به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۲۷ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب : ۱۶۴۹۵۷
انگار مقصریم که به فینال آسیا رسیدیم

برانکو: با پیکان بازی می‌کنیم تا نگویند بزدلیم

گروه ورزشی: سرمربی پرسپولیس از برگزاری بازی مقابل پیکان در روز فیفادی گلایه کرد و گفت: با پیکان بازی می‌کنیم تا نگویند بزدلیم.
برانکو: با پیکان بازی می‌کنیم تا نگویند بزدلیم
پرسپولیس و پیکان فردا (دوشنبه) در چارچوب بازی معوقه از هفته نهم لیگ برتر به مصاف هم می‌روند. برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پرسپولیس در نشست خبری پیش از این دیدار با اظهار شگفتی از تعداد کم خبرنگاران اظهار کرد: تعدادتان به شکلی است که انگار بازی فردا، دوستانه است. قبل از هر چیز باید بابت تمام تلاشی که بازیکنانم داشتند، تشکر کنم. علی‌رغم تمام مشکلاتی که داشتیم، بسیار با افتخار در بازی فینال بازی کردند. آن‌ها قهرمانان و ستارگان ما و لایق هرگونه تمجید هستند. آن‌ها نشان دادند که با اراده و مصمم هستند. فردا بازی داریم و بر خلاف این که فردا فیفادی است، بازی برگزار می‌شود که خلاف مقررات است. شرایط به شکلی است که انگار ما مقصریم که به نیمه نهایی و فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کردیم.

او افزود: من فقط دوست دارم به من کمک کنید و بگویید، آیا در جایی در روز فیفادی، بازی برگزار شده است؟ اگرچه مدیرعامل باشگاه به من گفت که اگر مایل نیستیم می‌توانیم در بازی فردا به میدان نرویم اما من گفتم که بازی می‌کنیم تا فکر نکنند ما ترسو و بزدل هستیم. بلندپروازی ما این است که در بازی فردا پیروز شویم. پیکان فصل پیش در تهران ما را شکست داد اما پر واضح است که ما به دنبال قهرمانی در لیگ هستیم، برخلاف این که خیلی‌ها مخالف این موضوع هستند. در لیست بازی فردا بیرانوند، بشار، نوراللهی، طاهرخانی، ماهینی و انصاری حضور ندارند. سرمربی پرسپولیس درباره انتخاب بیرانوند به عنوان گزینه بازیکن سال آسیا و این که آیا فتاحی به گرشاسبی قولی مبنی بر این که بازی مقابل پیکان به تعویق می‌افتد داده بود، گفت: بیرانوند استحقاق عنوان بهترین بازیکن و دروازه‌بان آسیا را دارد و این مساله را نشان داده است. شکی وجود ندارد و مطمئنم به عنوان بهترین بازیکن انتخاب خواهد شد. قبلا گفتم که او ارزش یک بازیکن اروپایی را دارد و کیفیت خودش را در تیم‌ملی نشان داده است. او یک مربی خوب دروازه‌بان‌ها در تیم‌ملی دارد. در مورد سوال دوم، ما هیچ تسهیلات و اولویت خاصی نداشتیم. مقابل نساجی و نود با تصمیم خودم، بدون ملی‌پوشان بازی کردیم. پنج روز قبل از فینال در یک بازی سخت به مصاف سایپا رفتیم که به یمن داور بازی با تساوی به پایان رسید.

برانکو افزود: داور در این بازی گلی که سالم نبود را قبول کرد. ما هرگز به دنبال اولویت خاصی نبودیم. اگر کسی با لیگ همکاری کرده، ما بودیم. این که هیچ‌کس به ما اعتقاد و اعتماد نداشت، بماند. الان هم که این مشکلات به وجود آمد. یکی به من توضیح دهد آیا عادی است که بدون چهار ملی‌پوش بازی کنیم؟ ما توافق کرده بودیم که ببینیم وضعیت برای بازی چطور است. چیزی که فتاحی گفته صحت ندارد. مساله‌ای که وجود دارد این است که انتظار نمی‌رفت ما نتیجه خوبی در لیگ قهرمانان آسیا بگیریم اما الان خیلی‌ها خوشحالند که به هدفمان در لیگ قهرمانان نرسیدیم. برانکو در ادامه گفت: هرکس بخواهد سرمربی تیم‌ملی باشد، همیشه پرسپولیس حامی این تیم بوده است. ما از تیم‌ملی حمایت می‌کنیم نه فرد. تا حالا چه کسی از من و بازیکنانم علیه تیم‌ملی صحبتی شنیده است؟ واکنش مربی دروازه‌بان‌های تیم‌ملی را دیدید. رفتار کی‌روش توهین به هواداران پرسپولیس و همه دست‌اندرکاران فوتبال است. کی‌روش اگر به بازی پرسپولیس نرفت، می‌توانست به بازی استقلال برود. او درباره ادعای کی‌روش مبنی بر این که مربی دروازه‌بانان تیم‌ملی سعی داشته با زیکو که هم‌تیمی سابقش بوده، سلام کند و به او تبریک بگوید نه این که بابت شکست پرسپولیس شادی کند، اظهار کرد: بله احتمالا چهار، پنج متر دستش طول داشته که می‌خواسته به شیشه بزند. دستش مانند تلسکوپ دراز شده و به شیشه زده است. آن‌ها چهره واقعی خودشان را افشا کردند.

سرمربی پرسپولیس درباره قول مسئولان سازمان لیگ مبنی بر حضور بازیکنان تیم‌ملی امید در اردوی پرسپولیس که باتوجه به حضور چهار بازیکن امید از تیم پیکان در اردوی تیم‌ملی امید، در نهایت انجام نشد، توضیح داد: کاملا عادی است. اگر بازیکن پرسپولیس را آزاد کنند باید بازیکنان تیم‌های دیگر را هم آزاد کنند. آن زمان در بازی‌های ما استیلی، رضا چلنگر و کرانچار بدون بازیکن می‌ماندند. این موضوع بحث سازمان لیگ نیست. بحث، سرمربی تیم‌ملی است. بحث، برنامه‌ریزی بازی‌هاست که همه چیز مرتب باشد. شما می‌دانید که بعد از این بازی با چه تیمی بازی داریم؟ طبق جدول لیگ بازی‌مان با تراکتور باید کی برگزار شود؟ چطور یکدفعه باید با تراکتور بازی کنیم؟ قبلا نمی‌شد اما حالا این اتفاق افتاده است. یکی به من توضیح بدهد. او درباره تماسش با کرانچار درباره بازیکنان امید پرسپولیس در تیم ملی امید و این که برانکو قبلا گفته در بازی مقابل پیکان به میدان نمی‌روند، اظهار کرد: اولا چه کسی گفته من با کرانچار صحبت کردم؟ واقعا باید کسی که این صحبت را کرده خجالت بکشد چون هم کرانچار و هم سازمان مدیریتی تیم‌ملی را تحقیر می‌کنند.

من اگر به کرانچار زنگ می‌زدم، آن وقت پنج بازیکنمان به تیم‌ملی می‌رفت نه فقط طاهرخانی. اگر فکر می‌کنند که ما ابله و احمقیم، باید بگویم که این طور نیست. در روز فیفادی نمی‌شود بازی کرد و قانون و مقررات در همین فدراسیون ایران می‌گوید که اگر سه ملی‌پوش در تیمی باشد، عملا بازی به تعویق می‌افتد. اگر ما به فیفا شکایت کنیم، فدراسیون جریمه خواهد شد ولی ما فردا بازی می‌کنیم و خواهیم برد. فکر نکنند که نمی‌بریم. سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا در جریان موضوع عدم حضور ملی‌پوشان تیمش در بازی مقابل پیکان بوده است یا نه، توضیح داد: این مسائل مهم نیست. می‌توانستیم بنویسیم با جوانانمان بازی می‌کنیم. چرا مقررات را رعایت نمی‌کنند؟ او افزود: زمانی که کرانچار به ایران آمد، من به کرواسی رفتم. او ۴۵ سال است که با من دوست است و دوست خواهیم بود. او در کارش خیلی موفق بوده است. واقعا باید خجالت بکشد کسی که وظیفه سرمربی تیم ملی را دست کم گرفته و استقلالش را زیرسوال برده است.

برانکو در پاسخ به این سوال که آیا با گرشاسبی راجع به خریدهای جدید تیمش صحبت داشته گفت: من امروز با گرشاسبی بودم. این موضوعی است که روزانه مطرح می‌شود و بازیکن خواهیم گرفت. با برخی بازیکنان توافق کردیم اما تا قبل از ژانویه اجازه چنین کاری نداریم. سرمربی پرسپولیس درباره این که دریافتی از باشگاه داشته است، توضیح داد: من در افکار عمومی راجع به مسائل مالی صحبت نمی‌کنم. نمی‌دانم چه کسی از باشگاه راجع به حقوق بازیکنان و مربیان صحبت کرده است. اگر چنین فردی وجود داشته باشد، اصرار می‌کنم که اخراجش کنند. باشگاه وظایفی نسبت به من دارد و همچنان بدهی وجود دارد.

در پایان، مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس درباره ادعای کی‌روش مبنی بر این که در آخرین دیداری که برای دیدن بازی باشگاهی به ورزشگاه رفته، از سوی لیدرها تهدید به ضرب و شتم شده و حراست کاری برای مقابله با آن‌ها نکرده است، توضیح داد: اگر او مشکلی با باشگاه پرسپولیس دارد، می‌تواند اسم باشگاه را ببرد تا باشگاه جوابش را بدهد اما چیزی که اثبات شده علی‌رغم توهین‌های کی‌روش به آقای برانکو، کادرفنی پرسپولیس پشت تیم‌ملی بوده است. و ی ادامه داد: باشگاه پرسپولیس همیشه قبل از بازی‌های رسمی تیم‌ملی از این تیم حمایت کرده است. همچنین حتی زمانی که پرسپولیس مصدوم داشت و با کمبود بازیکن روبرو بود و هفت بازیکن به تیم‌ملی دعوت شد یا الان که دو بازیکن دعوت شد، باشگاه پرسپولیس بیشترین همکاری را داشته است. کی‌روش باید شفاف بگوید که چرا به بازی پرسپولیس نیامده است. فکر کنم خیلی بد است که در فینال لیگ قهرمانان آسیا سرمربی تیم‌ملی حضور نداشته باشد. ما کانون هوادارانی داریم که اگر از سوی این کانون، موضوعی رسما اعلام شده باشد، بگویند تا برخورد کنیم اما اگر کسی به عنوان لیدر و مشوق در پیج خودش تهدید کرده باشد، باز هم بگویند تا برخورد کنیم. او همچنین درباره نامه موافقت این باشگاه با تاریخ بازی مقابل پیکان توضیح داد: قبل از بازی با السد، سازمان لیگ گفت تنها درصورتی می‌توانیم بازی‌تان مقابل پیکان را به تعویق بیندازیم که نامه درخواست بدهید. آقای فتاحی زنگ زد و گفت این درخواست قبول نیست و شما باید بنویسید که بدون ملی‌پوشان بازی می‌کنید.

برانکو هم گفت نامه را بزنید و بعدا راجع به برنامه بازی صحبت می‌کنیم. قرار ما با فتاحی این طور بود. قرار ما مبنی بر دو موضوع بود. یکی این که مثل همه نامه بزنیم و دوم این که بعدا راجع به تاریخ مناسب بازی، صحبت کنیم. ما کجای نامه گفتیم که در فیفادی، بدون بازیکنان امید بازی می‌کنیم؟ فتاحی در روزی که آمدیم جام سوپرجام را بگیریم، به ما گفت که بازیکنان امید به اردوی پرسپولیس برمی‌گردند که این طور نشد و طاهرخانی به عمان رفت. آن‌ها فکر نمی‌کردند که پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان برسد که با صعود ما برنامه‌هایشان به هم خورد. وقتی بحث بازی با پیکان و بازی عقب افتاده‌مان با نود ارومیه بود، از ما پرسیدند که اول کدام بازی را انجام می‌دهید که ما گفتیم بازی مقابل نود ارومیه. درباره بازی با پیکان هم سازمان لیگ تصمیم گرفت. ما می‌توانستیم با پیکان بازی کنیم اما پنج روز قبل از فینال با سایپا بازی داشتیم. همه تعجب کردند که چرا این بازی به تعویق نیفتاد. شما دیدید که السد چند بازی‌اش را به تعویق انداخت. حتی سرمربی تیم‌ملی‌شان پنج بازیکن ملی‌پوش السد را به این تیم برگرداند. ما اصلا به دنبال تخفیف نیستیم و هر سه روز یک بار بازی می‌کنیم. وظیفه من نیست که برنامه‌ریزی کنم.