به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۲۶ ساعت ۱۶:۳۸
کد مطلب : ۱۶۴۸۷۲
نماینده مجلس:

دلار ۹ هزار تومانی هم گران است

گروه اقتصادی: یك نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حتی دلار ۹ هزار تومانی نیز گران است،گفت: با مدیریت صحیح بازار ارز، می توان زمینه منطقی شدن نرخ دلار را فراهم کرد.
دلار ۹ هزار تومانی هم گران است
شهاب نادری با اشاره به کاهش قیمت دلار گفت: سوداگران ارز تبلیغ می‌کردند با تحریم‌های جدید آمریکا روند صعودی قیمت سکه و دلار آغاز می شود اما واقعیت این است قیمت سکه و طلا در نهایت از مولفه های اقتصادی پیروی می کند. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: مدیریت ضعیف بازار ارز در نیمه اول سال 97 باعث شد اقتصاد کشور با زیان قابل توجهی روبرو شود و مردم و خانوارها متضرر شوند و برای تامین معیشت با مشکل روبرو شوند. نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر در مجلس افزود: نرخ ارز براساس مولفه های مانند نرخ تورم و عرضه و تقاضا تعیین یم شود بنابراین اینکه قیمت سکه و دلار در کمتر از یک سال چند برابر شود نشان از ضعف تیم اقتصادی دولت است.

بررسی نقش تغییرات تیم اقتصادی دولت در کاهش قیمت دلار
نادری با اشاره به تغییرات در تیم اقتصادی دولت، گفت:امیدوارم با تلاش ها، تعامل و هماهنگی ی تیم اقتصادی جدید کاهش قیمت دلار در بازار ادامه یابد و بعد از منطقی شدن نرخ ارز،حداقل ثبات نسبی در بازار ایجاد شود. وی ادامه داد: اینکه برخی ها می گویند نرخ 12 هزار تومانی دلار مناسب است نکته صحیحی نیست چرا که قیمت دلار باید در حدود نرخ دلار در بازار ثانویه باشد بنابراین حتی دلار 9 هزار تومانی نیز گران است.عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با مدیریت صحیح بازار ارز می توان زمینه منطقی شدن نرخ دلار را فراهم کرد و کمیسیون اقتصادی مجلس از اقدامات دولت در کاهش نرخ دلار حمایت می کند.
مرجع : خانه ملت
برچسب ها: نرخ دلار