به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۲۷ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب : ۱۶۴۸۹۷
قاسم‌پور: کجا برود بهتر از اینجا؟

کی‌روش در ایران خدایی می‌کند

گروه ورزشی: کارشناس فوتبال ایران اعتقاد دارد که ایران هم از لحاظ مالی هم از لحاظ داشتن بازیکنانی باهوش و با استعداد بهترین تیم جا برای مربیگری کی‌روش است.
کی‌روش در ایران خدایی می‌کند
تیم ملی فوتبال ایران این روزها خود را با برگزاری اردوهای تدارکاتی و بازی‌های دوستانه مهیای حضور در جام ملت‌های آسیا می‌کند، تورنمنتی که بیشتر علاقه مندان به فوتبال از تیم ملی ایران انتظار حداقل حضور در فینال این رقابت‌ها را دارند. این انتظار را خود بازیکنان تیم ملی و کادر فنی با بازی‌های خود در جام جهانی به وجود آوردند.ابراهیم قاسم‌پور در خصوص شرایط تیم ملی و همین طور رفتارهای کی‌روش در چند وقت اخیر اظهارکرد: من نمی‌دانم این بازی‌های دوستانه به انتخاب کی‌روش انجام می‌شود یا به خاطر بضاعت مالی فدراسیون یا مشکلات سیاسی است که با تیم‌هایی امثال ترینیداد و توباگو بازی می‌کنیم اما به عنوان مثال بازی با ترینیداد و توباگو بازی جالبی نبود. تازه همین تیم هم به گفته سرمربی‌شان به تمام قوا به ایران نیامده بودند. این بازی برای تیم ملی مثبت نبود. باید با تیم‌هایی بازی کنیم تا بازیکنان را تحت فشار بگذارند. خط دفاع یا دروازه‌بان ما در این بازی تحت فشار نبودند.

قاسمپور در مورد رفتارهای کی‌روش از قبیل مصاحبه نکردن با رسانه ها یا حاشیه های اطراف دستیارانش هم گفت: این رفتارها تازگی ندارد. کار به جایی می‌رسد که دستیارش علیه استیلی صحبت می‌کند. در مورد مصاحبه نکردن دو حالت بیشتر ندارد. حالت اول این است که یا خودش یا تاج به این نتیجه رسیده‌اند که کی‌روش کنترل ندارد و حتی در مقابل انتقادهای منطقی هم واکنش تند دارد پس نباید مصاحبه کند. اگر این گونه باشد به نفع تیم ملی است. حالت دوم هم این است که می‌خواهد با این رفتارش به رسانه‌ها دهن کجی کند.این کارشناس فوتبال در خصوص پیش بینی‌اش از نتایج تیم ملی در جام ملت‌ها هم بیان کرد: تیم ملی ایران در بدترین شرایط و با بدترین امکانات و بازی‌های دوستانه هم جزو مدعیان قهرمانی است. این به خاطر استعدادهای فوتبالی زیادی است که در ایران وجود دارد. یکی از دلایلی که کی‌روش با این همه تهدید در این سال‌ها باز هم در ایران مانده است، وجود همین استعدادهاست. ما در گذشته هم نشان دادیم که چه با مربیان داخلی چه با خارجی همیشه جزو مدعیان بوده‌ایم.

او اضافه کرد: به نظر من حسن کی‌روش یا هر مربی خارجی نسبت به مربی ایرانی ارتباطاتش است. او برای رفت و آمد به کشورهای مختلف نیازی به گرفتن ویزا ندارد اما گرفتن ویزا برای مربیان ایرانی کلی هزینه و هزار بدبختی دارد. کی‌روش دلار می‌گیرد و ککش هم نمی‌گزد. قاسمپور با بیان این که کی‌روش برای فوتبال ایران امتیاز مثبت هم داشته، گفت: امتیاز مثبتش این است که بازیکنی که چشمش زاغ است و مویش بور، نمی‌تواند در تیم ملی هر کاری دلش خواست بکند. او در همان ابتدا رحمتی را کنار گذاشت اما همین جا هم با مربی ایرانی تفاوت دارد. مربی ایرانی تیم علی دایی را کنار گذاشت اما تمام رسانه‌ها او را کوبیدند. اگر مربی ایرانی کاری بکند همه از او انتقاد می‌کنند اما همان کار را اگر کی‌روش انجام دهد همه می‌گویند علم روز دنیا و فلان و بهمان است. به نظر من همین حمایت هایی که از کی‌روش انجام شد از مربی ایرانی هم می‌شد شاید نتایج بهتری می‌گرفت.

این کارشناس فوتبال در خصوص این که کی‌روش بعد از جام ملت‌ها در تیم ملی می‌ماند یا خیر اظهار کرد: اگر فدراسیون به او پیشنهاد بدهد، قطعا می‌ماند. او همیشه از امکانات فوتبال ایران انتقاد کرده، همیشه تهدید به رفتن کرده اما باز هم در ایران مانده است. چرا؟ چون او باهوش است. او در اینجا پول خوب می‌گیرد و در مملکت ما خدایی می‌کند. جای وزیر ورزش و رییس فدراسیون هم تصمیم می‌گیرد. کجا برود بهتر از اینجا؟ ما اینجا استعداد خوب و بازیکنان باهوشی داریم.کی‌روش بی‌دلیل نیست که در ایران مانده است. مطمئن باشید اگر مثلا به عربستان می‌رفت، آن قدر نمی‌ماند. ما کره‌جنوبی را در زمین خودش شکست می‌دهیم. مدافع آنها اشتباهی می‌کند که بدترین مدافع ایران هم آن اشتباه را نمی‌کند. این نشان می‌دهد که بازیکنان ایران باهوش هستند و این مساله برای کی‌روش مهم است. او می‌داند با تیم ملی ایران می‌تواند در بسیاری از بازی‌ها و تورنمنت‌ها موفق باشد حتی با وجود بدترین امکانات. این‌ها برای کی‌روش رزومه می‌شود.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: کی روش