران و ادامه فعالیت ارتباط مستقیمی با پرداخت مطالبات آنها دارد.

عدنان غزی فرماندار شوش نیز پیش از این از رفع مشکل بیمه کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با کمک استاندار خوزستان خبر داده بود. همچنین روز گذشته حدود یکهزار کارگر شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در نماز جمعه شوش حاضر شدند و از امام جمعه خواستار رسیدگی به مشکلات خود شدند. کشت و صنعت هفت تپه، قدیمی ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم قرن از تاسیس آن می گذرد و طبق اصل ۴۴ قانون اساسی اواخر سال ۱۳۹۴ از سوی سازمان خصوصی سازی از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد. حدود چهار هزار نفر به صورت رسمی، پیمانی، قراردادی و پیمانکاری در بخش های مختلف این شرکت بزرگ تولید شکر مشغول کار هستند.