به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۲۷ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب : ۱۶۴۸۹۹

فعالان بازار: فعلاً خودرو نخرید

گروه اقتصادی: چند روزی است که از التهاب بازار خودرو کاسته شده است و قیمت‌ها بر موج تغییر نیست. فعالان بازار خودرو از ثبات قیمت‌ها صحبت می‌کنند و به خریداران توصیه می‌کنند برای خرید خودرو اقدام نکنند چرا که با مشخص شدن قیمت‌ها، فرآیند تولید و عرضه خودرو متفاوت خواهد شد و صاحبان خودرو دیگر یکه تاز بازار نیستند و از سوی مقاومتی که فعالان بازار در جهت جلوگیری از کاهش قیمت ها دارند، شکسته خواهد شد.
فعالان بازار: فعلاً خودرو نخرید
بر این اساس اولین گروه قیمت‌گذاری مربوط به افرادی است که خودرو خریداری نکردند و از بعد از بخشنامه وزارت صنعت، می‌خواهند خودروی جدید خریداری کنند. گروه دوم؛ مربوط به کسانی است که به‌صورت ثبت‌نامی خودرو خریداری کرده‌اند و هنوز تحویل نگرفته‌اند.گروه سوم؛ با قیمت قطعی خرید انجام دادند و هنوز زمان تحویل خودرویشان نرسیده است. گروه چهارم؛ با قیمت غیر قطعی ثبت‌نام انجام شده و هنوز خودرو به مشتری تحویل داده نشده است.مورد دیگری که در بخشنامه جدید محور قرار گرفته افزایش تولید و بهره‌وری است. بدین جهت بین قیمت بازار و کارخانه قیمت بینابینی مشخص می‌شود و مردم بر اساس آن می‌توانند خودرو خریداری کنند.در مورد قیمت ارز بعد از شروع مرحله دوم، دولت توانست قیمت‌ها را کنترل کند و به طور متوسط قیمت ارز 2هزار و 500 تومان کاهش یافت.محمد رضا سجادی از فعالان بازار خودرو گفت: قیمت خودرو دیگر روند افزایشی نخواهد گرفت و این امر با توجه به کاهش قیمت ارز پیش‌بینی دقیقی است.رضا احد نوری درباره وضعیت بازار خودرو افزود: با افزایش قیمت خودرو، خودروسازان عرضه را افزایش خواهند داد بدین جهت بازار شرایط طبیعی به خود خواهد گرفت لذا هر گونه خرید در شرایط فعلی اشتباه و به ضرر مردم است.

سعید موتمنی رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو هم حرف از ثبات قیمت زد و گفت: اگر قیمت ارز تنها تا دو هفته دیگر ثابت بماند، قیمت خودرو دیگر با جهش روبه‌رو نخواهد شد.وی خاطرنشان کرد: 4ماه است که خودروسازان برای کنترل بازار، خودرویی را عرضه نکردند و تنها خودروهایی وارد بازار شده که خودروسازان به‌صورت ثبت‌نامی به مردم تحویل داده‌اند لذا این امر باعث قیمت‌گذاری سلیقه‌ای در بازار شده است.رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو گفت: خوشبختانه مردم مثل گذشته عطش خرید ندارند و بازار به سمت راکد شدن در حال حرکت است. با خروج تقاضاهای غیر واقعی بازار به آرامش می‌رسد.موتمنی اظهار داشت: درست است که بازار به سمت رکود رفته اما نکته مهم در این جریان، بلاتکلیفی مردم و بازار است.امیدواریم دولت سیاست‌های خود را شفاف اعلام کند تا خریداران واقعی امکان خرید خودرو با قیمت مناسب را پیدا کنند.وی با بیان اینکه از هفته گذشته مسیر کاهشی قیمت خودرو آغاز شد، افزود: برخی از شایعات چون افزایش 80 درصدی قیمت خودروهای داخلی، بدهکاری نجومی خودروسازان به قطعه سازان و.... اجازه نداد که قیمت خودرو با توجه به کاهش قیمت ارز مسیر کاهشی خود را با سرعت ادامه دهد.رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو گفت: در حال حاضر فاصله قیمت کارخانه و بازار بشدت افزایش پیدا کرده است. با اصلاح قیمت‌ها توسط وزارت صمت قیمت‌ها شکسته خواهد شد.
مرجع : ایران
برچسب ها: بازار خودرو