به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۲۷ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب : ۱۶۴۹۵۳
یمن در تدارک خلق شگفتی در جام ملت های آسیا

عربستان حامی بزرگ مرموزترین رقیب ایران

عربستان حامی بزرگ مرموزترین رقیب ایران
گروه ورزشی: شاید جالب باشد بدانید مرموزترین رقیب ایران در گروه D جام ملت ها این روزها با حمایت همه جانبه فدراسیون فوتبال عربستان در اندیشه خلق شگفتی است.
 
به گزارش "ورزش سه"، جنگ زدگی کشور یمن باعث شد تا سئوالات بیشماری در خصوص روند آماده سازی تیم ملی این کشور برای حضور در بزرگ ترین تورنمنت ملی فوتبال قاره کهن رقم بخورد. تیمی که به عنوان یکی از سه حریف ایران در گروه D معرفی شد تا در اولین بازی جام روز هفدهم دی ماه در ابوظبی مقابل شاگردان کی روش به میدان برود. تا یک ماه پیش خبر چندانی از یمن به گوش نمی رسید چون تمامی اخبار پیرامون نام این کشور به خبرهای جنگ با عربستان اختصاص می یافت. اما روز 25 اکتبر 2018 فدراسیون فوتبال یمن با امضای قراردادی شش ماهه با مربی 60 ساله از اسلوواکی استارت خود برای آماده سازی را زد تا با دعوت از 25 بازیکن شاغل در باشگاه های خارجی و داخلی تمرینات و اردوهای تدارکاتی آغاز شود. این اتفاق اما دستخوش یک خبر مهم بود آن هم حمایت عجیب و همه جانبه ای بود که فدراسیون فوتبال عربستان از مرموزترین رقیب ایران در گروه مقدماتی جام ملت های آسیا داشت.

کوشن سکاندار یمن در جام ملت ها
بعد از این که مربی سابق یمن اوایل سال میلادی چمدان ها را برای کوچ به بحرین و نشستن روی نیمکت رهبری تیم ملی این کشور بست، نیمکت یمن خالی تر از همیشه با تردیدهای زیادی برای آینده روبرو شد. تقریبا کمتر مربی حاضر بود ریسک مربیگری در این کشور جنگ زده را به جان بخرد؛ اما از دو ماه قبل در اتفاقی عجیب فدراسیون فوتبال عربستان به عنوان حامی اصلی یمن وارد ماجرا شد و زمینه برای امضای قرارداد این کشور با یک مربی خارجی را فراهم کرد. 25 اکتبر 2018 فدراسیون فوتبال یمن در بیانیه ای رسمی از امضای قرارداد شش ماهه با ژان کوشن مربی 60 ساله اسلوواک خبر داد که همراه با این مربی یک بدنساز نیز به کادر فنی تیم ملی اضافه شد تا در کنار دو مربی بومی روند آماده سازی تیم استارت بخورد.
 

 ژان کوشن 60 ساله با قراردادی شش ماهه هدایت یمن را برعهده گرفت. او سابقه حضور در فوتبال آسیا و باشگاه جیانگسو چین را در کارنامه دارد اما این اولین چالش ملی او قلمداد می شود
 
 

 این کادر فنی چهار نفره تیم ملی یمن برای هدایت این تیم در جام ملت های آسیا است. دو مربی بومی در کنار کوشن و دستیار بدنسازی که با خود از اسلوواکی به این تیم آورده است.
 
میزبانی سعودی ها از اردوهای یمن
اولین اردوی یمن با سرمربی جدید با دعوت از 25 بازیکن استارت خورد. از جمع بازیکنان دعوت شده دو ستاره شاغل در فوتبال قطر و کویت به دلیل مصدومیت و مسائل خانوادگی از حضور در اردو امتناع کردند تا تمرینات با 23 بازیکن استارت بخورد. اما این که تمرینات کجا برگزار شد هم سوژه جالبی بود چون شهر ریاض پایتخت عربستان نقطه ای بود که کوشن اسلواک استارت خود با یمنی های جنگ زده را برای حضور در جام ملت ها زد. کشوری که جنگ نابرابری با مردم یمن به راه انداخته بود با حمایت مالی گسترده خود زمینه آماده سازی یمن را فراهم کرد آن هم با دراختیار گذاشتن یکی از بهترین کمپ های تمرینی در ریاض همین طور اسکان کاروان این تیم در هتل معروف ماریون ریاض! جالب این که برخی روزنامه های عربستانی ادعایی مطرح کردند پیرامون این که فدراسیون فوتبال عربستان با دستور مستقیم ترکی آل شیخ وزیر ورزش این کشور ضمانت پرداخت مالی قرارداد سرمربی اسلوواک و دستیارانش را انجام داده اند.
 

 عکس تیمی یمنی ها در اردوی ریاض؛ فدراسیون فوتبال این کشور مدعی شده یمن با همین 23 بازیکن راهی جام ملت های آسیا و حضور در گروه D خواهد شد.
 

 تمرینات روزهای اخیر یمن در یکی از کمپ های مجهز شهر ریاض برگزار شده است. فدراسیون فوتبال عربستان بهترین امکانات و پشتیبانی را از اولین حریف ایران در جام ملت های داشت.
 
سه بازی تدارکاتی برای مصاف با ایران
یمن در اولین بازی خود در جام ملت های آسیا روز هفدهم دی ماه در ابوظبی به مصاف ایران خواهد رفت. از همین رو ژان کوشن سرمربی اسلوواک برای آماده سازی شاگردانش سه بازی تدارکاتی با استفاده از فیفادی ها باقی مانده درخواست کرد که اولین بازی با عربستان صورت گرفت تا شاگردان این مربی در جدالی نزدیک با یک گل به سعودی ها در ورزشگاه مملو از تماشاگر شهر دمام ببازند. این بازی نشان داد که یمن تیم آن چنان دست و پا بسته ای نیست و با اسکلتی از تیم های جوانان و زیر 23 سال این کشور که در سال های گذشته نتایج فوق العاده ای در سطح قاره کسب کرده بودند می تواند حریفانش را به دردسر بیاندازد. بازی بعدی یمن هم زمان با رویارویی ایران با ونزوئلا در دوحه مقابل امارات در شهر دبی خواهد بود. استادیوم زابل در مرکز شهر دبی سه شنبه شب میزبان رویارویی شاگردان زاکه رونی با مرموزترین رقیب تیم ملی در جام ملت ها خواهد بود. آخرین بازی تدارکاتی یمنی ها نیز با تاجیکستان هماهنگ شده تا ماه آینده به میزبانی یکی از شهرهای عربستان برگزار شود.

قطر کشور امن برای ستاره های یمنی
نزدیک به هشت بازیکن از لیست 23 نفره حاضر در اردوی آماده سازی یمن بازیکنان شاغل در لیگ ستارگان و دسته اول قطر هستند. اتفاقی که نشان می دهد این کشور کوچک حاشیه خلیج فارس در حال حاضر بهترین و امن ترین رقابت هایی است که می تواند زمینه را برای درخشش بیشتر بازیکنان مستعد یمنی فراهم کند. بعد از قطر سایر لیگ های عربی تنها یک بازیکن از فوتبال یمن را جذب کردند که آن هم عمان است.
 

 بیشتر بازیکنان حاضر در فهرست لژیونرهای یمن در باشگاه های قطری عضویت دارند از همین رو برخلاف بازیکنان داخلی نمی توانند در اردوهای دائمی یمن حاضر باشند.

لژیونر برزیلی در اردوی یمن

اما وقتی نگاهی به فهرست بازیکنان دعوت شده به اردوی یمن می اندازیم حضور لژیونری از این کشور در رقابت های باشگاهی برزیل جلب توجه می کند. پدیده 19، 20 ساله یمنی ها که نمایش درخشان او را در رقابت های قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا در سال های گذشته شاهد بودیم حالا در باشگاه سنترال در سری B عضویت دارد. احمد عبدالکریم السوری هافبکی خلاق و تکنیکی که در همین سن کم نزدیک به 18 بازی ملی داشته و دو بار هم گلزنی کرده یکی از امیدهای اصلی طرفداران یمن برای درخشش در جام ملت های آسیا محسوب می شود.
 

 احمد عبدالکریم السوری هافبک 20 ساله شاغل در باشگاه های برزیلی، یکی از خطرناک ترین مهره های یمن قلمداد می شود که از او به عنوان پدیده ای جدید در فوتبال آسیا نام می برند.

کوشن: تلاش کنید تا مردم یمن شاد شوند

ژان کوشن در حاشیه اردوی اخیر یمن در ریاض نشستی با شاگردانش داشت که در این نشست صمیمانه تلاش کرد تا از نظر روحی روانی آنها را برای تلاش بیشتر ترغیب کند. به نوشته سایت رسمی فدراسیون یمن در این نشست سرمربی اسلوواک با ابراز رضایت از روند حاکم بر تیم گفت:« تا همین جا خوب پیش رفتیم اما نیاز داریم تا دو برابر همیشه تلاش کنیم. اگر می خواهید در جام ملت ها چالش هیجان انگیز و به یادماندنی داشته باشید باید خودتان را برای بازی با تیم های بزرگی آماده کنید. به هر حال نگاه همه مردم در یمن به شما دوخته شده و وظیفه دارید برای شادی آنها تلاش گسترده ای انجام بدهید». جالب این که در این اردو کوشن آنالیزهای کاملی از سه حریف یمن در جام ملت ها به خصوص ایران را برای شاگردانش تشریح کرد.
مرجع : ایسنا